Proposisjonen inneheld ulike framlegg til justeringar
av løyvingane under Kultur- og kyrkjedepartementets budsjett, mellom
anna kapittel som gjeld Den norske kyrkja.
Departementet viser til at Opplysningsvesenets fond
skal dekkje utgifter knytte til innføringa av demokratireforma i
Den norske kyrkja. Inntektene til Kyrkjerådet blir m.a. som følgje
av dette høgare enn venta. Dei samla inntektene i 2008 er venta
å bli om lag 17,8 mill. kroner. Dette er 7,5 mill. kroner høgare
enn budsjettert. Meirinntektene skal dekkje tilsvarande meirutgifter.
Departementet foreslår derfor at løyvinga i
2008 under kap. 3340 post 1 Ymse inntekter blir auka med 7,5 mill.
kroner og at driftsutgiftene under kap. 340 post 1 blir auka tilsvarande.
Departementet viser til at Opplysningsvesenets fond
skal dekkje utgifter i samband med nytt medlemsregister i Den norske
kyrkja. Oppdragsinntektene blir m.a. som følgje av dette høgare
enn venta. Dei samla inntektene i 2008 er venta å bli om lag 34,2
mill. kroner. Dette er 18 mill. kroner høgare enn budsjettert.
Departementet foreslår å auke løyvinga i 2008 under
kap. 3340 post 2 Inntekter ved oppdrag med 18 mill. kroner og ei
tilsvarande auke av dei særskilde driftsutgiftene under kap. 340
post 21.
Inntektene frå refusjonar og eigendelar ved
ulike samlingar, etterutdanningskurs m.m. blir høgare enn venta.
Dei samla inntektene i 2008 er venta å bli om lag 16,6 mill. kroner.
Dette er 4 mill. kroner høgare enn budsjettert og gjeld i hovudsak
refusjon av utgifter frå Fornyings- og administrasjonsdepartementet
i samband med gjennomføring av forsøk med redusert arbeidstid for
prestar. Meirinntektene skal dekkje tilsvarande meirutgifter.
Departementet foreslår å auke driftsutgiftene
under kap. 340 post 1 med 4 mill. kroner for 2008 og ei tilsvarande
auke av kap. 3341 post 1 Ymse inntekter.
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Freddy de Ruiter, Gorm Kjernli, Gerd Janne Kristoffersen, Anna Ljunggren
og Torfinn Opheim, frå Framstegspartiet, Anders Anundsen, Jon Jæger Gåsvatn
og Åse M. Schmidt, frå Høgre, Gunnar Gundersen og leiaren Ine Marie Eriksen
Søreide, frå Sosialistisk Venstreparti, Åsa Elvik og Lena Jensen,
frå Kristeleg Folkeparti, Dagrun Eriksen, frå Senterpartiet, Inger
S. Enger, og frå Venstre, Odd Einar Dørum, viser til at
budsjetterte inntekter under kap. 3340 post 1 er foreslått økt med
7,5 mill. kroner. Bakgrunnen for det reviderte budsjettanslaget
er at inntektene for bispedømmerådene og Kirkerådet, basert på virksomhetenes
egne prognoser ved regnskapsrapportering pr. 31. august 2008, forventes å
bli høyere enn forutsatt, og at 1,6 mill. kroner overføres fra Opplysningsvesenets
fond til dekning av utgifter i forbindelse med demokratireformen
i 2008.
Komiteen viser til at økte inntekter
som virksomhetene genererer kan nyttes til økt forbruk, derfor er
også bevilgningen under kap. 340 post 1 økt tilsvarende.
Komiteen viser til at det foreslås
å bruke midler fra Opplysningsvesenets fond for å finansiere noen
utgifter til demokratireformen i 2008. Dette gjelder kun 1,6 mill.
kroner for dekning av utgifter i 2008. Komiteen viser
videre til at ca. 5 mill. kroner til demokratireformen er innarbeidet
i forslaget til statsbudsjett for 2009. Komiteen viser
videre til at økonomiske og administrative sider ved demokratireformen
vil bli gjennomgått nærmere i forbindelse med framleggelse av lovproposisjonen.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre vil advare mot å
tappe fondet for ulike midler til å dekke inn ulike tiltak. Fondet
står overfor store finansielle utfordringer knyttet til den pågående
finanskrisen, og regjeringspartiene har vedtatt å pålegge fondet
å selge festede tomter til privatpersoner til langt under markedspris.
Samtidig er det et stort behov for å pusse opp de mange presteboligene
som fondet forvalter. Disse medlemmer konstaterer
at Regjeringen ikke evner å prioritere Den norske kirke innenfor
den ordinære budsjettbehandlingen, men må bruke av fondets midler
for å løse kirkelige oppgaver. Disse medlemmer er redd
Regjeringens samlede forvaltning av fondet vil kunne få store negative
følger for fondets bæreevne over tid og for kirkelige aktivitet.
Komiteen viser til proposisjonen
og rår Stortinget til å gjere slikt
vedtak:
I statsbudsjettet for 2008 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
| | Utgifter | |
340 | | Kyrkjeleg administrasjon | |
| 1 | Driftsutgifter, blir auka med | 7 500 000 |
| | frå kr 141 059
000 til kr 148 559 000 | |
| 21 | Særskilte driftsutgifter, blir auka med | 18 000 000 |
| | frå kr 16 240
000 til kr 34 240 000 | |
341 | | Presteskapet | |
| 1 | Driftsutgifter, blir auka med | 4 000 000 |
| | frå kr 792 591
000 til kr 796 591 000 | |
| | | |
| | Inntekter | |
3340 | | Den norske kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter, blir auka med | 7 500 000 |
| | frå kr 10 285
000 til kr 17 785 000 | |
| 2 | Inntekter ved
oppdrag, blir auka med | 18 000 000 |
| | frå kr 16 240
000 til kr 34 240 000 | |
3341 | | Presteskapet | |
| 1 | Ymse inntekter, blir auka med | 4 000 000 |
| | frå kr 12 578 000 til kr 16
578 000 | |
Oslo, i kyrkje-, utdannings- og forskingskomiteen, den 1. desember 2008
Ine Marie Eriksen Søreide |
Dagrun Eriksen |
leiar |
ordførar |