Departementet gjer framlegg om å auke
løyvinga for godtgjersle for innanlandske flyruter kap.
1310 post 70, med 2,3 mill. kroner som følgje av auka rutetilbod på Helgeland
og Vestlandet. Auken vil bli dekt inn ved ein tilsvarande reduksjon
av overføringa til Luftfartsverket, kap. 1311 post 70.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Høyre og Sosialistisk Venstreparti viser
til behandlingen av St.prp. nr. 64 (1997-98), jf. Innst. S. nr.
229 (1997-98) hvor komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Høyre og Sosialistisk Venstreparti, fremmet følgende
forslag som ble vedtatt i Stortinget:
«Stortinget ber Regjeringen snarest ta nødvendige initiativ
for å bedre situasjonen på kortbanenettet, spesielt
på Vestlands- og Helgelandsrutene.»
Flertallet har registrert at
kapasiteten i kortbaneflytilbudet er økt fra vintersesongen
1998/99 ved at det er satt inn ytterligere ett fly i hvert
av ruteområdene (Vestlandet og Helgeland) og at det legges
opp til at Widerøes Flyveselskap ASA vil få en økning
i godtgjørelsen for dette tilsvarende økningen
i luftfartsavgiftene knyttet til den nye produksjonen. Flertallet slutter
seg til dette.
Komiteens medlemer frå Framstegspartiet,
Kristeleg Folkeparti, Senterpartiet og Venstre viser til
St.prp. nr. 64 (1997-98) der departementet gjorde greie for kor
langt dei var komne i arbeidet med å løyse kapasitetsproblema
på Vestlandet og Helgeland, og at departementet ut over
våren og forsommaren ville klargjere eit praktisk opplegg
med dei aktuelle flyselskapa, og seinast i samband med statsbudsjettet
for 1999 å kome tilbake med orientering om kva for løysingar
dette ville innebere.
Desse medlemer er svært
nøgd med at departementet i juli hadde forhandla fram ein
avtale med Widerøes Flyveselskap ASA om eit vesentleg utvida rutetilbod
frå vintersesongen 1998/99.
Desse medlemer sluttar
seg til at Widerøes Flyveselskap ASA vil få ei
auke i godtgjersla for dette tilsvarande auken i luftfartsavgiftene
knytta til den nye produksjonen.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til at den økte kapasiteten på Vestlands- og Helgelandsrutene
inndekkes ved økt statlig tilskudd samt prisøkninger
for brukerne. Dette medlem er uenig i at brukerne
skal bære deler av kostnadene. Men ettersom økning
i billettpris er satt ut i livet, vil det ikke la seg gjøre å endre
dette for budsjettåret 1998. Dette medlem tar
derfor denne deling av kostnader til etterretning. For 1999 vil dette medlem foreslå at
de økte kostnader inndekkes av statlig bevilgning. Dette
medlem viser til behandling av statsbudsjettet for rammeområde
18.
På grunnlag av utbyggingsbudsjettet
for flyplassen har Oslo Lufthavn AS no rekna ut låneramma
for 1998 og 1999. Oslo Lufthavn AS har opplyst at lånebehovet i
1998 er rekna ut til 2000 mill. kroner, dvs. 420 mill. kroner lågare
enn vedteken låneløyving.
Samferdselsdepartementet gjer difor framlegg
om å redusere låneramma til Oslo Lufthavn i 1998
med 420 mill. kroner til 2000 mill. kroner. Forslag til låneramme
for 1999 er lagt fram i St.prp. nr. 1. Tillegg nr. 8 (1998-99).
Komiteen har ingen
merknader og slutter seg til det framlagte forslaget.
Det blir i proposisjonen gitt ei orientering
om arbeidet med overføring av eigedelar frå Luftfartsverket
til Oslo Lufthavn AS. Departementet vil komme tilbake til Stortinget
med ei nærare orientering om saka, medrekna den budsjettmessige
handteringa av overføringane.
Komiteen har ingen
merknader og slutter seg til det framlagte forslaget under forutsetning
av at det seinere vil bli lagt fram en nærmere orientering
om saken for Stortinget.