Stortinget.no

logo
Hopp til innhald
Til framsida
Fra lanseringsstunt da Stortinget tok i bruk Facebook, Instagram og Snapchat. Foto: Stortinget.

Fra lanseringsstunt da Stortinget tok i bruk Facebook, Instagram og Snapchat. Foto: Stortinget.

Stortinget på sosiale medier

Stortingets kommunikasjons- og formidlingsavdeling administrerer kontoer på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Youtube og Flickr på vegne av Stortinget.

Stortinget har hatt konto på Twitter og Flickr siden 2009. Noen år senere ble også en LinkedIn-profil og en YouTube-kanal opprettet. Våren 2017 tok Stortinget i bruk Facebook, Instagram og Snapchat (snaptinget) som kommunikasjonskanaler. Snapchat-kanalen ble høsten 2020 erstattet med en ny Instagram-kanal (Stortinget_ung) rettet mot ungdommer.

Formålet med å ta i bruk flere kanaler er å treffe folk der de er og oppnå målet om aktuell kunnskapsformidling av folkestyret.

Sist oppdatert: 06.03.2023 19:28
: