Merknader frå komiteen

Fleirtalet i komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Karita Bekkemellem, Thor Erik Forsberg, Torstein Rudihagen, Tor-Arne Strøm, Tone Merete Sønsterud og Truls Wickholm, frå Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, og frå Senterpartiet, Jenny Klinge, har merka seg at formålet med forordninga om offentleg persontransport med jarnbane og veg er å regulere konkurransen om marknaden for å sikre effektive transporttenester. Fleirtalet viser til at Stortingets samtykke er nødvendig for å gjennomføre forordninga, jamfør EØS-komiteens vedtak nr. 185/2008.

Fleirtalet har merka seg at hovudregelen etter forordninga er at kontrakt om offentleg tenesteyting skal tildelast etter konkurranseutsetting, jamfør artikkel 5 nr. 3. Fleirtalet vil peike på at kompetente styresmakter ut i får visse kriterium likevel kan velje å tildele kontraktar til operatørar som driv med persontransporttenester utan konkurranse på førehand. Fleirtalet er tilfreds med at reglane i artikkel 5 om korleis kontraktar skal inngåast, ikkje gjeld kontraktar som fell inn under regelverket om offentlege anskaffingar.

Fleirtalet er ikkje utan vidare nøgd med at den nasjonale handlefridomen i korleis ein organiserer kollektivtransporten blir innskrenka. Fleirtalet har likevel merka seg at forordninga no legg til rette for at dei tilsette sine rettar kan sikrast gjennom nasjonale reglar. Fleirtalet viser til at Samferdselsdepartementet har som mål å leggje fram ein odelstingsproposisjon våren 2009 med nødvendige lovendringar for å sikre dei same rettane til arbeidstakarane ved anbod som ved verksemdsoverdraging.

Fleirtalet meiner desse lovendringane er svært viktige, og legg til grunn at proposisjonen blir fremma så tidleg at lovendringane kan bli handsama ferdig i Stortinget våren 2009.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Bård Hoksrud, lederen Per Sandberg og Arne Sortevik, fra Høyre, Øyvind Halleraker og Trond Helleland, fra Kristelig Folkeparti, Jan Sahl, og fra Venstre, Borghild Tenden, vil peke på at forordningen legger opp til at man skal sikre mest mulig effektive transporttjenester gjennom konkurranse.

Disse medlemmer vil peke på at forordninga legger opp til at regelverket sikrer en ytterligere klargjøring av regelverket.

Disse medlemmer mener at det er bra at hovedregelen nå legger opp til at det skal være konkurranse for kjøp av offentlige transporttjenester. Disse medlemmer vil peke på at forordningen også gir åpning for å kunne gi unntak. Disse medlemmer vil videre peke på at bakgrunnen for forordninga er å sikre effektive transporttjenester, og bidra til at man får en klargjøring av regelverket for både fylkeskommunene og transportnæringen.

Disse medlemmer vil peke på at det er av avgjørende betydning at man kan sikre kundene et best mulig kollektivtilbud både på vei og jernbane.

Disse medlemmer er kjent med at en del er skeptisk til konkurranseutsetting innfor disse områdene. Disse medlemmer vil imidlertid peke på at man i forbindelse med konkurranseutsettingen på Gjøvikbanen oppnådde et langt bedre tilbud til den enkelte kunde, samtidig som det offentlige fikk 40 pst. flere avganger enn det man hadde før strekningen ble konkurranseutsatt.

Disse medlemmer har videre merket seg at det har kommet en del bekymringer i forbindelse med de ansattes rettigheter i forbindelse med konkurranseutsetting av kollektivtransport. Disse medlemmer understreker at de ansattes rettigheter fullt ut skal ivaretas og sikres innenfor gjeldende norsk lov- og regelverk.

Fråsegn frå utanrikskomiteen

Komiteen viser til at utkast til innstilling har vore lagt fram for utanrikskomiteen til fråsegn. Utanrikskomiteen sluttar seg til innstillinga utan ytterligare merknader.