3.1 Omklassifisering av fylkesvegferjesambandet i Lurøy kommune

Samandrag

Som følgje av omklassifiseringa av fylkesvegferjesambandet i Lurøy kommune til riksvegferjesamband gjer departementet framlegg om å auke løyvinga på vegbudsjettet med 4,6 mill. kroner, jf. kap. 1320 post 23, og som er tilskotsbehovet for 2.halvår 1998.

Det blir lagt opp til å trekkje Nordland fylkeskommune for same beløp over kap. 572 post 60 Rammetilskot til fylkeskommunar.

Komiteens merknader

Komiteen viser til behandlingen av St.prp. nr. 64 (1997-98), jf. Innst. S. nr. 229 (1997-98) hvor en enstemmig komité fremmet følgende forslag som ble vedtatt i Stortinget:

«Fylkesvegferjesambandet i Lurøy kommune omklassifiseres til riksvegferjesamband fra 1.juli 1998.»

Komiteen slutter seg til forslaget om å øke det statlige tilskuddsansvaret mot at Nordland fylkeskommune trekkes tilsvarende over rammetilskuddet.

3.2 Finansiering av ilandsetting av hurtigruta Finnmarken

Samandrag

Som ein del av eit prosjekt om eit hurtigrutemuseum vil departementet gi eit tilskot på 1,5 mill. kroner til finansiering av ilandsetting av hurtigruta Finnmarken.

Departementets tilskot skjer ved at kap. 1320 post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.v., blir redusert med 1,5 mill. kroner, og kap. 551 post 51 Regionale programmer for næringsutvikling, fond, blir auka med same beløpet.

Den foreslåtte reduksjonen vil saman med framlegget om å auke løyvinga med 4,6 mill. kroner, jf. pkt. 3.1, gi ein netto auke på kap. 1320 post 23, med 3,1 mill. kroner.

Komiteens merknader

Komiteen er kjent med at Hurtigrutemuseet i Stokmarknes i Nordland har planer om å flytte til nye og større lokaler ettersom dagens lokaler er for små for den ekspansjonen som ventes de kommende årene. Komiteen er videre kjent med at Hurtigrutemuseet i 1994 fikk det gamle hurtigruteskipet «M/S Finnmarken» i gave fra Ofotens og Vesteraalens Dampskibsselskab A/S og at det er opprettet en egen stiftelse, Hurtigrutens Hus A/S, som har til formål å ta vare på skipet, blant annet ved å sette det på land og å bygge det inn. Komiteen er klar over det betydelige arbeidet som er lagt ned lokalt de siste årene for å få realisert Hurtigrutens Hus, og ber Samferdselsdepartementet sammen med andre departement medvirke i arbeidet med å få satt «M/S Finnmarken» på land.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre registrerer at Samferdselsdepartementet finner budsjettet for vegvedlikehold så romslig at det kan avses midler til etablering av maritime museer.

Disse medlemmer er skeptiske til å benytte vegmidler til denne type formål, men finner på bakgrunn av departementets anbefaling likevel å kunne støtte en slik bevilgning i denne konkrete saken.

3.3 Vegsaker - forskotteringar

Samandrag

Rv159 Knatten - Lørdagsrud - Vigernes x rv 22 i Akershus - forskotering

For å kunne avslutte arbeidet med ein sentrumsring i Lillestrøm tilrår departementet at Skedsmo kommune får høve til å forskotere midlar i 1998 og 1999 til prosjektet rv159 Knatten - Lørdagsrud - Vigernes x rv22, mot refusjon av 15 mill. kroner i 1999 og 7 mill. kroner i 2002, utan kompensasjon for renter og prisstiging.

Rv 283 Bygging av undergang under jernbanen på Grønland i Drammen - forskotering

Ny rv283 gjennom bydelen Grønland i Kreftingsgate (Grønland - Øvre Sund) går inn i planane for hovudvegutbygginga i Drammensområdet. Ein fotgjengarundergang på eksisterande rv 283 under jernbanen går inn i gang- og sykkelvegsystemet i tilknyting til prosjektet. I St.meld. nr. 37 (1996-97) er det vurdert som aktuelt å starte utbygginga av rv283 i perioden 2002-2007.

Til ny rv283 blir bygd, må forgjengarundergangen tene som bilundergang og utrykkingsveg for politiet. Departementet gjer framlegg om at Drammen kommune får høve til å forskotere den statlege delen av prosjektet, 41,5 mill. kroner. Forskoteringsbeløpet blir refundert, utan kompensasjon for renter og prisstiging. Refusjonstidspunktet skal fastsetjast i samband med revisjon av Nasjonal transportplan 2002-2011 og påfølgjande handlingsprogram.

Rv545 Sandvikvåg - Svartasmoget i Hordaland - forskotering

Bergen kommune leverer søppel til Sunnhordland interkommunale miljøverk i Fitjar kommune. På grunn av auka tungtrafikk på rv545 frå Bergen til miljøverket går departementet inn for at Fitjar kommune får høve til å forskotere 12 mill. kroner til utbetring og trafikksikring av rv545 Sandvikvåg - Svartasmoget.

Forskoteringsbeløpet blir refundert, utan kompensasjon for renter og prisstiging. Refusjonstidspunktet skal fastsetjast i samband med revisjon av Nasjonal transportplan 2002-2011 og påfølgjande handlingsprogram.

Komiteens merknader

Komiteen viser til brev fra departementet 27.november 1998 med svar på spørsmål fra komiteen i forbindelse med behandlingen av St.prp. nr. 1 (1998-99) om bindinger og forskuttering, og der det går fram at det ventes at statens refusjonsforpliktelser pr. 1.januar 1999 vil utgjøre om lag 1040 mill. kroner. Komiteen viser til de betydelige bindingene dette vil få på de kommende års vegbudsjetter, noe som vil medføre betydelige begrensninger i handlingsrommet.

Komiteen er av den oppfatning at en bør være ytterst varsom med å godkjenne forskutteringsavtaler for nye vegprosjekter som ikke ligger inne i Norsk veg- og vegtrafikkplan.

Komiteen slutter seg til forslaget om at Skedsmo kommune får forskuttere totalt 22 mill. kroner til å avslutte arbeidet med sentrumsringen i Lillestrøm og at forskutteringen skal tilbakebetales med 15 mill. kroner i 1999 og 7 mill. kroner i 2002, uten kompensasjon for renter og prisstigning.

Komiteen slutter seg til forslaget om at Drammen kommune får forskuttere inntil 41,5 mill. kroner til bygging av undergang på eksisterende rv283 under jernbanen på Grønland i Drammen. Komiteen understreker at beløpet vil bli refundert uten kompensasjon for renter og prisstigning og at refusjonstidspunktet vil bli bestemt i forbindelse med revisjon av Nasjonal transportplan 2002-2011.

Komiteen slutter seg til forslaget om at Fitjar kommune får forskuttere 12 mill. kroner til utbedring og trafikksikring av rv545. Komiteen understreker at beløpet vil bli refundert uten kompensasjon for renter og prisstigning og at refusjonstidspunktet vil bli bestemt i forbindelse med revisjon av Nasjonal transportplan 2002-2011.