År 1999 den 10. juni holdtes Odelsting, hvor da ble gjort slikt
I lov 17. juli 1998 nr. 61 om grunnskolen og den vidaregåande
opplæringa blir det gjort følgjande endringar:
§ 1-1 tredje leddet skal lyde:
For grunnskoleopplæring og vidaregåande
opplæring spesielt organisert for vaksne som kommunen eller
fylkeskommunen har ansvaret for, gjeld §§ 1-2, 1-3,
2-3 andre leddet, 3-1 sjuande leddet, 3-4 første leddet,
7-5, 10-1, 10-8, 13-5, 14-1, 15-1 første leddet og 15-2.
For spesialundervisning for vaksne etter § 5-2 gjeld kapittel
5.
§ 2-3 andre leddet skal lyde:
Departementet gir forskrifter om fag- og timefordeling,
sentrale arbeidsmåtar og kunnskaps- og ferdighetsmål
og hovudmoment i opplæringa i dei einskilde faga,
knytta til hovudstega i grunnskolen (læreplanar). Departementet
gir forskrifter om vurdering av elevar og privatistar,
og klage på vurdering, om eksamen og om dokumentasjon.
Overskrifta til § 2-6 skal lyde:
Teiknspråkopplæring i grunnskolen
§ 2-6 nytt fjerde ledd skal lyde:
Før kommunen gjer vedtak etter første
og tredje leddet, skal det liggje føre ei sakkunnig vurdering.
§ 3-3 sjette leddet skal lyde:
Departementet kan gi forskrifter om avvik frå denne
opplæringsordninga for særskilde, små fag, for fag
med særskilt store krav til teori, for fag med særskilde
sertifiseringskrav, for lærlingar som ikkje fell inn
under § 3-1 og for lærlingar med særskilde
behov. Departementet gir forskrifter om kva fag som skal ha læretid
i bedrift.
§ 3-4 første leddet skal lyde:
Departementet gir forskrifter om kurstilbod, fag- og timefordeling
og om læreplanar som fastset innhaldet i opplæringa
og korleis opplæringa skal gjennomførast. Departementet
gir forskrifter om vurdering av elevar, lærlingar og
privatistar, om klage på vurdering, om
eksamen, om fag- og sveineprøve og om dokumentasjon. Departementet
gir forskrifter om godskriving av tidlegare gjennomgådd
opplæring eller praksis.
Ny § 3-9 skal lyde:
Teiknspråkopplæring i den vidaregåande
skolen
Ungdom som har rett til vidaregåande
opplæring etter § 3-1 og som har teiknspråk
som førstespråk, eller som etter sakkunnig vurdering
har behov for slik opplæring, har rett til å velje
vidaregåande opplæring i og på teiknspråk
i eit teiknspråkleg miljø etter andre leddet,
eller rett til å velje å bruke tolk i ordinære
vidaregåande skolar. Det same gjeld vaksne som er tekne
inn til vidaregåande opplæring utan rett etter § 3-1.
Før fylkeskommunen gjer vedtak om slik opplæring,
skal det liggje føre ei sakkunnig vurdering.
Med teiknspråkleg miljø er meint
skolar som har tilrettelagde opplæringstilbod i og på teiknspråk
for hørselshemma elevar.
Retten til opplæring i og på teiknspråk
etter andre leddet er avgrensa til dei kurstilboda desse skolane gir.
Delar av dette opplæringstilbodet kan givast med tolk.
Omfanget av opplæringa i tid og innhaldet
i opplæringa blir fastsett i forskrifter etter § 3-2
og § 3-4 i denne lova.
Departementet kan gi nærmare forskrifter,
mellom anna om inntak.
§ 10-3 skal lyde:
Personell ved leirskolar
Undervisningspersonalet ved leirskolar med fast pedagogisk
bemanning skal vere tilsett i den kommunen der leirskolen ligg. Departementet
kan gi forskrifter om kompetansekrav for personalet ved faste leirskolestader.
Lova tek til å gjelde frå den tida Kongen fastset. Det
kan fastsetjast at dei ulike reglane i lova skal ta til å gjelde
frå ulik tid.
Jorunn Ringstad, |
Anita Apelthun Sæle, |
president. |
sekretær. |