Etter skatteloven § 10-3 første ledd andre punktum har mottakaren
ikkje skatteplikt for den delen av konsernbidraget som givaren ikkje
kan trekkje frå avdi det overstig den elles skattepliktige alminnelege inntekta.
Dette gjeld ikkje konsernbidrag til eller frå særskattepliktige
selskap der givar ikkje kan krevje frådrag etter reglane i skatteloven
§ 10-2. Slikt konsernbidrag blir dobbelt skattlagt, ved at det er
skattepliktig for mottakaren sjølv om det ikkje gir rett til frådrag
for givaren.
Omsyna bak reglane om konsernbidrag kan tale for at også konsernbidrag
som ikkje gir rett til frådrag på grunn av særreglane for særskattepliktige
selskap, burde vere skattefri hos mottakar. Skilnaden som er oppstått
mellom særskattepliktige og andre selskap på dette området synest
ugrunna og er neppe tilsikta.
I motsetning til utbytte, er konsernbidrag ikkje omfatta av regelen
i skatteloven § 2-38 sjette ledd om inntektsføring av tre prosent
av inntekt som er skattefri etter fritaksmetoden (treprosentregelen).
Konsernbidrag kan til ein viss grad nyttast som alternativ til utdeling
av utbytte, og konsern kan dermed bruke konsernbidrag til å redusere
verknadene av treprosentregelen. Konsern med særskattepliktige selskap, som
i praksis ikkje kan gi eller få konsernbidrag, blir dermed hardare
ramma av treprosentregelen enn andre konsern.
Departementet foreslår derfor at også konsernbidrag som givaren
ikkje får frådrag for på grunn av reglane i skatteloven § 10-2 andre
ledd, blir skattefrie for mottakaren. Særskattepliktige selskap
vil då kunne gi konsernbidrag i staden for utbytte. Ein viser til utkast
til endring i skatteloven § 10-3 første ledd.
Ein foreslår at endringa gis verknad for konsernbidrag som vedtas
frå og med 2009.
Sidan overskotet fram til innføringa av treprosentregelen har
blitt overført som skattefritt utbytte, vil endringa ikkje ha verknader
for provenyet. Etter departementet sine vurderingar vil endringa
heller ikkje ha monalege administrative verknader.
Komiteen slutter seg til Regjeringens
forslag.