Arbeids- og inkluderingsdepartementet legg i
proposisjonen fram forslag om endringar av løyvingane under
enkelte kapittel under programområde 09 Sosiale formål
på statsbudsjettet, endringar av løyvingane under
programområde 29 Sosiale formål, folketrygda, programområde
33 Arbeidsliv, folketrygda og inntektene under folketrygda for 2006.
Følgjande områder i proposisjonen
blir ikkje handsama av arbeids- og sosialkomiteen, men av kommunal-
og regionalkomiteen: I kap. 651, 690, 3651 og 3690, II kap. 691
og 3691 og IV punkt 3, 4 og 5 og er difor ikkje omtalt i denne innstillinga.
Den nye Arbeids- og velferdsetaten er starta
frå 1. juli 2006. Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer
framlegg om at løyvingane som ikkje er nytta under kap.
630 Arbeidsmarknadsetaten og kap. 2600 Trygdeetaten per 1. juli
2006 blir ført opp under nytt kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Lise Christoffersen, Eva Kristin Hansen, Per Rune Henriksen og Sverre Myrli,
fra Fremskrittspartiet, Robert Eriksson, Kari Kjønaas Kjos
og Kenneth Svendsen, fra Høyre, Martin Engeset, fra Sosialistisk
Venstreparti, lederen Karin Andersen, fra Kristelig Folkeparti, Åse Gunhild
Woie Duesund, fra Senterpartiet, Dagfinn Sundsbø, og fra
Venstre, André N. Skjelstad, viser til komiteens
behandling av St.prp. nr. 1 (2005-2006) og de respektive partiers
merknader i Budsjett-innst. S. nr. 15 (2005-2006), samt Stortingets
behandling av Revidert nasjonalbudsjett 2006, jf. Innst. S. nr.
205 (2005-2006).
Når det gjelder kapitler og poster
som ikke er omtalt nedenfor, har komiteen ingen merknader
og slutter seg til de fremlagte forslagene i proposisjonen.
Post 1 Driftsutgifter blir foreslått
auka med 3,2 mill. kroner. Forslaget fremmast mot inndekning på kap. 620
post 21 Spesielle driftsutgifter.
Post 21 Spesielle driftsutgifter blir foreslått
auka med 12,1 mill. kroner. Løyvinga blir sett tilsvarande
ned under kap. 2600 post 1 Driftsutgifter.
Post 45 Større nyskaffingar og vedlikehald
blir foreslått auka med 93 mill. kroner.
Post 1 Driftsutgifter blir foreslått
løyva med 3 248,935 mill. kroner.
Post 21 Spesielle driftsutgifter blir foreslått
løyva med 9,28 mill. kroner.
Post 45 Større nyskaffingar og vedlikehald
blir foreslått løyva med 94,255 mill. kroner.
Post 21 Spesielle driftsutgifter blir foreslått
redusert med 3,2 mill. kroner, jf. omtalen i proposisjonen under kap.
600 Arbeids- og inkluderingsdepartementet.
Post 1 Driftsutgifter blir foreslått
redusert med 1 046,239 mill. kroner. Restbeløpet
på 1 046,239 mill. kroner foreslås ført
opp under kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten for 2006.
Post 21 Spesielle driftsutgifter blir foreslått
auka med 1,444 mill. kroner.
Post 45 Større utstyrsanskaffelser
og vedlikehald blir foreslått redusert med 4,845 mill.
kroner. Restbeløpet på 4,845 mill. kroner
foreslås ført opp under kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten
post 45 Større utstyrsanskaffelser og vedlikehald.
Post 80 Innfordra misbruk av dagpengar blir
foreslått auka med 40,4 mill. kroner.
Post 81 Innfordra feilutbetalte attføringsytingar
blir foreslått auka med 10,9 mill. kroner.
Post 21 Evaluering, utviklingstiltak mv. blir
foreslått redusert med 3,7 mill. kroner.
Post 71 Spesielle arbeidsmarknadstiltak blir
foreslått redusert med 215 mill. kroner.
Post 74 Lønssubsidium ved reaktivisering,
overslagsløyving, blir foreslått redusert med
70 mill. kroner.
Komiteens flertall,
alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet, viser til at 3,7
mill. kroner står ubrukt som følge av forsinkelse
i prosjekter og manglende kapasitet i forskningsinstituttene
til å ta nye oppdrag og slutter seg til Regjeringens forslag
om å redusere posten tilsvarende.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at alt for mange med et fysisk handikap ikke kommer seg inn
i arbeidsmarkedet. Det vises også til at flere bedrifter,
blant annet Telenor har gjennom gode tiltak, og tilpassing på arbeidsplassen
ansatt mange med et handikap. Disse medlemmer mener Regjeringen
her har hatt en for lite offensiv holdning, og at en med de rette
tiltak kunne oppnådd mer. Etter disse medlemmers syn
er det ofte enkle tiltak på arbeidsplassen som kan gi de
gode resultater gjennom at flere med et handikap får seg
arbeid. Ofte er det manglende kunnskap om hva det offentlige
kan bidra med for å tilrettelegge arbeidsforholdene hos
de som tilsetter nye medarbeidere, som er grunnen til et en ikke når
de mål en har satt for å få et mer inkluderende arbeidsliv.
Disse medlemmer mener at en i
langt større grad bør informere næringslivet
om hvordan staten gjennom forskjellige tiltak kan legge til rette
på arbeidsplassen for at personer med et handikap skal kunne
delta med sine kunnskaper på en arbeidsplass.
Disse medlemmer viser videre
til sin merknad under post 74 under dette kapitel og fremmer følgende forslag:
"Kap. | Post | Formål | Kroner |
634 | | Arbeidsmarkedstiltak | |
| 21 | Evaluering, utviklingstiltak
mv. økes med | 38 800 000" |
Disse medlemmer viser til at
tilsvarende beløp må overføres fra Statens
petroleumsfond og viser til sine merknader i Innst. S. nr. 85 (2006-2007).
Komiteen viser til at Regjeringens
begrunnelse for å foreslå posten redusert med
215 mill. kroner blant annet skyldes at Arbeids- og velferdsetaten
ikke vil klare å realisere måltallet for spesielle
arbeidsmarkedstiltak i annet halvår 2006. Det ventes en
gjennomføring på om lag 26 100 plasser,
som er 1 200 færre plasser enn forutsatt i annet
halvår 2006. Komiteen viser i den forbindelse
til Budsjett-innst. S. nr. 15 (2005-2006), der Regjeringen ble bedt
om å følge utviklingen gjennom året og
vurdere om det ville bli behov for flere plasser enn opprinnelig
vedtatt.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
viser videre til at Regjeringen i tråd med dette i forbindelse
med Revidert nasjonalbudsjett 2006 fremmet forslag om å styrke
innsatsen for yrkeshemmede med ytterligere 1 000 plasser i
annet halvår 2006, til et nivå på 27 300
plasser, jf. St.meld. nr. 2 (2005-2006). Begrunnelsen var at enkelte grupper
av arbeidssøkere, herunder yrkeshemmede, fortsatt har vanskeligheter
med å komme inn på arbeidsmarkedet, til tross
for økt sysselsetting og redusert ledighet generelt. For å gi
målrettet oppfølging av flere yrkeshemmede tiltaksdeltakere
ble også bevilgningen til personellressurser i etaten styrket
med om lag 20 årsverk.
Komiteen ser i likhet
med Regjeringen alvorlig på situasjonen. Komiteen viser
til statsrådens redegjørelse i svarbrev til Kristelig
Folkepartis stortingsgruppe av 4. desember 2006 (vedlagt)
for iverksatte tiltak på kort sikt, som skal gi et tiltaksnivå ved
utgangen av året som gjør det mulig å nå det
planlagte måltallet for 2007 på 28 000
plasser. Komiteen viser videre til at Regjeringen
i samråd med etaten vil gjennomgå rammevilkårene
rundt arbeidsmarkedstiltakene, for å sikre at planlagt
nivå blir oppfylt framover.
På denne bakgrunn slutter komiteen seg
til Regjeringens forslag om å redusere posten med 215 mill. kroner
for 2006.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til
at Regjeringen i Revidert nasjonalbudsjett for 2006 foreslo og fikk
vedtatt et kutt i bevilgningene til spesielle arbeidsmarkedstiltak
på hele 172 mill. kroner. Når dette sammenholdes
med forslaget i St.prp. nr. 14 (2006-2007) om å kutte ytterligere
215 mill. kroner til samme formål, jf. kap. 634 post 71,
blir resultatet et vesentlig svekket tilbud til yrkeshemmede i 2006. Disse
medlemmer vil på det sterkeste beklage den oppståtte
situasjon.
Disse medlemmer viser til svarbrev
fra Arbeids- og inkluderingsminister Bjarne Håkon Hanssen
til Kristelig Folkepartis stortingsgruppe av 4. desember
2006 som gir en nærmere redegjørelse for bakgrunnen
til at det nå foreslås å kutte 215 mill.
kroner til spesielle arbeidsmarkedstiltak. Brevet følger vedlagt
denne innstillingen. Disse medlemmer har merket seg
at statsråden ser alvorlig på at det planlagte
nivået for arbeidsmarkedstiltak for yrkeshemmede i 2. halvår
ikke nås, og at dette er drøftet med Arbeids-
og velferdsdirektoratet som har lovet at det vil iverksette flere
tiltak for å forhindre at tilsvarende situasjon oppstår
i fremtiden. Det er svært viktig å ha stort fokus
på god ivaretakelse av brukerne i NAV i perioden hvor NAV-reformen
implementeres, og disse medlemmer ber departementet
ivareta dette. Disse medlemmer ber også om
at måleverktøyene innrettes slik at det tas høyde
for at flere yrkeshemmede trenger lengre attføringsløp.
Komiteens flertall, alle unntatt
medlemmene fra Fremskrittspartiet, viser til Regjeringens forslag
om å redusere posten med 70 mill. kroner av en bevilgning på 90
mill. kroner. Flertallet slutter seg til Regjeringens
forslag og viser til St.meld. nr. 9 (2006-2007) om arbeid, velferd
og inkludering der Regjeringen foreslår tiltak som kan
gjøre ordningen mer attraktiv for uførepensjonister
som ønsker å komme tilbake i arbeid og for potensielle
arbeidsgivere.
Komiteens medlem fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til
at en ikke har lykkes med å få flere av de som
i dag mottar uføretrygd over i ordinært arbeid. Med
de rette tiltak vil en etter disse medlemmers syn
kunne få langt flere av de som i dag mottar uføretrygd
over i ordinært arbeid, enten i form av fulltidsstilling
eller deltidsstilling. Disse medlemmer er skuffet
over at Regjeringen ikke har lykkes med dette arbeidet på en
bedre måte. Disse medlemmer mener at Regjeringen
har hatt en alt for lite offensiv holdning til disse viktige tiltakene.
Hvis en i større grad hadde lyktes med å få flere
uføre tilbake i arbeid, ville en også lyktes med å gi
disse personene et bedre og mer inkluderende liv. Arbeid er etter disse
medlemmers syn den viktigste innfallsport til sosial omgang med
andre, og derved en mer inkluderende livssituasjon.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet foreslår
derfor at Regjeringen starter en kampanje for å få flere
som i dag mottar uføretrygd, over i et mer inkluderende
liv som en arbeidsplass er. En slik kampanje bør gå mot
den enkelte trygdemottager for å informere om hvilke muligheter
som finnes. I tillegg må det aktivt informeres om hvilken
trygghet som kan gis mot at den enkelte mister retten til uføretrygd
i fremtiden hvis det viser seg at personen ikke er sterk nok til å arbeide.
Det må i en slik kampanje også utøves et
aktivt informasjonsarbeid overfor arbeidsgivere eller de som ansetter
i næringslivet, slik at de også føler
den tryggheten som det er behov for ved ansettelser.
Disse medlemmer viser til sitt
forslag under post 21 i dette kapitel.
Post 2 Opplæringstenester blir foreslått
auka med 18,050 mill. kroner.
Post 1 Driftsutgifter, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 38 mill. kroner.
Komiteen slutter seg til Regjeringens
forslag om å redusere driftsutgiftene med 38 mill. kroner
til 382 mill. kroner.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til sine forslag og merknader under kap. 635 i Budsjett-innst. S.
nr. 15 (2005-2006) hvor en blant annet hevdet at utviklingen i arbeidsmarkedet ville
svekke behovet for en ventelønnsordning. Disse medlemmer konstaterer
at dette var rett.
Post 1 Refusjon statleg verksemd blir foreslått
redusert med 10 mill. kroner.
Post 21 Spesielle driftsutgifter blir foreslått
auka med 5,2 mill. kroner. Desse utgiftene refunderast av operatørselskapa,
jf. forslag til auking under kap. 3642 post 3 Refusjon av tilsynsutgifter.
Post 3 Refusjon av tilsynsutgifter blir foreslått
auka med 11 mill. kroner.
Post 50 Statstilskott blir foreslått
auka med 0,6 mill. kroner.
Post 70 Tilskott til pionerdykkarane, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 67,6 mill. kroner, mens løyvinga
for 2006 var 12,4 mill. kroner. Årsaken er at det har kome
langt fleire søknadar om kompensasjon og oppreising enn
venta i 2006.
Post 70 Tilskott, militære, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 6 mill. kroner.
Post 71 Tilskott, sivile, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 16 mill. kroner.
Post 70 Tilskott blir foreslått redusert
med 16 mill. kroner.
Post 70 Tilskott blir foreslått auka
med 41 mill. kroner.
Post 70 Tilskott, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 58 mill. kroner. Ordning med supplerande
stønad var ny frå 2006 og dei økonomiske
konsekvensane var vanskelege å anslå.
Post 70 Dagpengar, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 1 400 mill. kroner.
På grunn av utviklinga i arbeidsløysa dei siste
månadane, utbetalingane hittil i år og utsiktene
på arbeidsmarknaden framover vil utbetalingane til dagpengar
bli lågare enn det som blei lagt til grunn i forbindelse
med Revidert nasjonalbudsjett.
Komiteenregistrerer
med tilfredshet at utgiftene til dagpenger viser en meget sterk
reduksjon fra 9,6 mrd. kroner i 2005 til forventet 6,3 mrd. kroner
i 2006. Dette viser med all mulig tydelighet at arbeidsmarkedet
på mange områder er stramt og at arbeidsledigheten er
sterkt fallende.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til sine merknader og forslag i Budsjett-innst. S. nr. 15 (2005-2006)
hvor disse medlemmer foreslo en reduksjon i dette kapittel og post
på 1 055 mill. kroner. Disse medlemmer viser
til at dette anslaget var betydelig mer treffsikkert enn de anslag
som Regjeringen selv gjorde, og støtter på denne
bakgrunn Regjeringens forslag om en nedjustering nærmere disse
medlemmers budsjettforslag for 2006.
Post 70 Statsgaranti for lønnskrav
ved konkurs mv., overslagsløyving, blir foreslått
redusert med 52 mill. kroner.
Post 2 Dividende blir foreslått auka
med 42 mill. kroner.
Post 70 Attføringspengar, overslagsløyving,blir foreslått redusert med
365,1 mill. kroner. Årsaka er at utviklinga så langt
i år viser høgare avgang frå ordninga
enn venta. Det har òg samla vorte færre mottakarar
av attføringspengar.
Post 71 Attføringsstønader,
overslagsløyving, blir foreslått redusert med
81 mill. kroner.
Post 1 Driftsutgifter blir foreslått
redusert med 2 333,796 mill. kroner. Departementet gjer
framlegg om å redusere løyvinga på kap.
2600 post 1 tilsvarande. Merutgifter foreslås dekket inn
ved reduksjon av bevilgningen under kap. 634 post 21 Evaluering,
utviklingstiltak mv.
Post 21 Spesielle driftsutgifter blir foreslått
redusert med 9,280 mill. kroner. Departementet gjer framlegg om
at restløyvinga blir ført opp under kap. 605 post
21 Spesielle driftsutgifter, og at løyvinga på kap.
2600 post 21 Spesielle driftsutgifter blir redusert tilsvarande.
Post 45 Større utstyrsanskaffelser
og vedlikehald, kan overførast, blir foreslått
redusert med 89,410 mill. kroner. Departementet gjer framlegg om
at restløyvinga blir ført opp under kap. 605 post
45 Større utstyrsanskaffelser og vedlikehald, og at løyvinga
på kap. 2600 post 45 Større utstyrsanskaffelser
og vedlikehald blir redusert tilsvarande.
Post 1 Driftsutgifter blir foreslått
auka med kr 650 000. Merutgifter foreslås dekket
inn ved reduksjon av bevilgningen under kap. 634 post 21 Evaluering, utviklingstiltak
mv.
Post 70 Sjukepengar for arbeidstakarar, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 300 mill. kroner.
Post 71 Sjukepengar for sjølvstendige
arbeidstakarar, overslagsløyving, blir foreslått
redusert med 40 mill. kroner.
Post 72 Omsorgs- og pleiepengar ved sjukdom
hos barn mv., overslagsløyving, blir foreslått
auka med 7 mill. kroner.
Post 75 Feriepengar av sjukepengar, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 60 mill. kroner.
Post 70 Rehabiliteringspengar, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 196,4 mill. kroner.
Post 70 Grunnpensjon, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 97 mill. kroner
Post 71 Tilleggspensjon, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 140 mill. kroner.
Post 72 Særtillegg, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 23 mill. kroner.
Post 73 Førebels uførepensjon,
overslagsløyving, blir foreslått redusert med
70 mill. kroner.
Post 74 Tidsavgrensa uførestønad,
overslagsløyving, blir foreslått redusert med
28,1 mill. kroner.
Post 76 Yrkesskade gml. lovgiving, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 7 mill. kroner.
Post 70 Grunnstønad, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 10 mill. kroner.
Post 73 Hjelpemiddel mv. til arbeid og utdanning
blir foreslått redusert med 68,4 mill. kroner.
Post 74 Tilskott til bil blir foreslått
redusert med 120 mill. kroner.
Post 75 Betring av funksjonsevna, hjelpemiddel
blir foreslått redusert med 73,5 mill. kroner.
Post 76 Betring av funksjonsevna, andre formål
blir foreslått redusert med 6,5 mill. kroner.
Post 77 Ortopediske hjelpemiddel blir foreslått
redusert med 65 mill. kroner.
Post 78 Høyreapparat blir foreslått
redusert med 55 mill. kroner.
Post 74 Tilskott til bil blir foreslått
redusert med 120 mill. kroner.
Post 74 Tilskott til bil blir foreslått
redusert med 120 mill. kroner.
Komiteens flertall,alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet
og Kristelig Folkeparti, har ingen merknader.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Kristelig Folkeparti viser til sine forslag
og merknader i Budsjett-innst. S. nr. 1 (2006-2007) hvor disse medlemmer
fremmet følgende forslag:
"Stortinget ber Regjeringen i forbindelse med Revidert
statsbudsjett 2007 fremme forslag om en nedtrappingsplan slik at
funksjonshemmede som har biler gjennom bilordningen får
skiftet til ny bil etter maksimalt 8 år."
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at slik ordningen fungerer i dag, faller mange utenfor på grunn
av strenge kriterier, noe som også omtales i St.prp. nr.
14 (2006-2007). Disse medlemmer er enige i at det
skal være strenge vilkår for å få tildelt
et kjøretøy, men det betyr ikke at dette skal
ramme de som faktisk har slike behov. Slik dette er innrettet i
dag rammer det etter disse medlemmenes syn nettopp
de som har størst behov for slike kjøretøy.
Det er derfor grunnlag for å forandre på disse kriteriene
slik som omtalt.
Post 70 Grunnpensjon, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 89 mill. kroner.
Post 71 Tilleggspensjon, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 193 mill. kroner.
Post 72 Ventetillegg, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 2 mill. kroner.
Post 73 Særtillegg, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 10 mill. kroner.
Post 70 Grunnpensjon, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 29 mill. kroner.
Post 71 Tilleggspensjon, overslagsløyving,
blir foreslått auka med 34 mill. kroner.
Post 72 Særtillegg, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 2 mill. kroner.
Post 70 Overgangsstønad, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 46 mill. kroner.
Post 72 Stønad til barnetilsyn, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 85 mill. kroner.
Post 73 Utdanningsstønad blir foreslått
redusert med 0,5 mill. kroner.
Post 76 Forskottering av underhaldsbidrag blir
foreslått redusert med 21 mill. kroner.
Post 70 Gravferdsstønad, overslagsløyving,
blir foreslått redusert med 3,5 mill. kroner.
Post 70 Sjukestønadsutgifter i utlandet
blir foreslått auka med 16 mill. kroner.
Post 77 Pasientar frå avtaleland blir
foreslått redusert med 2 mill. kroner.
Post 3 Hjelpemiddelsentralar mv. blir foreslått
redusert med 8 mill. kroner.
Post 7 Administrasjonsvederlag frå regionale
helseforetak blir foreslått redusert med 9,6 mill. kroner.
Post 71 Refusjon ved yrkesskade blir foreslått
redusert med 102 mill. kroner.
Post 74 Refusjon medisinsk behandling blir foreslått auka
med 0,6 mill. kroner.
Post 75 Refusjon overskytande bidrag blir foreslått redusert
med 8,3 mill. kroner.
Post 80 Renter blir foreslått redusert
med 20 mill. kroner.
Post 1 Refusjon av dagpengar, statsgaranti ved
konkurs blir foreslått redusert med 19 mill. kroner.
Post 3 Refusjon av dagpengar frå EØS-land
blir foreslått auka med 2,3 mill. kroner.
Forslag fra Fremskrittspartiet:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
634 |
|
Arbeidsmarkedstiltak |
|
|
21 |
Evaluering, utviklingstiltak mv. økes med |
38 800 000 |
Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2006 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. |
Post |
Formål |
|
Kroner |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utgifter |
|
|
600 |
|
Arbeids- og inkluderingsdepartementet |
|
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
|
3 200 000 |
|
|
frå kr 188 632 000 til kr 191 832 000 |
|
|
604 |
|
NAV-reform og pensjonsreform |
|
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, kan overførast, kan nyttast under post 4,blir auka med |
|
12 100 000 |
|
|
frå kr 306 500 000 til kr 318 600 000 |
|
|
|
45 |
Større utstyrsanskaffingar og vedlikehald, kan overførast, kan nyttast under post 2,blir auka med |
|
93 000 000 |
|
|
frå kr 390 000 000 til kr 483 000 000 |
|
|
605 |
|
Arbeids- og velferdsetaten |
|
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir løyva med |
|
3 248 935 000 |
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, blir løyva med |
|
9 280 000 |
|
45 |
Større utstyrsanskaffingar og vedlikehald, kan overførast,blir løyva med |
|
94 255 000 |
620 |
|
Utredningsverksemd forsking m.m. |
|
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, blir redusert med |
|
3 200 000 |
|
|
frå kr 77 979 000 til kr 74 779 000 |
|
|
630 |
|
Aetat |
|
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir redusert med |
|
1 046 239 000 |
|
|
frå kr 2 242 554 000 til kr 1 196 315 000 |
|
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, blir auka med |
|
1 444 000 |
|
|
frå kr 2 000 000 til kr 3 444 000 |
|
|
|
45 |
Større utstyrsanskaffingar og vedlikehald, kan overførast, blir redusert med |
|
4 845 000 |
|
|
frå kr 51 500 000 til kr 46 655 000 |
|
|
634 |
|
Arbeidsmarknadstiltak |
|
|
|
21 |
Evaluering, utviklingstiltak mv. kan overførast, blir redusert med |
|
3 700 000 |
|
|
frå kr 28 800 000 til kr 25 100 000 |
|
|
|
71 |
Spesielle arbeidsmarknadstiltak, kan overførast, blir redusert med |
|
215 000 000 |
|
|
frå kr 3 505 000 000 til kr 3 290 000 000 |
|
|
|
74 |
Lønssubsidium ved reaktivisering, overslagsløyving, blir redusert med |
|
70 000 000 |
|
|
frå kr 90 000 000 til kr 20 000 000 |
|
|
635 |
|
Ventelønn mv. |
|
|
|
1 |
Driftsutgifter, overslagsløyving, blir redusert med |
|
38 000 000 |
|
|
frå kr 428 000 000 til kr 390 000 000 |
|
|
642 |
|
Petroleumstilsynet |
|
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, blir auka med |
|
5 200 000 |
|
|
frå kr 13 400 000 til kr 18 600 000 |
|
|
643 |
|
Statens arbeidsmiljøinstitutt |
|
|
|
50 |
Statstilskott, blir auka med |
|
600 000 |
|
|
frå kr 78 800 000 til kr 79 400 000 |
|
|
646 |
|
Pionerdykkere i Nordsjøen |
|
|
|
70 |
Tilskott til pionerdykkere, overslagsløyving, blir auka med |
|
67 600 000 |
|
|
frå kr 12 400 000 til kr 80 000 000 |
|
|
660 |
|
Krigspensjon |
|
|
|
70 |
Tilskott, militære, overslagsløyving, blir redusert med |
|
6 000 000 |
|
|
frå kr 246 000 000 til kr 240 000 000 |
|
|
|
71 |
Tilskott, sivile, overslagsløyving, blir redusert med |
|
16 000 000 |
|
|
frå kr 596 000 000 til kr 580 000 000 |
|
|
664 |
|
Pensjonstrygda for sjømenn |
|
|
|
70 |
Tilskott, blir redusert med |
|
16 000 000 |
|
|
frå kr 691 000 000 til kr 675 000 000 |
|
|
666 |
|
Avtalefesta pensjon (AFP) |
|
|
|
70 |
Tilskott, blir auka med |
|
41 000 000 |
|
|
frå kr 819 000 000 til kr 860 000 000 |
|
|
667 |
|
Supplerande stønad til personar over 67 år |
|
|
|
70 |
Tilskott, overslagsløyving, blir auka med |
|
58 000 000 |
|
|
frå kr 157 000 000 til kr 215 000 000 |
|
|
2541 |
|
Dagpengar |
|
|
|
70 |
Dagpengar, overslagsløyving, blir redusert med |
|
1 400 000 000 |
|
|
frå kr 7 700 000 000 til kr 6 300 000 000 |
|
|
2542 |
|
Statsgaranti for lønskrav ved konkurs mv., |
|
|
|
70 |
Statsgaranti for lønskrav ved konkurs mv., overslagsløyving, blir redusert med |
|
52 000 000 |
|
|
frå kr 440 000 000 til kr 388 000 000 |
|
|
2543 |
|
Ytingar til yrkesretta attføring |
|
|
|
70 |
Attføringspengar, overslagløyving, blir redusert med |
|
365 100 000 |
|
|
frå kr 11 268 100 000 til kr 10 903 000 000 |
|
|
|
71 |
Attføringsstønader, overslagsløyving, blir redusert med |
|
81 000 000 |
|
|
frå kr 1 408 000 000 til kr 1 327 000 000 |
|
|
2600 |
|
Trygdeetaten |
|
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir redusert med |
|
2 333 796 000 |
|
|
frå kr 5 060 545 000 til kr 2 726 749 000 |
|
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, blir redusert med |
|
9 280 000 |
|
|
frå kr 15 283 000 til kr 6 003 000 |
|
|
|
45 |
Større utstyrsanskaffingar og vedlikehald, kan overførast, blir redusert med |
|
89 410 000 |
|
|
frå kr 150 389 000 til kr 60 979 000 |
|
|
2603 |
|
Trygderetten |
|
|
|
1 |
Driftsutgifter blir auka med |
|
650 000 |
|
|
frå kr 52 253 000 til kr 52 903 000 |
|
|
2650 |
|
Sjukepengar |
|
|
|
70 |
Sjukepengar for arbeidstakarar mv., overslagsløyving,blir redusert med |
|
300 000 000 |
|
|
frå kr 24 430 000 000 til kr 24 130 000 000 |
|
|
|
71 |
Sjukepengar for sjølvstendige mv., overslagsløyving,blir redusert med |
|
40 000 000 |
|
|
frå kr 1 570 000 000 til kr 1 530 000 000 |
|
|
|
72 |
Omsorgs- og pleiepengar ved barns sjukdom, overslagsløyving,blir auka med |
|
7 000 000 |
|
|
frå kr 308 000 000 til kr 315 000 000 |
|
|
|
75 |
Feriepengar av sjukepengar, overslagsløyving,blir auka med |
|
60 000 000 |
|
|
frå kr 1 140 000 000 til kr 1 200 000 000 |
|
|
2652 |
|
Medisinsk rehabilitering mv. |
|
|
|
70 |
Rehabiliteringspengar, overslagsløyving,blir auka med |
|
196 400 000 |
|
|
frå kr 7 568 600 000 til kr 7 765 000 000 |
|
|
2655 |
|
Uføre |
|
|
|
70 |
Grunnpensjon, overslagsløyving, blir auka med |
|
97 000 000 |
|
|
frå kr 16 953 000 000 til kr 17 050 000 000 |
|
|
|
71 |
Tilleggspensjon, overslagsløyving,blir redusert med |
|
140 000 000 |
|
|
frå kr 25 640 000 000 til kr 25 500 000 000 |
|
|
|
72 |
Særtillegg, overslagsløyving,blir redusert med |
|
23 000 000 |
|
|
frå kr 1 403 000 000 til kr 1 380 000 000 |
|
|
|
73 |
Førebels uførestønad, overslagsløyving,blir redusert med |
|
70 000 000 |
|
|
frå kr 230 000 000 til kr 160 000 000 |
|
|
|
74 |
Tidsavgrensa uførestønad, overslagsløyving,blir redusert med |
|
28 100 000 |
|
|
frå kr 4 218 100 000 til kr 4 190 000 000 |
|
|
|
76 |
Yrkesskadetrygd, gml. lovgiving, overslagsløyving , blir redusert med |
|
7 000 000 |
|
|
frå kr 82 000 000 til kr 75 000 000 |
|
|
2661 |
|
Grunn- og hjelpestønad, hjelpemiddel mv. |
|
|
|
70 |
Grunnstønad, overslagsløyving,blir redusert med |
|
10 000 000 |
|
|
frå kr 1 510 000 000 til kr 1 500 000 000 |
|
|
|
73 |
Hjelpemiddel mv. under arbeid og utdanning, blir redusert med |
|
68 400 000 |
|
|
frå kr 173 400 000 til kr 105 000 000 |
|
|
|
74 |
Tilskott til bilar, blir redusert med |
|
120 000 000 |
|
|
frå kr 785 000 000 til kr 665 000 000 |
|
|
|
75 |
Betring av funksjonsevna, hjelpemiddel, blir redusert med |
|
73 500 000 |
|
|
frå kr 2 508 500 000 til kr 2 435 000 000 |
|
|
|
76 |
Betring av funksjonsevna, andre føremål, blir redusert med |
|
6 500 000 |
|
|
|
|
frå kr 91 500 000 til kr 85 000 000 |
|
|
|
77 |
Ortopediske hjelpemiddel, blir redusert med |
|
65 000 000 |
|
|
frå kr 755 000 000 til kr 690 000 000 |
|
|
|
78 |
Høyreapparat, blir redusert med |
|
55 000 000 |
|
|
frå kr 465 000 000 til kr 410 000 000 |
|
|
2670 |
|
Alderdom |
|
|
|
70 |
Grunnpensjon, overslagsløyving,blir auka med |
|
89 000 000 |
|
|
frå kr 35 351 000 000 til kr 35 440 000 000 |
|
|
|
71 |
Tilleggspensjon, overslagsløyving,blir auka med |
|
193 000 000 |
|
|
frå kr 50 077 000 000 til kr 50 270 000 000 |
|
|
|
72 |
Ventetillegg, overslagsløyving,blir auka med |
|
2 000 000 |
|
|
frå kr 84 000 000 til kr 86 000 000 |
|
|
|
73 |
Særtillegg, overslagsløyving,blir redusert med |
|
10 000 000 |
|
|
frå kr 4 870 000 000 til kr 4 860 000 000 |
|
|
2680 |
|
Etterlatne |
|
|
|
70 |
Grunnpensjon, overslagsløyving, blir redusert med |
|
29 000 000 |
|
|
frå kr 1 234 000 000 til kr 1 205 000 000 |
|
|
|
71 |
Tilleggspensjon,overslagsløyving, blir auka med |
|
34 000 000 |
|
|
frå kr 1 056 000 000 til kr 1 090 000 000 |
|
|
|
72 |
Særtillegg, overslagsløyving, blir redusert med |
|
2 000 000 |
|
|
frå kr 64 000 000 til kr 62 000 000 |
|
|
2683 |
|
Stønad til einsleg mor eller far |
|
|
|
70 |
Overgangsstønad, overslagsløyving,blir redusert med |
|
46 000 000 |
|
|
frå kr 2 371 000 000 til kr 2 325 000 000 |
|
|
|
72 |
Stønad til barnetilsyn, overslagsløyving,blir redusert med |
|
85 000 000 |
|
|
frå kr 595 000 000 til kr 510 000 000 |
|
|
|
73 |
Utdanningsstønad, blir redusert med |
|
500 000 |
|
|
frå kr 80 500 000 til kr 80 000 000 |
|
|
|
76 |
Forskottering av underhaldsbidrag, blir redusert med |
|
21 000 000 |
|
|
frå kr 1 161 000 000 til kr 1 140 000 000 |
|
|
2686 |
|
Gravferdsstønad |
|
|
|
70 |
Gravferdsstønad, overslagsløyving,blir redusert med |
|
3 500 000 |
|
|
frå kr 113 500 000 til kr 110 000 000 |
|
|
2690 |
|
Ymse utgifter |
|
|
|
70 |
Sjukestønadsutgifter i utlandet, blir auka med |
|
16 000 000 |
|
|
frå kr 119 000 000 til kr 135 000 000 |
|
|
|
77 |
Pasientar frå land med innbyrdes avtale mv., blir redusert med |
|
2 000 000 |
|
|
frå kr 82 000 000 til kr 80 000 000 |
|
|
|
|
Inntekter |
|
3630 |
|
Aetat |
|
|
80 |
Innfordra misbruk av dagpengar, blir auka med |
40 400 000 |
|
|
frå kr 35 600 000 til kr 76 000 000 |
|
|
81 |
Innfordra misbruk av attføringsytingar, blir auka med |
10 900 000 |
|
|
frå kr 11 100 000 til kr 22 000 000 |
|
3634 |
|
Arbeidsmarknadstiltak |
|
|
2 |
Opplæringstenester, blir auka med |
18 050 000 |
|
|
frå kr 1 950 000 til kr 20 000 000 |
|
3635 |
|
Venteløn mv. |
|
|
1 |
Refusjon statleg verksemd, blir redusert med |
10 000 000 |
|
|
frå kr 105 000 000 til kr 95 000 000 |
|
3642 |
|
Petroleumstilsynet |
|
|
3 |
Refusjon av tilsynsutgifter, blir auka med |
11 000 000 |
|
|
frå kr 55 700 000 til kr 66 700 000 |
|
5701 |
|
Ymse inntekter |
|
|
3 |
Hjelpemiddelsentralar mv., blir redusert med |
8 000 000 |
|
|
frå kr 56 000 000 til kr 48 000 000 |
|
|
7 |
Administrasjonsvederlag frå regionale helseforetak, blir redusert med |
9 600 000 |
|
|
frå kr 91 100 000 til kr 81 500 000 |
|
|
71 |
Refusjon ved yrkesskade, blir redusert med |
102 000 000 |
|
|
frå kr 977 000 000 til kr 875 000 000 |
|
|
74 |
Refusjon medisinsk behandling, blir auka med |
600 000 |
|
|
frå kr 900 000 til kr 1 500 000 |
|
|
75 |
Refusjon overskytande bidrag, blir redusert med |
8 300 000 |
|
|
frå kr 12 000 000 til kr 3 700 000 |
|
|
80 |
Renter, blir redusert med |
20 000 000 |
|
|
frå kr 30 000 000 til kr 10 000 000 |
|
5704 |
|
Statsgaranti for lønskrav ved konkurs mv. |
|
|
2 |
Dividende, blir auka med |
42 000 000 |
|
|
frå kr 100 000 000 til kr 142 000 000 |
|
5705 |
|
Refusjon av dagpengar |
|
|
1 |
Refusjon dagpengar, statsgaranti ved konkurs, blir redusert med |
19 000 000 |
|
|
frå kr 50 000 000 til kr 31 000 000 |
|
|
3 |
Refusjon dagpengar frå EØS-land, blir auka med |
2 300 000 |
|
|
frå kr 2 500 000 til kr 4 800 000 |
|
II
Merinntektsfullmakter
Stortinget samtykkjer i at Arbeids- og inkluderingsdepartementet i 2006 kan:
overskride bevilgningen under |
mot tilsvarende merinntekter under |
kap. 605 post 1 |
kap. 5701 postene 1, 4, 5 og 6 |
kap. 605 post 1 |
kap. 3630 posten 4 |
kap. 605 post 21 |
kap. 3630 poste 2 |
III
Omdisponeringsfulllmakter
Stortinget samtykker i at Arbeids- og inkluderingsdepartementet i 2006 kan:
-
1. omdisponere inntil 40 mill. kroner frå kap. 634 Arbeidsmarkedstiltak post 71 Spesielle arbeidsmarkedstiltak til kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten post 1 Driftsutgifter.
-
2. omdisponere mellom bevilgningene under kap. 604 NAV-reform og pensjonsreform post 21 Spesielle driftsutgifter og kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten post 1 Driftsutgifter
-
3. omdisponere mellom bevilgningene under kap. 604 NAV-reform og pensjonsreform post 45 Store nyskaffingar og vedlikehald og kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten post 45 Store nyskaffingar og vedlikehald.
-
4. beløp som er overført frå 2005 til 2006 til kap. 630 Aetat og til kap. 2600 Trygdeetaten overføres til kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten.
-
5. fullmaktene 2, 3 og 4 under III under Arbeids- og inkluderingsdepartementet, gitt ved behandlingen av St.prp. nr. 1 (20005-2006), erstattes med ovenstående fullmakter nr. 2, 3 og 4.
IV
Tilføying av stikkord
Stortinget samtykker i at stikkordet:
-
1. "kan overførast" tilføyes løyvinga under kap. 604 Ny arbeids- og velferdsforvaltning post 21 Spesielle driftsutgifter i statsbudsjettet for 2006.
-
2. "kan overførast" tilføyes løyvinga under kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten post 45 større nyanskaffingar og vedlikehald for 2006.
Jeg viser til følgende spørsmål
fra Kristelig folkepartis stortingsgruppe mottatt 30. november
2006:
"Regjeringen foreslår
i St.prp. nr. 14 (2006-2007) å redusere bevilgningene til
arbeidsmarkedstiltak for yrkeshemmede med 215 mill. kroner. Bakgrunnen
for dette er at en ikke klarer å gjennomføre så mange
tiltaksplasser i 2006 som planlagt og lavere bruk av tilsagnsfullmakter
enn en regnet med i 2005, Samtidig vet vi at 30 000 yrkeshemmede
venter på kvalifiseringstiltak som kan gjøre jobb
og inntekt mulig, og at arbeidsmarkedsbedrifter melder om ledig
kapasitet.
På bakgrunn av dette ber
vi om svar på følgende spørsmål:– Hva er bakgrunnen
for at det planlagte antall tiltaksplasser for yrkeshemmede ikke
blir gjennomført i år?
– Når
ble departementet klar over at det ikke ble mulig å nå måltallet
og hvilke tiltak ble da iverksatt for å gi flere et tilbud
slik Stortinget hadde forutsatt?
– Hvilke
tiltak vil bli iverksatt for å sikre at Stortingets mål
og antall tiltaksplasser for yrkeshemmede nås i 2007?
– Vil det
bli iverksatt tiltak slik at ledig kapasitet i, arbeidsmarkedsbedriftene
kan bli benyttet fullt ut?
– Hvilke
tiltak vil bli iverksatt for å sikre god oppfølging
av NAV, slik at en unngår en tilsvarende situasjon neste år?
– Hvordan
vil statsråden sikre at brukerne av NAV ivaretas på en
god måte i perioden hvor NAV-reformen implementeres?
Svar:
I 1.halvår 2006 ble det gjennomført
om lag 600 flere tiltaksplasser enn det planlagte nivået
på om lag 26 300 plasser. Det har så langt
i 2. halvår vætt gjennomført betydelig
færre arbeidsmarkedstiltak for yrkeshemmede enn planlagt.
Direktoratet informerte departementet om vanskelighetene med å nå det
planlagte tiltaksnivået i forbindelse med arbeidet med
tilleggs-bevilgninger og omprioriteringer for 2006 (omgrupperingen).
Det er svært viktig for regjeringen å øke
yrkesdeltakelsen gjennom et aktivt attføringstilbud. Jeg
ser derfor alvorlig på at det planlagte nivået
for arbeidsmarkedstiltak for yrkeshemmede i 2. halvår 2006
ikke nås. Situasjonen er tatt opp med Arbeids- og velferdsdirektoratet,
og jeg har gitt uttrykk for at departementet ikke er fornøyd
med den manglende måloppnåelsen.
Departementet mener at i gjennomføring
av planlagt nivå for arbeidsmarkedstiltak er svært
viktig. Som omtalt i St.prp. nr. 14 (2006-2007) vil derfor departementet
i samråd med etaten se nærmere på rammevilkårene
rundt dette.
Ifølge Arbeids- og velferdsdirektoratet
er den viktigste årsaken til underproduksjonen, i 2. halvår,
krevende organisatoriske endringer i forbindelse med etableringen
av NAV fra 1. juli 2006. Konkret gjelder dette særlig
endringer i organisasjonsstruktur på fylkesnivå som har
ført til manglende fokus på og oppfølging
av tiltaksgjennomføringen, særlig i 3. kvartal,
Direktoratet har forsikret meg om at de tar
dette alvorlig. Det er satt i gang et arbeid i etaten for å øke antallet
yrkeshemmede i tiltak, og dette skal gi et godt utgangspunkt for
korrekt måloppnåelse i 2007. Direktoratet har
varslet at de har iverksatt følgende tiltak:
– Økt
lederfokus og ansvarsfesting
– Ukentlig oppfølging
av tiltaksgjennomføringen av alle fylker
– Fortsatt individuell oppfølging
av enkeltfylker
– Fagsamlinger med mellomledere
og saksbehandlere på fylkesnivå
– Innføring av nye rutiner
og nytt verktøy for budsjettering som bedre ivaretar styring,
planlegging, oppfølging, avviksanalyse og rapportering
– Økte ressurser til
tiltaksarbeidet (raskere saksbehandling mot tiltak og flere controllere)
– Økte krav til lederne
Ifølge direktoratet har tiltakene hatt
god effekt. Opptrappingen av tiltaksnivået går
nå raskt med det siktemålet å nå et
nivå som sikrer måloppnåelsen i 2007. Ved
utgangen av november 2006 var det i alt om lag 62 000 yrkeshemmede
som deltok på ulike arbeidsmarkedstiltak, både
i regi av kap 634.71 og kap. 2543.71. Dette tilsvarte 71,3 pst av
alle registrerte yrkeshemmede.
For 2007 har Regjeringen foreslått
et tiltaksnivå på 28 000 plasser. Målet
er å utnytte de gode forholdene på arbeidsmarkedet
for å få flest mulig over i jobb og unngå varig
utstøting fra arbeidslivet. Valg av attføringsløp
og tiltak skal ta utgangspunkt i den enkeltes muligheter og forutsetninger
for å ta del i arbeidslivet, samt reflektere situasjonen
på arbeidsmarkedet. I lys av situasjonen på arbeidsmarkedet
legges det i 2007 opp til at tiltaksinnsatsen skal innrettes mot
oppfølgings- og formidlingsrettede tiltak i ordinært
arbeidsliv, Samtidig skal yrkeshemmede med særlig store
og sammensatte bistandsbehov sikres tilpassede tiltak som innebærer mer
tilrettelagt og omfattende oppfølging og arbeidstrening,
for eksempel i attføringsbedrifter.
Departementet vil dessuten følge etaten
tett, både gjennom den formelle etatsstyringsdialogen og
ved egne rapporteringer om gjennomføringen av arbeidsmarkedstiltakene.
En av målsettingene med NAV-reformen
er å forenkle for brukerne og å tilpasse til brukernes
behov. Dette skal bla. oppnås gjennom brukermedvirkning
både på systemnivå og på individnivå.
Arbeids- og velferdsetaten arbeider med å etablere brukerutvalg
på direktorat og fylkesnivå. For det enkelte NAV-kontor
skal brukermedvirkning reguleres gjennom samarbeidsavtalene mellom
Arbeids- og velferdsetaten og kommunene. I tillegg skal forvaltningens
ansatte få tilført ny kompetanse og det skal utvikles
nye arbeidsprosesser, noe som skal skje i nært samarbeid
med blant annet Sosial- og helsedirektoratet.
I gjennomføringen av en stor organisatorisk
reform vil det kunne være en fare for forstyrrelser i løpende produksjon
og service. Dette er jeg oppmerksom på. I St.prp. nr. l
(2006-2007) under Kap.605 står det at Arbeids-og velferdsetaten
skal være en brukerrettet etat og det vil i tildelingsbrevet
for 2007 bli stat krav til etatens brukerretting. I departementets
oppfølging av Arbeids- og velferdsetaten vil det også bli
fulgt opp nøye hvordan tjenesteproduksjonen i etaten utvikler seg
i reformperioden.
Oslo, i arbeids- og sosialkomiteen, den 7. desember 2006
|
Karin Andersen
leder og ordf. for kap. 642 og 3642 |
|
|
|
|
Lise Christoffersen
ordf. for kap. 620, 634, 635, 3634 og 3635 |
Åse Gunhild Woie Duesund
ordf. for kap. 2650 |
Martin Engeset
ordf. for kap. 666, 2541 og 5705 |
|
|
|
Robert Eriksson
ordf. for kap. 664, 2600, 2603, 2670 og 2686 |
Eva Kristin Hansen
ordf. for kap. 604 og 605 |
Per Rune Henriksen
ordf. for kap. 646, 2542, 2543 og 5704 |
|
|
|
Kari Kjønaas Kjos
ordf. for kap. 2652 |
Sverre Myrli
ordf. for kap. 660, 2680, 2683, 2690 og 5701 |
André N. Skjelstad
ordf. for kap. 643, 2655 og 3643 |
|
|
|
Dagfinn Sundsbø
ordf. for kap. 630, 667, 2661 og 3630 |
|
Kenneth Svendsen
ordf. for kap. 600 |