Statens vegvesen arbeider med å modernisere dagens
førarkort- og motorvognregister, jf. omtalen i Prop. 1 S dei seinare
år, samt Prop. 127 S (2009–2010).
Ei modernisering av registeret er viktig for
etaten, og for ei rekkje sentrale brukarar. Saks- og kundebehandlarar
i Statens vegvesen, andre offentlege brukarar (Toll- og avgiftsdirektoratet, Politi
og Forsvaret) og private aktørar (bilimportørar, forsikringsselskap
og trafikkskular) er alle brukarar av systemet.
Samfunnsøkonomisk lønnsemd av den nye IKT-løsninga
er knytt til modernisering av IKT-plattforma og utvikling av nye
tenester for brukarane.
Kostnadsramma for prosjektet er 763 mill. kroner
og styringsramma er 599 mill. kroner. Tala er i 2012-kroner. Kostnadene
vil bli dekka innafor Statens vegvesen sitt budsjett. Prosjektet
har tidlegare vore planlagt gjennomført over fem år fram til og
med 2014 med prosjektavslutning første kvartal 2015.
I første leveranse har omfangsauke, teknisk kompleksitet
og utfordringar knytt til desse, bidrege til auka kostnad og endra
framdrift. Dette resulterer vidare i at andre leveranse har fått forseinka
oppstart med inntil 5 månader. Statens vegvesen har gått gjennom
heile prosjektet på nytt med dei endringane ein har oversikt over
pr. i dag. Ny prognose har kalkulert inn forlenging av alle gjenståande
fasar basert på den erfaringa Statens vegvesen nå har.
Statens vegvesen er av den oppfatning at det
er viktigare å prioritere kvalitet i løysinga framfor prosjektert
opphavleg framdriftsplan. Ny prognose tilseier at prosjektet vil
vare ut 2015, som er 9 månader forlenging. Det er rekna med at meirkostnaden
for å drifte noverande Autosys vert om lag 30 mill. kroner.
Den opphavlege usikkerheitsavsetninga var vurdert
ut ifrå at prosjektet i 2009 hadde ein betydeleg usikkerheitsfaktor.
Departementet vil kome attende til ei meir detaljert
utgreiing og ny risikovurdering i Prop. 1 S (2012–2013). Det vil
der bli gjort nærare greie for kva for tiltak som er sette eller
skal setjast i verk, irekna organisatoriske tiltak, og korleis ekstern
kvalitetssikrar skal brukast.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Anne Marit Bjørnflaten, Susanne Bratli, Siri Hov Eggen, Magne Rommetveit,
Tone Merete Sønsterud og Line Vennesland, fra Fremskrittspartiet,
Jan-Henrik Fredriksen, Åshild Karoline Haugland, Bård Hoksrud og Arne
Sortevik, fra Høyre, Øyvind Halleraker, Lars Myraune og Ingjerd Schou,
fra Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, fra Senterpartiet,
Janne Sjelmo Nordås, og fra Kristelig Folkeparti, lederen Knut Arild Hareide,
tar til etterretning at arbeidet med å modernisere dagens førerkort-
og motorvognregister, Autosys, forsinkes, blant annet på grunn av
omfangsøkning og teknisk kompleksitet. Komiteen er
opptatt av at arbeidet med å få på plass bedre løsninger innehar
høy kvalitet, og slutter seg derfor til departementets anbefaling.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Fremskrittsparti, Høyre og Kristelig Folkeparti, viser
til at Statens vegvesens nye datasystem for registrering av førerkort
og kjøretøy hadde en kostnadsramme på 250 mill. kroner og skulle
stått klar i 2008. Flertallet registrerer at den
nye prognosen viser at prosjektet nå skal løpe ut 2015, og at kostnadsrammen for
prosjektet nå er på 763 mill. kroner. Flertallet viser
til at mange IKT-prosjekter i offentlig sektor har vært preget av
store overskridelser og utsettelser, blant annet byggingen av det
nye Nødnett.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet vil
videre vise til sitt representantforslag Dokument 8:94 S (2011–2012)
om å få på plass en IKT-havarikommisjon som skal se på hva som går
galt når offentlige og kritiske IT-systemer kollapser, der store
IT-prosjekt sporer av, eller personvernet har blitt svekket. Disse medlemmer viser
til at en slik kommisjon ikke først og fremst skal fordele skyld,
men gjøre at det offentlige lærer av feilene man har gjort.