Postjournal og innsyn
Regler om rett til innsyn i Stortingets dokumenter gir rett til innsyn i dokumentene til den parlamentariske virksomheten og til Stortingets administrasjon.
På grunn av en teknisk feil er det ikke mulig å bestille innsyn via Stortingets innsynsløsning. Innsynsbestillinger kan sendes via e-post til Postmottak.dokumentasjon@stortinget.no
Vi jobber med å utbedre feilen og beklager ulempene dette medfører.
Se Stortingets offentlige postjournal (eInnsyn).
I postjournalen kan du enkelt søke opp og bestille innsyn i inn- og utgående dokumenter, samt intern korrespondanse. Hold musepekeren over dokumentet du er interessert i og klikk på «Bestill innsyn via skjema», eller klikk på tittelen for å få mer informasjon om dokumentet.
Postjournalen publiseres med en forsinkelse på fire dager og er tilgjengelig i 90 dager. For innsyn i dokumenter som er journalført før dette, vennligst ta kontakt med stortingsarkivet på postmottak.dokumentasjon@stortinget.no
Krav om innsyn vil bli behandlet av ansvarlig saksbehandler, og blir normalt besvart i løpet av tre virkedager. De nærmere regler om innsyn fremgår av regler om rett til innsyn i Stortingets dokumenter, vedtatt av Stortinget 16. mars 2009.