I proposisjonen blir det gjort framlegg om å endre løyvingane
på ulike postar under Utanriksdepartementets budsjett.
For programområde 02 Utanriksforvaltning blir det gjort
framlegg om endringar i løyvingane knytta til offisielle
statsbesøk og kontingentar til internasjonale organisasjonar,
i alt 42,2 mill. kroner i tilleggsløyvingar.
Innanfor utviklingshjelpa under programområde
03 blir det gjort framlegg om omfordelingar på 120,9 mill. kroner.
Endringsforslaga innanfor utviklingshjelpa blir fremma for å få til
mest mogeleg effektiv bruk av midlane i budsjettåret, og
for å støtte viktige humanitære tiltak.
Det er blitt ledige midlar til omfordeling på grunn av
at ODA-godkjente utgifter til flyktninger i Noreg i år
blir mindre enn rekna med, jf. òg omtale i St.prp. nr.
5 (2000-2001) frå Utanriksdepartementet, St.prp. nr. 27
(2000-2001) frå Kommunal- og regionaldepartementet og St.prp.
nr. 15 (2000-2001) frå Kyrkje-, utdannings- og forskingsdepartementet.
Komiteens medlemmer fra Kristelig Folkeparti,
Kjell Magne Bondevik og lederen Einar Steensnæs, fra Senterpartiet,
Johan J. Jakobsen, fra Sosialistisk Venstreparti, Lisbet Rugtvedt,
og fra Venstre, Lars Sponheim, viser til at det i proposisjonen
foreslås omfordelinger innen programområdet 03
på i alt 120,9 mill. kroner. Disse medlemmer viser
videre til Innst. S. nr. 28 (2000-2001) der det ble påpekt
at de to største norske frivillige hjelpeorganisasjonene,
Norges Røde Kors og Kirkens Nødhjelp, i år
har fått langt mindre tildelinger til humanitær bistand
enn tidligere. Disse medlemmer har merket seg at
det heller ikke i denne proposisjonen er avsatt ytterligere midler
til det arbeidet som drives i regi av de frivillige hjelpeorganisasjonene.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet mener
endringer i statsbudsjettet på dette tidspunkt i budsjettåret
kun bør gjelde forhold som ikke med rimelighet på annen
måte kunne fanges opp. Dette kan neppe sies å være
tilfellet for de administrative delene for kapitlene 140, 141, 142
og 143. På den bakgrunn vil disse medlemmer ikke
støtte økning av disse kapitler.
Disse medlemmer ser at valutasvingninger
kan være vanskelig å forutse. På den
annen side har Stortinget behandlet flere saker om valutakompensasjon, slik
at departementet burde kunnet ta høyde for dette. Når
det gjelder de fredsbevarende operasjonene, burde rammen i utgangspunktet
være høy nok dersom en valgte å øke
aktiviteten. Disse medlemmer går derfor
imot økningen på kap. 116.
Disse medlemmer viser til sine
merknader i Budsjett-innst. S. nr. 3 (2000-2001) om bistand til
de palestinske områdene, og vil gå imot denne økningen på kap.
150.
Disse medlemmer viser til sine
merknader i Budsjett-innst. S. nr. 3 (2000-2001) når det
gjelder kap. 161 post 70. Når disse medlemmer likevel
finner å støtte denne økningen, skyldes
det øremerkingen for tiltak mot aids spesielt i Afrika.
Dette er et arbeid som vil være svært viktig for
kontinentets fremtidige muligheter og stabilitet.
Disse medlemmer viser til Fremskrittspartiets alternative
budsjett der det foretas en klar styrking av katastrofehjelpen. Disse
medlemmer finner derfor å ville støtte
forslaget om økning av kap. 190.
Disse medlemmer viser til at
hjelp og stabilisering i nærområdene er den beste
måten å hjelpe i forbindelse med flyktningproblematikken.
På denne bakgrunn støtter disse medlemmer forslagene
om å øke kap. 191 og 192.
Disse medlemmer vil vise til
at Fremskrittspartiet ønsker en mer restriktiv politikk
når det gjelder mottak til Norge. Dette ville naturligvis
fått en åpenbar betydning for midler som benyttes
til dette formålet. Disse medlemmer går
derfor imot den foreslåtte økning på kap.
195.
Komiteen har ikkje andre merknader,
syner til proposisjonen og rår Stortinget til å gjera
slikt
vedtak:
I statsbudsjettet for 2000 blir det gjort følgjande
endringar:
Kap. | Post | Formål: | Kroner |
103 | | Regjeringas fellesløyving
for representasjon | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 2 200 000 |
| | frå kr 5 200 000
til kr 7 400 000 | |
116 | | Deltaking i internasjonale
organisasjonar | |
| 70 | Tilskot til internasjonale
organisasjonar, vert auka med | 40 000 000 |
| | frå kr 590 496
000 til kr 630 496 000 | |
140 | | Utanriksdepartementets
administrasjon av utviklingshjelpa | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 1 700 000 |
| | frå kr 114 400
000 til kr 116 100 000 | |
141 | | Direktoratet for utviklingssamarbeid
(NORAD) | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 2 400 000 |
| | frå kr 149 250
000 til kr 151 650 000 | |
142 | | NORADs administrasjon av
utanriksstasjonane | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 1 200 000 |
| | frå kr 185 825
000 til kr 187 025 000 | |
143 | | Utanriksdepartementets
administrasjon av utanriksstasjonane | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med
| 600 000 |
| | frå kr 84 150
000 til kr 84 750 000 | |
150 | | Utviklingshjelp til prioriterte
land og regionar | |
| 73 | Utviklingshjelp til Det
palestinske område, kan overførast, vert auka med
| 20 000 000 |
| | frå kr 135 000
000 til kr 155 000 000 | |
161 | | Generelle stønader
FN-organisasjonar | |
| 70 | Tilskot til FN-organisasjonar, vert auka med
| 10 000 000 |
| | frå kr 1 667 000
000 til kr 1 677 000 000 | |
190 | | Humanitær hjelp
ved naturkatastrofar | |
| 70 | Tilskot ved naturkatastrofar, kan overførast, vert auka med
| 30 000 000 |
| | frå kr 185 000
000 til kr 215 000 000 | |
191 | | Menneskerettar, humanitær
hjelp og flyktningetiltak, kan overførast,
vert auka med | 35 000 000 |
| | frå kr 1 256 200
000 til kr 1 291 200 000 | |
192 | | Fred, forsoning og demokrati | |
| 71 | Tilskot til ODA-godkjente
land på Balkan og andre ODA-godkjente OSSE-land, kan overførast, vert auka med
| 20 000 000 |
| | frå kr 490 000
000 til kr 510 000 000 | |
195 | | Tiltak for flyktningar
i Noreg, godkjent som utviklingshjelp (ODA) | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, vert redusert med
| 120 900 000 |
| | frå kr 985 300
000 til kr 864 400 000 | |
Oslo, i utanrikskomiteen, den 6. desember 2000
Einar Steensnæs
leiar og ordførar |
Haakon Blankenborg
sekretær |