Det blir uttala at dei tiltaka som er føreslått
i meldinga, vil bli gjennomført innanfor gjeldande budsjettrammer.
I utgangspunktet vil ikkje dei føreslåtte
regelverksendringane pålegge kommunane administrative meirutgifter,
med unntak av pålegg om einskildvedtak i institusjonar.
Forslaget inneber at alle brukarar har krav på eit einskildvedtak
som spesifiserer tenestebehovet og tenestetilbodet. Konsekvensane
vil vere avgrensa fordi kommunane også i dag har saksførebuingsplikt, og
fordi den utvida grunngivingsplikta er avgrensa til delar av tenestetilbodet.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet,
Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet har merket seg
at Regjeringa ser for seg at en betydelig heving av kvaliteten i
de kommunale pleie- og omsorgstjenestene kan finne sted uten at
det vil ha økonomiske konsekvenser som går utover
dagens økonomiske rammer. Flere ansatte, oppfølging
av den enkelte brukers individuelle plan og satsing på kompetansehevende
tiltak vil måtte bety økte økonomiske uttellinger
for norske kommuner som har ansvaret for gjennomføringen
av kvalitetsforbedringen, slik disse medlemmer ser
det.
Når Regjeringa ser for seg
at dette skal skje innafor gjeldende budsjettrammer, tar komiteens
medlemmer fra Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet dette
som et tegn på at Regjeringa ikke har til hensikt å øke
de økonomiske overføringene til kommunene for å gi
dem som trenger det bedre kvalitet på det pleie- og omsorgstilbudet
de får.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet,
Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet erkjenner at
det er nødvendig å bedre kvaliteten i pleie- og
omsorgssektoren, men erkjenner samtidig at staten må ta
et betydelig medansvar for å få denne kvalitetshevingen
gjennomført. Det ansvaret kan ikke kommunene aleine ta
ansvaret for. Disse partier vil derfor følge opp satsingen
på bedre kvalitet gjennom sine forslag i de årlige
statsbudsjettene i åra som kommer.