Nærmere om prioriteringer
av investeringer i jernbaneinfrastruktur
(mill. kr) |
Prosjekter | Kostnadsramme (P85) | Styringsramme (P50) | Forbruk t.o.m. 2012 | Forslag 2013 | Anslag 2014 | Rest etter 2014 |
| | | | | | |
Dobbeltspor Lysaker–Asker | | | | 6 | | |
Dobbeltspor Sandnes–Stavanger | 2 571 | 2 470 | 2 215 | 165 | 95 | |
Ganddal godsterminal | 754 | 628 | 573 | 31 | 45 | |
Fjernstyring Mosjøen–Bodø | 675 | 656 | 451 | 7 | 0 | 198 |
Dobbeltspor Barkåker–Tønsberg | 1 746 | 1 597 | 1 230 | 57 | 61 | 249 |
Dobbeltspor Holm–Nykirke | 6 318 | 5 408 | 1 489 | 900 | 1 430 | 1 589 |
Dobbeltspor Farriseidet–Porsgrunn | 6 824 | 6 347 | 310 | 400 | 1 370 | 4 267 |
Dobbeltspor Langset–Kleverud | 5 105 | 4 372 | 1 011 | 848 | 1 167 | 1 346 |
ERTMS-Erfaringsstrekning | 667 | 625 | 271 | 109 | 210 | 100 |
Sum nye anlegg | 24 660 | 22 103 | 7 550 | 2 523 | 4 378 | 7 749 |
Planlegging og
grunnerverv | | | | 195 | 190 | |
Programområder | | | | | | |
Bedre togtilbud i Østlandsområdet | | | 965 | 938 | 1 094 | 185 |
Kapasitet | | | | 346 | 346 | |
Stasjoner og knutepunkter | | | | 730 | 730 | |
Sikkerhet | | | | 239 | 239 | |
Oslo-Prosjektet | 2 131 | | 1 544 | 290 | 290 | |
Sum Programområder | | | | 2 543 | 2 699 | 185 |
Sum Post 30 | | | | 5 261 | 7 267 | 7 934 |
Post 31 Nytt dobbeltspor
Oslo–Ski3 | (23 400) | (20 000) | 928 | 827 | 1 552 | 16 693 |
Sum Jernbaneinvesteringer | | | | 6 088 | 8 819 | 24 627 |