Samferdselsdepartementet legg med dette fram ei
stortingsmelding om verksemda i Avinor AS for perioden 2008-2010.
Etter det styringsopplegget som vart etablert
då Avinor vart skipa, skal Samferdselsdepartementet leggje fram
ei stortingsmelding om verksemda i selskapet annakvart år. Siste
gongen ei slik melding vart lagd fram var i 2006, jf. St.meld. nr. 15
(2006-2007) og Innst. S. nr. 142 (2006-2007).
Samferdselsdepartementet forvaltar den statlege eigarskapen
til Avinor, er overordna styresmakt for luftfarten og kan òg gjere
framlegg om at Stortinget skal løyve midlar til Avinor. Meldingane
skal ta utgangspunkt i den rolla departementet har som forvaltar
av den statlege eigarskapen. Føremålet med dei såkalla eigarmeldingane
er å orientere Stortinget om utviklinga i selskapet sidan den førre
meldinga. Vidare skal meldingane orientere om planane og strategiane
til selskapet for dei neste åra, og gjere greie for korleis Samferdselsdepartementet
vurderer desse planane og strategiane.
Fram til no har Samferdselsdepartementet lagt fram
eigarmeldinga for Avinor annakvart år. Dei overordna strategiane
for Avinor har i hovudsak lege fast sidan selskapet vart skipa i
2003, og kjem heller ikkje til å bli endra med denne meldinga. I
tida framover tek Samferdselsdepartementet sikte på å leggje fram
ei eigarmelding for Avinor kvart fjerde år, dvs. ein gong per stortingsperiode.
Meldingane vil bli lagde fram oftare dersom det skulle vere behov
for det.
§ 10-planen frå Avinor for perioden 2008-2010 dannar
hovudgrunnlaget for denne meldinga. Hausten 2008 utarbeidde dessutan
Avinor ein oppdatert finansiell prognose på bakgrunn av den internasjonale
finanskrisa.
Meldinga byggjer elles på ei verdivurdering
av Avinor som konsulentselskapet Ernst & Young utførde på vegner
av Samferdselsdepartementet. Som følgje av verknadene av finanskrisa
utarbeidde Ernst & Young dessutan ein tilleggsrapport om rammevilkåra
for Avinor og ei oppdatering av verdivurderinga, som vart lagd fram
den 4. mars 2009.
Avinor står overfor store investerings- og finansieringsutfordringar
dei neste åra. Den internasjonale finanskrisa har forsterka desse utfordringane.
Avinor har varsla om at selskapet mellombels vil utsetje utbetringar
på fem lufthamner (Bergen/Flesland, Sandane/Anda, Kristiansund/Kvernberget,
Røst og Tromsø/Langnes). Konsekvensen av dette kan vere at Luftfartstilsynet
gjev pålegg om kompenserande tiltak som kan redusere transportstandarden
på desse lufthamnene.
I samband med meldinga legg Samferdselsdepartementet
fram ei tiltakspakke for Avinor på rundt 900 mill. kroner for 2009.
Tiltakspakka har følgjande innhald:
Regjeringa vil fremje
ein proposisjon med forslag om eit ekstraordinært tilskot til Avinor
på 150 mill. kroner i 2009 knytt til gjennomføring av særskilde
tryggleikstiltak, jf. St.prp. nr. 91 (2008–2009).
Det blir ikkje teke ut utbytte frå Avinor
i 2009 for rekneskapsåret 2008. Ordinært utbyte i 2009 etter den
utbyttemodellen som gjeld i dag, ville ha vore 367,7 mill. kroner.
Avdragsfritak i 2009 for statslånet som
finansierte Gardermoen-utbygginga, tilsvarande 388,8 mill. kroner,
jf. St.prp. nr. 67 (2008–2009) og Innst. S. nr. 355 (2008–2009).
Tiltakspakka skal medverke til at dei investeringane
som Avinor har varsla, vil bli utsett, kan gjennomførast.
Samferdselsdepartementet vil sjå til at pakka
blir gjennomførd i tråd med reglane for statsstøtte i EØS-avtala.
I tillegg vil Samferdselsdepartementet innføre ein
ny utbytemodell frå og med 2010 som vil kunne gje om lag 250 mill.
kroner mindre i utbyte frå Avinor dei neste fem åra.
Samferdselsdepartementet legg til grunn at tiltakspakka
og den nye utbyttepolitikken skal medverke til at Avinor kan gjennomføre naudsynte
tryggleiksinvesteringar.
Det overordna målet for transportpolitikken
til Regjeringa er å tilby eit effektivt, sikkert og miljøvenleg
transportsystem med god tilkomst for alle. Transportsystemet skal
dekkje samfunnets behov for transport og fremje regional utvikling,
jf. stortingsmeldinga om Nasjonal transportplan 2010–2019 (St.meld.
nr. 16 (2008–2009) og Innst. S. nr. 300 (2008–2009)).
Samfunnsoppdraget til Avinor er å eige, drive
og utvikle eit landsomfattande nett av lufthamner for den sivile
sektoren og ei samla flysikringsteneste for den sivile og militære
sektoren. Konkret har Avinor ansvaret for 46 statlege lufthamner.
12 av lufthamnene blir drivne i samarbeid med Forsvaret.
Avinor skal i størst mogleg grad finansiere
verksemda gjennom eigne inntekter frå hovudverksemda og forretningsverksemd
i tilknyting til lufthamnene. Internt i selskapet skal det skje
ei samfinansiering mellom bedriftsøkonomisk lønsame og ulønsame
einingar.
Føremålet med den statlege eigarskapen i Avinor
er å oppfylle sektorpolitiske mål, og ikkje fyrst og fremst å gje
størst mogleg bedriftsøkonomisk overskot i selskapet. Sidan det
er sektorpolitiske mål knytte til eigarskapen, blir eigarskapen
forvalta av Samferdselsdepartementet.
Dei overordna rammene for Avinor blir fastlagde
gjennom eigarmeldingane og Stortinget si handsaming av desse meldingane.
Eigarmeldingane byggjer på planane som Avinor ifølgje § 10 i vedtektene
til selskapet skal leggje fram for samferdselsministeren kvart år.
Samferdselsdepartementet har ansvaret for at eigarstyringa av Avinor
blir utførd i tråd med overordna føringar frå Stortinget gjennom
behandlinga av eigarmeldingane.
I Soria Moria-erklæringa har Regjeringa lagt følgjande
mål for luftfarten:
Både kortbanenettet
og stamlufthamnene er ein viktig del av infrastrukturen i landet.
Det skal sikrast eit flyplassnett som gjev eit tidsmessig flytilbod
i heile landet. Ordninga med at overskotsflyplassar betaler for
dei ulønsame flyplassane skal vidareførast.
Dagens lufthamnstruktur skal haldast oppe,
så sant det ikkje er eit uttrykt ynske lokalt om å leggje ned ein
flyplass. Dette må i tilfelle skje etter ein grundig prosess, der
alle som saka gjeld, har vorte høyrde.
Best mogleg tryggleik og regularitet på
kortbaneflyplassane skal sikrast gjennom betre innflygingsutstyr
på flyplassane.
I samarbeid med leiinga og dei tilsette
skal organiseringa av Avinor evaluerast, med sikte på å ta best
mogleg vare på samfunnsomsyn, særleg flytryggleik.
Som forvaltar av den statlege eigarskapen er samferdselsministeren
generalforsamling i Avinor. Dette inneber at samferdselsministeren peikar
ut eigarrepresentantane til styret og fastset føremålet og vedtektene
for selskapet. På det økonomiske området fastset Samferdselsdepartementet
krav til avkastning og utbyte på den kapitalen staten har skote
inn i selskapet. For Avinor nyttar staten òg eigarrolla til å definere kva
samfunnspålagde oppgåver selskapet skal utføre.
Styret og den daglege leiinga er ansvarlege
for den daglege forvaltninga av selskapet. Hovudoppgåva for styret
er å medverke med kompetansen sin til at selskapet blir drive på
ein best mogleg måte innanfor dei rammene som blir trekte opp av
Samferdselsdepartementet og Stortinget.
I eigaroppfølginga av Avinor i tida framover
vil Samferdselsdepartementet vere særleg oppteke av konsekvensane
av den internasjonale finanskrisa, investerings- og finansieringsutfordringane
i selskapet, kostnadsutviklinga, mangelen på flygeleiarar og kundemerksemda
i selskapet.
I kapittel 3 i meldinga blir det gjort greie
for marknadsutviklinga, konkurransesituasjonen og rammevilkår som
blir fastsette av Samferdselsdepartementet og staten elles som eigar
og styresmakt.
Åra 2003–2008 var det ein sterk vekst i talet
på passasjerar som reiste via lufthamnene i Avinor. På slutten av
2008 byrja trafikken å gå ned, og denne nedgangen har halde fram
i 2009. Avinor ventar at den negative utviklinga vil halde fram dei
neste par åra.
96 prosent av passasjertrafikken på norske lufthamner
skjer såleis på lufthamnene i Avinor.
Som forvaltar av den statlege eigarskapen definerer
Samferdselsdepartementet samfunnsoppdraget til Avinor. I tillegg
pålegg eigaren Avinor å utføre ei rekkje samfunnspålagde oppgåver. Dette
er oppgåver som selskapet ikkje ville ha utført dersom kommersielle
omsyn skulle vere styrande. Regjeringa har vidare som mål at selskap
med statleg eigarskap skal vere leiande i arbeidet med samfunnsansvar.
Dette er tilhøve som selskapa vil vere tente med å ta seg av på lang
sikt, og som selskapa bør ta omsyn til også ut frå kommersielle
vurderingar. Avinor skal elles følgje retningslinene for leiarløner
i selskap der staten er ein viktig eigar. I Noreg har det vore ein
tradisjon for samarbeid mellom Forsvaret og Avinor. Dette er eit
samarbeid begge partar har tent på, og som skal halde fram. Som
eigar vil Samferdselsdepartementet følgje opp målbruken i Avinor.
Som overordna styresmakt for luftfarten i Noreg fastset
Samferdselsdepartementet og Luftfartstilsynet regelverk som har
konsekvensar for Avinor. Føresegna om utforming av store flyplassar
vil få mykje å seie for Avinor dei neste åra. På EØS-området vil
lovgjevinga om det felleseuropeiske luftrommet ha konsekvensar for
flysikringstenesta i Avinor i tida framover.
Samferdselsdepartementet opptrer vidare som takststyresmakt
overfor Avinor. Selskapet står framfor store investerings- og finansieringsutfordringar
dei neste åra. Dette kan tale for at avgiftsnivået bør aukast i
tida framover. I samband med at Samferdselsdepartementet skal fastsetje
takstregulativet til Avinor for 2010, har departementet bede Avinor
om å utarbeide eitt forslag der takstnivået følgjer konsumprisindeksen
neste år, og eit anna forslag der ein legg opp til å auke inntektene
til Avinor gjennon å auke avgiftene. Samferdselsdepartementet vil
kome attende med resultata av vurderinga si når takstregulativet
til Avinor for 2010 blir lagt fram.
Miljøtiltak frå styresmaktene vil få konsekvensar
for Avinor på fleire område. Luftfarten verkar inn på miljøet gjennom
støy, bruk av areal og utslepp til luft og grunn. På ei rekkje av
desse områda har Stortinget sett nasjonale miljømål. Den største
miljøutfordringa innanfor luftfarten er å få på plass internasjonale
verkemiddel for å avgrense klimagassutsleppa frå den internasjonale
luftfarten. Det er elles knytt somme utfordringar til støy frå luftfarten.
Dei siste åra har det vore lagt til grunn at
overskotet på dei bedriftsøkonomisk lønsame lufthamnene skal dekkje
kostnadene ved dei samfunnspålagde oppgåvene og heile underskotet
ved lufthamnene som går med bedriftsøkonomisk underskot. Avinor
meiner som nemnt at dette ikkje er tilstrekkeleg, og ber om at staten løyvar
midlar som dekkjer underskotet på dei regionale lufthamnene.
Samferdselsdepartementet kan gjere framlegg om
at Stortinget skal løyve midlar til Avinor. Regjeringa vil fremje
ein proposisjon med forslag om eit ekstraordinært tilskot til Avinor
på 150 mill. kroner i 2009 knytt til gjennomføring av særskilde
tryggleikstiltak, jf. St.prp. nr. 91 (2008–2009). Saman med dei
andre tiltaka i pakka og den nye utbytepolitikken, skal tilskotet medverke
til at Avinor kan gjennomføre naudsynte tryggleiksinvesteringar.
I kapittel 4 i meldinga blir det gjort greie
for verksemda i Avinor i perioden 2005-2007. Hovudvekta er lagd
på 2007 med utgangspunkt i § 10-planen som selskapet la fram for
Samferdselsdepartementet i 2008.
Samferdselsdepartementet meiner at Avinor i
all hovudsak varetok samfunnsoppdraget, dei samfunnspålagde oppgåvene
og samfunnsansvaret på ein god måte i perioden 2005-2007.
Avinor leverte gode resultat på dei fleste område i
perioden. Arbeidet med å halde oppe og vidareutvikle flytryggleiken
heldt fram, og selskapet hadde samla sett ei god økonomisk utvikling.
Samferdselsdepartementet er nøgd med at det interne samarbeidsklimaet
i Avinor vart betra, og at det no er ro i selskapet. Departementet
stiller seg elles bak dei initiativa Avinor har teke for å medverke
i utviklinga av det felleseuropeiske luftrommet.
På den negative sida kjem kapasitetssituasjonen i
flysikringstenesta og kostnadsutviklinga i konsernet som framleis
gjev grunn til uro. Noko av kostnadsveksten kan forklarast med reglar
som styresmaktene har innført. Avinor har likevel eit sjølvstendig
ansvar for å gjennomføre tiltaka på ein mest mogleg effektiv måte.
I kapittel 5 i meldinga blir det gjort greie
for planane og strategiane til Avinor for perioden 2008-2010, slik
dei er presenterte i § 10-planen Avinor la fram i 2008 og seinare
tilleggsinformasjon.
Avinor er i ferd med å utvide tryggleiksområda rundt
rullebanene i tråd med forskrifta om utforming av store flyplassar.
Dette vil gje høgare tryggleik på alle lufthamnene i Avinor. I Soria Moria-erklæringa
er det vidare slått fast at betre innflygingsutstyr skal sikre best
mogleg tryggleik og regularitet på kortbaneflyplassane. For Samferdselsdepartementet
er det viktig at begge desse prosjekta blir gjennomførde som planlagt.
Dei kommersielle inntektene til Avinor utgjorde 43
prosent av dei totale inntektene i 2008. Avinor har som mål at dei
kommersielle inntektene skal vekse 50 prosent snøggare enn talet
på passasjerar i åra som kjem. For å nå dette målet vil Avinor vurdere
nye forretningsområde og auke satsinga på eigedomsutvikling på lufthamnene.
Samferdselsdepartementet er uroa over kostnadsutviklinga
i Avinor. Departementet tek i denne samanhengen sikte på å gjennomføre
eit prosjekt som skal samanlikne kostnadseffektiviteten i Avinor
med andre leverandørar.
Investeringane i Avinor har auka dei siste åra. Bakgrunnen
har vore veksten i trafikken – som har ført til behov for ny kapasitet
– nye tryggleikskrav frå styresmaktene og eit generelt etterslep
i vedlikehaldet.
Avinor står overfor store investeringar dei
neste åra og har utfordringar med å finansiere investeringane. Konsekvensane
av den internasjonale finanskrisa på passasjertalet og inntektene
i Avinor har forsterka denne utfordringa. Avinor står difor overfor
krevjande investeringsavgjerder i tida framover, der selskapet må
balansere omsynet til å gjere bedriftsøkonomisk lønsame investeringar,
som medverkar til å sikre ei berekraftig økonomiske utvikling i
selskapet på lang sikt, mot bedriftsøkonomisk ulønsame investeringar
i tryggleikstiltak, som er viktige for å halde ved lag dagens transportstandard.
Våren 2009 varsla Avinor at selskapet ville
utsetje investeringar i tryggleiksområde på fem lufthamner. Samferdselsdepartementet
legg til grunn at tiltakspakka og den nye utbyttepolitikken som
blir presentert i meldinga, skal medverke til at Avinor kan gjennomføre
naudsynte tryggleiksinvesteringar. Utviklinga i flytrafikken og
økonomien i Avinor er likevel usikker, og Samferdselsdepartementet
vil følgje situasjonen i Avinor nøye i tida framover.
Regjeringa er oppteken av at alle skal ha lik
rett til deltaking i samfunnet. Styresmaktene vil sjå til at Avinor
og dei andre lufthamneigarane i Noreg følgjer opp krava i den nye
diskriminerings- og tilkomstlova, og likeins forsikre seg om at
lufthamnene oppfyller krava i minstestandarden for assistenttenester
til flypassasjerar med redusert funksjonsevne. Som styresmakt for
luftfarten vil Samferdselsdepartementet setje i gang eit arbeid
for å vurdere om sektorlovgjevinga på luftfartsområdet kjem måla
i diskriminerings- og tilgjengelova i møte.
Spørsmålet om rettane til personar med redusert funksjonsevne
er også noko Samferdselsdepartementet vil følgje opp som forvaltar
av den statlege eigarskapen til Avinor. Departementet vil i denne
samanhengen peike på at det er viktig at organisasjonane som representerer
personar med redusert funksjonsevne, blir trekte inn i planprosessane
på eit tidleg tidspunkt ved nybygg og ombyggingar, slik at dei løysningane
som blir valde, i størst mogleg grad kan ta omsyn til behova til
flest mogleg av dei reisande.
Som styresmakt for luftfarten har Samferdselsdepartementet
på si side sett i gang ein prosess i samråd med Barne- og likestillingsdepartementet
for å vurdere om sektorlovgjevinga på luftfartsområdet kjem måla
i diskriminerings- og tilgjengelova i møte. I dette arbeidet vil
også organisasjonane som representerer personar med redusert funksjonsevne
bli inviterte, og alle partar i saka vil bli høyrde.
Avinor deltek i ulike tiltak som skal medverke
til at veksten i klimagassutsleppa frå luftfarten kan bremsast.
Avinor har også ambisjonar om å medverke til å auke kollektivdelen
i transporten til og frå lufthamnene. Samferdselsdepartementet er oppteke
av at Avinor prioriterer dette arbeidet. Samferdselsdepartementet
er vidare oppteke av at Avinor held fram med det arbeidet selskapet tek
del i for å vidareutvikle reiselivet i Noreg. Reiselivet er ei viktig
næring for Noreg, særleg for distrikta, og ei styrking av denne
næringa vil medverke både til regional utvikling og til å gje inntekter
til landet. Som ein lekk i oppfølginga av nordområdestrategien til
Regjeringa er Avinor i ferd med å vurdere om det er mogleg å betre
innflygingstilhøva til Kirkenes lufthamn, Høybuktmoen. Regjeringa
vil kome attende til saka når det ligg føre eit tilstrekkeleg grunnlag for
å ta ei avgjerd.
Innanfor flysikringstenesta vil det framleis
vere mangel på flygeleiarar i fleire år framover. Samferdselsdepartementet
vil, både som eigar av Avinor og styresmakt for luftfarten, gje spørsmåla
om kapasitet og kostnadar i flysikringstenesta høg prioritet. Samferdselsdepartementet
stiller seg bak dei initiativa Avinor har teke for å medverke i
utviklinga av det felleseuropeiske luftrommet. For departementet
er det vidare viktig at Avinor held fram med arbeidet med å flytte
undervegskontrollen for Aust-Noreg frå Røyken til Stavanger.
I kapittel 6 i meldinga blir det sett nærare
på dei finansielle spørsmåla: Avkastningsmål, verdivurdering, finansiell
stilling og utbyte. Kapitlet byggjer mellom anna på rapportar frå
Ernst & Young frå september 2008 og mars 2009.
Reint praktisk blir avkastningsmålet for Avinor rekna
som den risikofrie renta pluss eit tillegg for risikoen ved å plassere
midlane i internasjonal lufthamndrift. I samband med skipinga av Avinor
i 2003 vart det rekna ut eit avkastningsmål på eigenkapitalen etter
skatt på 10,3 prosent. I den førre eigarmeldinga vart målet redusert
til 9,7 prosent.
Avinor har ikkje nådd avkastningsmålet fram
til no, og Samferdselsdepartementet vil vurdere nærare om det er
riktig at staten skal krevje same avkastning frå dei regionale lufthamnene
som frå resten av lufthamnene i Avinor.
Ei uavhengig verdivurdering frå september 2008 viser
at marknadsverdien av eigenkapitalen i Avinor hadde gått svakt ned
sidan den førre verdivurderinga frå 2005. I samband med utarbeidinga
av årsrekneskapen for 2008 har Avinor kome fram til at det ikkje
er grunnlag for å skrive ned eigenkapitalen i selskapet.
Samferdselsdepartementet vil vise til at det
er ei krevjande oppgåve å rekne ut marknadsverdien av ikkje-børsnoterte
selskap. I stor grad vil den verdien som blir rekna ut, henge saman
med dei føresetnadene som blir lagde til grunn for vurderinga.
Samferdselsdepartementet er nøgd med at Avinor
ikkje har funne grunn til å skrive ned verdien av eigenkapitalen
i selskapet, mellom anna fordi storleiken på eigenkapitalen er viktig
for kva for lånevilkår selskapet vil oppnå i marknaden.
Med unntak av Gardermoen-utbygginga, som vart
finansiert gjennom eit lån frå staten, har Luftfartsverket og seinare
Avinor tradisjonelt finansiert investeringane sine utan låneopptak. For
å skaffe finansiering til investeringane som selskapet står overfor
dei neste åra, har Avinor teke til å låne pengar i den private marknaden.
Tiltakspakka og den nye utbytepolitikken vil
til saman medverke til at Avinor kan investere meir utan å ta opp
meir lån og utan at eigenkapitalprosenten blir svekt. Utviklinga
i Avinor er likevel usikker, og Samferdselsdepartementet vil følgje
den finansielle stillinga for Avinor nøye i tida framover.
I den nye utbytemodellen som blir presentert
i meldinga, skal forventa utbyte fastsetjast for ein lengre periode,
typisk tre til fem år og utgjere ein prosentsats av årsresultatet
i konsernet etter skatt. For Avinor legg Samferdselsdepartementet
til grunn ei forventning om 50 prosent utbyte dei neste tre til
fem åra. Utbytet skal fastsetjast kvart einskild år. Det skal takast
omsyn til dei spesielle utfordringane Avinor står overfor når utbytet
skal fastsetjast dei næraste åra.
Den nye utbytemodellen gjeld frå og med 2010. Ordinært
utbyte i 2009 for rekneskapsåret 2008, etter den utbyttemodellen
som gjeld i dag, ville ha vore 367,7 mill. kroner. Som ein del av
tiltakspakka overfor Avinor vil det ikkje bli teke ut utbyte frå
selskapet i 2009 for rekneskapsåret 2008.
I samband med meldinga la Samferdselsdepartementet
fram ei tiltakspakke for Avinor i 2009, jf. pkt. 1.1. Innleiing.
Proposisjonen fremja regjeringsforslag om eit ekstraordinært tilskot
til Avinor på 150 mill. kroner i 2009 knytt til gjennomføring av
særskilde tryggleikstiltak. Det blir vidare ikkje teke ut utbytte
frå Avinor i 2009 for rekneskapsåret 2008. Ordinært utbyte i 2009
for rekneskapsåret 2008, etter den utbyttemodellen som gjeld i dag,
ville ha vore 367,7 mill. kroner. I samband med Revidert nasjonalbudsjett
2009 ligg det dessutan inne avdragsfritak for 2009 tilsvarande 388,8
mill. kroner på statslånet som finansierte Gardermoen-utbygginga.
Tiltakspakka skal medverke til at dei investeringane,
som Avinor har varsla vil bli utsett, kan gjennomførast.
Samferdselsdepartementet vil sjå til at tiltaka blir
gjennomførde i tråd med reglane for statsstøtte i EØS-avtala.
Samferdselsdepartementet vil innføre ein ny
utbytemodell for Avinor frå og med 2010. Innanfor denne modellen
legg departementet til grunn ei forventning om at utbytet frå Avinor
skal utgjere 50 prosent av overskotet etter skatt dei neste tre
til fem åra. Samanlikna med dagens utbytemodell fører dette til
at utbytet blir redusert med om lag 250 mill. kroner i femårsperioden 2010–2013.
Samferdselsdepartementet opptrer som takststyresmakt
overfor Avinor. Selskapet står framfor store investerings- og finansieringsutfordringar dei
neste åra. Dette kan tale for at avgiftsnivået bør aukast i tida
framover. I samband med at Samferdselsdepartementet skal fastsetje
takstregulativet til Avinor for 2010, har departementet bede Avinor
om å utarbeide eitt forslag der takstnivået følgjer konsumprisindeksen neste
år, og eit anna forslag der ein legg opp til å auke inntektene til
Avinor gjennon å auke avgiftene. Samferdselsdepartementet vil kome
attende med resultata av vurderinga si når takstregulativet til
Avinor for 2010 blir lagt fram.
Utviklinga i flytrafikken og økonomien i Avinor er
usikker, og Samferdselsdepartementet vil følgje situasjonen i Avinor
nøye i tida framover.