Som følge av delingen i to direktorater
ble det foretatt en splitt av budsjettet for 2004 mellom Oljedirektoratet
og Petroleumstilsynet. Ved gjennomgang pr. 31. desember 2003 viser
det seg at bistandsinntekter på 1,5 mill. kroner feilaktig
ble lagt til OD. Det foreslås derfor at inntektene under
denne posten reduseres med 1,5 mill. kroner. Motsvarende endring
foreslås under kap. 4572 post 3.
Komiteen slutter seg til Regjeringens
forslag om å redusere bevilgningen under kap. 4810 post
3 med 1,5 mill. kroner.
Som følge av delingen i to direktorater
ble det foretatt en splitt av budsjettet for 2004 mellom Oljedirektoratet
og Petroleumstilsynet. Ved gjennomgang pr. 31. desember 2003 viser
det seg at 1,2 mill. kroner i inntekter knyttet til kantinedrift
feilaktig ble lagt til OD. Petroleumstilsynet har ansvaret for kantinedriften,
noe som innebærer at inntektene fra salg i kantinen budsjetteres
under Petroleumstilsynet. Det foreslås derfor at inntektene
under denne posten reduseres med 1,2 mill. kroner. Motsvarende endring
foreslås under kap. 4572 post 6.
Komiteen slutter seg til Regjeringens
forslag om å redusere bevilgningen under kap. 4810 post
6 med 1,2 mill. kroner.
Etter delingen av Oljedirektoratet er de to
nye etatene samlokalisert og det er lagt opp til en modell som utnytter
stordriftsfordeler ved å ha enkelte fellestjenester.
Det foreslås å legge om rutinene
slik at OD og Petroleumstilsynet benytter belastningsfullmakt når
det gjelder utgifter forbundet med fellestjenester på hverandres
respektive budsjettposter, jf. omtale under kap. 1810 post 1. Det
foreslås på denne bakgrunn å redusere
post 10 Refusjoner, med 11 mill. kroner i forhold til saldert budsjett
for 2004.
Komiteen slutter seg til Regjeringens
forslag om å redusere bevilgningen under kap. 4810 post
10 med 11,0 mill. kroner.