Skriftleg spørsmål fra Gunhild Berge Stang (V) til fiskeri- og havministeren

Dokument nr. 15:472 (2021-2022)
Innlevert: 25.11.2021
Sendt: 25.11.2021
Rette vedkommende: Klima- og miljøministeren
Svart på: 06.12.2021 av klima- og miljøminister Espen Barth Eide

Gunhild Berge Stang (V)

Spørsmål

Gunhild Berge Stang (V): Innblanding av biodrivstoff krev inga større oppgradering av farkostar eller infrastruktur og er difor eit verkemiddel som kan gje raske reduksjonar i utslepp av CO2.
Kva for plan har regjeringa for innføring av omsetjingskrav for bærekrafteg biodrivstoff i skipsfart, og når ser statsråden for seg at omsetjingskrav for slik biodrivstoff blir innført?

Grunngiving

I klimaplanen er det eit mål å skifte ut fossilt drivstoff med bærekrafteg biodrivstoff i skipsfart. Hovedgrepet som ble varsla i planen, var innføring av omsetjingskrav for biodrivstoff i skipsfart fra 2022. Regjeringa som Venstre var med i, ville òg vurdera om eit felles omsetningskrav for vegtrafikk og anleggsdiesel, bør gjelda for skipsfart.

Espen Barth Eide (A)

Svar

Espen Barth Eide: I Meld. St. 13 (2020-2021) ble det varslet at det skulle tas sikte på å innføre omsetningskrav for biodrivstoff i skipsfart fra 2022 og utrede om et eventuelt felles omsetningskrav for veitransport og anleggsdiesel også kan gjelde for skipsfarten. Som en oppfølging av dette har Miljødirektoratet fått i oppdrag å utrede omsetningskrav for biodrivstoff til skipsfart.
I juli la EU-kommisjonen fram en pakke med forslag til klimaregelverk ("Fit for 55"), hvor flere av forslagene berører skipsfarten. Blant annet er det foreslått å innlemme skipsfarten i kvotesystemet for klimagasser og at det skal stilles krav til redusert utslippsintensitet i skip. Miljødirektoratet har varslet at det er behov for å se det foreslåtte omsetningskravet for biodrivstoff i sammenheng med disse forslagene. Utredningsarbeidet vil derfor pågå et stykke ut i 2022 og regjeringen vil deretter vurdere veien videre.