Det nordiske samarbeidet står i dag sterkare
enn nokon gong tidlegare, seier regjeringa i meldinga. Den europeiske
integrasjonsprosessen har vorte ei felles ramme for politikk- og
regelverksutviklinga i dei nordiske landa. Det nordiske samarbeidet
innanfor EU/EØS har såleis vorte eit av dei viktigaste nordiske
samarbeidsinstrumenta sidan Helsingforsavtalen vart etablert for
50 år sidan.
Noreg har formannskapen i Nordisk ministerråd i
2012 og har valt å setje fokus på ein berekraftig velferdsstat i
eit nordisk perspektiv. Grøn vekst og klima er viktige prioriteringar
som vert ført vidare frå dei føregåande danske og finske formannskapa.
På det utanriks- og tryggingspolitiske området står oppfølginga
av Stoltenberg-rapporten sentralt.
Arbeidet med å løyse grensehinder har også fått høg
prioritet under den norske formannskapen. Målet er at mobiliteten
over grensene skal vere så problemfri som mogeleg. Nordisk ministerråd
legg stor vekt på samarbeidet med nabolanda til Norden. Det går føre
seg eit arbeid under norsk leiing for å sjå på det framtidige samarbeidet
mellom ministerrådet og naboområde i aust etter 2013. Regjeringa
peikar på at det er viktig at det nordiske samarbeidet endrar seg
i takt med tida og utfordringane landa står overfor. Den norske
formannskapen ønskjer å bidra til ytterlegare effektivisering og
fokusering av det formelle regjeringssamarbeidet, og har difor etablert
eit prioriteringsbudsjett frå og med 2013 som skal gje rom for politisk
initierte prosjekt og gje større fleksibilitet.
Noreg har i formannskapsperioden valt å setje søkjelyset
på velferdsstaten. Dei nordiske landa bør søkje å møte utfordringane
saman og vidareutvikle samarbeidet.
Fleire større arrangement som handlar om utfordringane
knytte til fråfall frå utdanning og arbeidsløyse blant ungdom, vert
arrangert hausten 2012.
På møtet statsministrane heldt i Lofoten i juni 2012,
fremja Noreg tre konkrete forslag til eit styrkt samarbeid på helseområdet.
Eit anna område som statsministrane har lagt vekt på, er grøn vekst.
Det vert arbeidd vidare med dei åtte forslaga frå ei fellesnordisk
arbeidsgruppe frå 2011, m.a. om grøne tekniske normer og standardar
for bygningar og ulike produkttypar og om grøne offentlege innkjøp.
Med bakgrunn i eit norsk initiativ utviklar
den påtroppande svenske formannskapen eit prosjekt om læring i og
gjennom arbeid.
Det er sett ned ei arbeidsgruppe i Nordisk ministerråd,
under leiing av den norske formannskapen, som har fått i mandat
å utarbeide ein handlingsplan for det framtidige grensehinderarbeidet.
Dei åtte forslaga som vart fremja under stortingsdebatten
om nordiske grensehindre i april 2012, er vurdert av regjeringa,
og i meldinga er det gitt ein oversikt frå dei ansvarlege departementa
om status for arbeidet med sakene som er omhandla i dei omtalte
forslaga.
Nærområdesamarbeidet til Nordisk ministerråd omfattar
samarbeidet med Russland, Estland, Latvia og Litauen, i tillegg
til naboar i vest. Dessutan samarbeider ministerrådet med Barentsrådet,
Austersjørådet og Arktisk råd. Nærområdesamarbeidet omfattar òg
innsatsen overfor Kviterussland. Ministerrådet samarbeider med EU
om støtte til eksiluniversitetet European Humanities University
(EHU) for kviterussiske studentar i Vilnius. Ministerrådet forvaltar
i tillegg eit stipendprogram for unge kviterussarar og samarbeider
med EU om gjennomføring av eit prosjekt til støtte for det sivile
samfunnet.
Under den norske formannskapen i Nordisk ministerråd
er det sett ned ei arbeidsgruppe som skal føreslå nye retningslinjer
for samarbeidet med Russland, Estland, Latvia og Litauen etter 2013.
Arbeidsgruppa skal sjå på prioriteringane som skal leggjast til
grunn, og på instrumenta som skal brukast for å nå dei oppsette
måla.
Den nordlege dimensjonen (ND) ligg i kjerneområdet
av nordområdepolitikken til regjeringa sidan han famnar om alle
samarbeidsstrukturane og gjennomfører prosjekt på sentrale politikkområde som
miljø, transport og logistikk, kultur og helse. Norsk formannskap
i 2012 i både Nordisk ministerråd og Barentsrådet gjev ein god sjanse
til å styrkje samarbeidet mellom samarbeidsorgana i nord.
ND er ein dynamisk arena for konkrete samarbeidsprosjekt
i nord med samfinansiering og stønad frå IFI. Desse prosjekta vert
sette i verk på fire samarbeidsområde, såkalla partnarskap for høvesvis miljø,
helse, kultur og transport/logistikk. Noreg deltek aktivt i partnarskapa,
som alle er etablerte for å kombinere politikk med ekspertarbeid
og praktisk prosjektverksemd.
Det har vore viktig for Noreg å få dei etterfølgjande
formannskapslanda, Tyskland og Russland, til å følgje opp dei norske
prioriteringane frå Noregs eigen formannskapsperiode i 2010/11:
maritim politikk og kamp mot menneskehandel.
Noreg arrangerte i 2012 eit møte på statssekretærnivå
for formannskapa i dei fire regionale råda i Nord-Europa og dei
fire partnarane i Den nordlege dimensjonen: EU, Russland, Island
og Noreg. Ein av konklusjonane frå møtet var at overlapping mellom råda
ikkje utgjer noka utfordring sjølv om samarbeidsoppsettet i Nord-Europa
kan verke komplisert.
Noreg har arbeidd for at Austersjørådet skal
engasjere seg i gjennomføringa av EU-strategien for Austersjøregionen.
Russland er no meir innstilt på å bruke Austersjørådet i gjennomføringa
på område som er prioriterte av Austersjørådet sjølv, og som er av
gjensidig interesse.
Noreg er formann i Barentsrådet fram til oktober 2013,
og hovudinnsatsområda for den norske formannskapsperioden er næringsutvikling,
miljø og folk-til-folk-samarbeid. Noreg fremjar Barentsregionen
som ein ressursregion i Europa. Olje, gass, fisk, tømmer, mineral,
metall og ikkje minst høgt utdanna arbeidskraft er viktige fortrinn.
Transport og logistikk er høgt prioritert på lokalt, regionalt,
nasjonalt og europeisk plan. Den norske formannskapen for transportsamarbeidet
har lagt fram eit forslag om å lage ein felles plan for utvikling
av transportinfrastrukturen i Barentsområdet. Planen skal omhandle alle
transportformer. I samband med dette skal det mellom anna haldast
ein konferanse og eit ministermøte våren 2013.
Ein multilateral redningsavtale for Barentsregionen
tredde i kraft 17. mai 2012. Noreg, Russland, Sverige og Finland
er partar i avtalen. Føremålet med avtalen er gjensidig bistand
over landegrensene i krisesituasjonar og ved redningsoperasjonar.
Statsministeren har invitert kollegaene sine
frå Barentslanda og EU til å markere 20-årsjubileet for Barentssamarbeidet
i Kirkenes 3. og 4. juni 2013. Ei ny Kirkenes-erklæring om vidare
samarbeid og perspektiv i Barentsregionen skal etter planen underteiknast
under statsministermøtet.
Auka politisk merksemd og effektivisering av arbeidet
i rådet har vore nokre av prioriteringane for den norske, danske
og svenske formannskapen dei seinaste åra. Arktisk råd har no ti
søknader om observatørstatus til behandling. Det er opp til ministermøtet
i Kiruna i 2013 å avgjere om søknadene oppfyller dei vedtekne kriteria.
Den svenske formannskapen har ansvar for å følgje
opp avgjerda om å leggje det permanente sekretariatet for Arktisk
råd til Tromsø. Sekretariatet vil styrkje arbeidet i Arktisk råd
og bidra til å markere Tromsø som eit kraftsentrum i norsk og internasjonal polar
samanheng.
Det er mange eksempel på korleis det nordiske samarbeidet
har bidrege i det europeiske samarbeidet og sett fotavtrykk på dei
løysingane som er utvikla på europeisk nivå. Dette gjeld ikkje minst
i sosiale spørsmål, innanfor likestilling, arbeidsmiljø, miljøvern
og spørsmål om openheit og innsyn, heiter det i meldinga.
Regjeringa ønskjer å bidra til nært og fortruleg nordisk
samarbeid om aktuelle europeiske spørsmål i framtida og vil her
òg aktivt bruke bilaterale relasjonar og nettverk. Frå norsk side
har ein for eksempel dratt særleg nytte av eit nært samarbeid med
EU-formannskapa når desse har vore nordiske, seinast den danske
formannskapen våren 2012.
Regjeringa meiner at Norden har mykje god politikk
og erfaring å bringe inn i det europeiske samarbeidet. Det nordiske
samarbeidet, mellom anna gjennom Nordisk arbeidslivs- og arbeidsrettsutval (NAU)
og Nordisk arbeidsmiljøutval, har vist seg som ein svært nyttig
arena for Noreg når det gjeld informasjon og diskusjon om vedtak
av og forslag til EU-regelverk.
Oppfølginga av rapporten frå Thorvald Stoltenberg
om styrking av det nordiske utanriks- og tryggingspolitiske samarbeidet
(2009) er framleis ei viktig kjelde til politisk dynamikk og konkrete
tiltak.
Ei konkret oppfølging av den nordiske solidaritetserklæringa
frå 2011 er etableringa av eit gradert kommunikasjonsnettverk mellom
dei nordiske nasjonale styresmaktene, Governmental Cyber Emergency
Response Team (GovCERT). Ambisjonen er at kommunikasjonsnettverket
skal vere på plass innan utgangen av 2012.
Den norske regjeringa arbeider for å styrkje
det nordiske samarbeidet til støtte for FNs fredsoperative innsats,
noko det er klar interesse for hjå våre nordiske naboar. Saman kan
dei nordiske landa bidra til utvikling av politikk og praktiske
retningslinjer i FN og til meir effektive fredsoperasjonar.
Dei nordiske landa er inviterte til å bruke
den informasjonen som er tilgjengeleg gjennom det norske havovervakingssystemet
BarentsWatch. Noreg jobbar for at dei ulike systema for havovervaking
som er etablerte i Norden, kan trekkje vekslar på kvarandre, og
at det gode samarbeidet som er etablert, skal styrkjast i tida framover.
Det er semje om at det nordiske ambassadesamarbeidet
skal byggjast ut og styrkjast. I tillegg til å sikre ei betre ressursutnytting
vil eit tettare nordisk samarbeid vere verdifullt for å fremje felles
nordiske utanrikspolitiske prioriteringar, samtidig som det gjer
Norden meir synleg. Det vert lagt opp til at dei nordiske landa
skal kunne gjere vedtak om ytterlegare nordisk samlokalisering på
neste nordiske utanriksministermøte 31. oktober i år. Noreg vil
framleis vere ein pådrivar for å bidra til eit stadig tettare, betre og
meir effektivt samarbeid mellom dei nordiske utanrikstenestene.
Fleirnasjonalt forsvarssamarbeid vert sett på
som eit stadig viktigare verkemiddel for å løyse felles grunnleggjande
utfordringar i forsvars- og tryggingspolitikken. Det er ein stadig
tettare politisk dialog om å samarbeide tett om felles tryggings-
og forsvarspolitiske utfordringar i Norden.
Regjeringa legg stor vekt på at den breie politiske tilslutninga
i dei nordiske landa vert følgd opp gjennom praktiske sikkerhets-
og forsvarspolitiske samarbeidstiltak. At ein stadig opnar opp for
nye samarbeidsområde, vitnar om at satsingane frå dei nordiske regjeringane
på nordisk samarbeid tilfører ein merkbar tilleggs- og nytteverdi.
Det praktiske militære samarbeidet i Norden
er styrkt ytterlegare det siste året og har vekt interesse også
utanfor Norden. Rasjonaliseringseffektane av eit sterkare nordisk
samarbeid kan leggje til rette for at Noreg kan verkeleggjere eit
høgare forsvarspolitisk ambisjonsnivå det enn det ein kunne oppnå
utan eit slikt samarbeid.
Våren 2012 tok Noreg eit nytt initiativ for
å leggje til rette for å stille eit felles militært bidrag i ein FN-operasjon.
Samarbeidet om trening og øving aukar. Særleg gjeld
dette for kampfly.
Kapabilitetssamarbeidet vert òg styrkt fortløpande.
Dei nordiske landa har identifisert nokre prioriterte område der
behova er samanfallande.
Noreg er ein pådrivar for å styrkje det nære
samarbeidet om utviklingsspørsmål med dei andre nordiske landa.
Det er brei semje om at bistanden kan gjerast meir effektiv, både
gjennom bilaterale og multilaterale kanalar.
Dei nordiske kulturministrane slutta seg på
møtet i Oslo i april til satsinga på eit løft for nordisk barne- og
ungdomslitteratur, og det vil bli lagt fram eit ministerrådsforslag
om satsinga til Nordisk råds sesjon hausten 2012. Det var òg tilslutning
til arbeidet med ein ny strategi for kultursamarbeidet som skal
gjelde for åra 2013–2020.
Det er teke initiativ til ei undersøking for
å kartleggje korleis tilgangen til kultur frå nabolanda kan betrast.
Resultata av kartlegginga vil bli lagt fram i ein rapport hausten
2012.
I arbeidet med å profilere Norden som ein kreativ,
levande og dynamisk region vil den nordiske festivalen på Kennedy
Center i Washington, D.C. i februar 2013 verte ein viktig arena
for kunst og kultur frå heile Norden.
Dei tre programma til ministerrådet – kultur-
og kunstprogrammet, det nordisk-baltiske mobilitetsprogrammet og
det nordiske dataspillprogrammet – gav i 2011 støtte til over 400
prosjekt.
Nordisk kulturfond prioriterer aktivitetar som aktivt
og konkret gjer det enklare for barn og unge å ta del i det nordiske
kultursamarbeidet, og som bidreg til å styrkje den nordiske språkforståinga.
Fondet gjev i 2012 ei særleg løyving på 3 mill. DKK til Nordisk
kulturfestival for barn og unge, med fokus på kultur som vert utøvd
av barn og unge.
Education for tomorrow er eit nytt nordisk utdanningsforskings-
og formidlingsinitiativ som vart etablert i år med eit totalt budsjett
på 75 mill. kroner.
Det er sett i verk eit nordisk samarbeid om
felles utdanningstilbod for små og verneverdige fag / små handverksfag.
Hausten 2012 starter eit prosjekt der Noreg, Danmark og Island går
vidare med å prøve ut samarbeid i faget båtbyggjar/trebåtbyggjar.
Det vert no arbeidd med å følgje opp tilrådingane i
rapporten «Vilja till forskning?» som omfattar forslag om betre
samspel mellom forsking, høgare utdanning og innovasjon, felles
bruk av infrastruktur, opning av nasjonale forskingsprogram for
nordiske forskarar, tiltak for å fremje forskarmobilitet og tiltak for
å fremje samspelet mellom Norden og EU.
Språkforståinga hjå barn og unge er høgt prioritert
i det nordiske arbeidet. I Noreg er det ein auke i talet på skuleeigarar
og skular som rapporterer positivt om opplæring i nabospråk, samanlikna
med 2010. Gjennom Foreningen Norden vert tiltak som har gjeve god
effekt etter den nordiske språkkampanjen i 2011, vidareførte. Forfattarbesøk
i skulen er eit eksempel på tiltak som fremjar nabospråkforståing.
Miljøministermøtet på Svalbard i mars 2012 vedtok
ei erklæring om vidare samarbeid for å avgrense utslepp av kortliva
klimadrivarar i Norden.
Miljø- og finanssektoren har saman utarbeidd fleire
rapportar om grøn økonomi som har vekt stor interesse i og utanfor
Norden, mellom anna om miljøskadelege subsidiar, karbonlekkasjar,
verdsetjing av økosystemtenester i nordiske vassdrag og rett bruk
av miljøindikatorar.
På klimaområdet er det eit aktivt samarbeid under
Nordisk ministerråd. Nordic Partnership Initiative er eit prosjekt
der ein ser nærare på korleis industriland kan bidra finansielt
til å redusere klimagassutslepp i spesielle sektorar i utviklingsland.
Initiativet er eit eksempel på korleis Norden kan spele ein konstruktiv
rolle i det internasjonale klimaarbeidet ved å utvikle nye konsept
og idear.
I formannskapsåret 2012 vidarefører Noreg arbeidet
med dei seks fyrtårnsprosjekta, og der Noreg har ansvar for eit
prosjekt som skal fremje innovasjon gjennom offentlege innkjøp i
helsesektoren.
Energisamarbeidet under NMR har fått ansvar for
å gjennomføre ei rekkje av initiativa i rapporten til dei nordiske
statsministrane om grøn vekst. Ei prioritering av det nordiske elektrisitetssamarbeidet
vert rekna som spesielt viktig. Det blir arbeidd med sikte på ein
felles nordisk sluttbrukarmarknad. Dette er viktige steg på vegen
mot ein integrert nordisk kraftmarknad.
Nordisk ministerråd gjev økonomiske bidrag til verksemda
i tolv grensekomitear, der Noreg deltek i sju. I desse grenseoverskridande
samarbeidskomiteane blir det lagt vekt på breie tiltak som reduserer grenseregionale
utfordringar og dannar grunnlag for å utvikle potensialet i grenseregionane.
Nordisk barne- og ungdomskomité har under den norske
formannskapen i 2012 eit særskilt fokus på ungdom som fell ut av
skule og utdanning, ungdom og demokratisk deltaking og ungdom og
likestilling. Ungdomsarbeidsløyse vil òg vere eit prioritert område
for Nordisk ministerråd i 2013.
Dei nordiske landa samarbeider om å handtere internasjonale
barnebortføringar.
På ministermøtet i juni 2012 samla ministrane seg
om ei erklæring – Nidaros-erklæringa – om ansvaret som ligg hjå
primærnæringane og matsektoren for å oppnå grøn vekst.
Det nordiske samarbeidet om genressursar for landbruket
er samordna og lagt under Nordisk genressurssenter (NordGen). NordGen
har ansvaret for drifta av frølageret på Svalbard, som i mai 2012
inneheldt meir enn 747 000 frøprøvar av jordbruksvekster frå mange
land, som er deponerte for sikker langtidslagring.
Eit nordisk prosjekt om å inngå avtalar med
skatteparadis om informasjonsutveksling har vore ein suksess og
resultert i at dei nordiske landa hittil har inngått bilaterale
avtalar om informasjonsutveksling med meir enn tretti jurisdiksjonar.
Prosjektet har fått mykje positiv merksemd, og Norden ligg på toppen når
det gjeld inngådde avtalar med land som OECD har klassifisert som
skatteparadis.
Dei fem nordiske statsministrane vart på møtet
i juni 2012 samde om å sjå på samarbeidet innanfor utprøving av
nye behandlingsmetodar og legemiddel, samarbeid om høgspesialisert
medisin og forsking på helse og velferd. Helseministrane i dei nordiske
landa vil førebu konkrete forslag til vidareutvikling av helsesamarbeidet
og rapportere om dette på det neste nordiske statsministermøtet
i oktober 2012.
22. juli 2011 vart det nordiske helseberedskapssamarbeidet
sett på prøve. Noreg fikk tilbod om hjelp frå fleire nordiske land
i den akutte fasen, og då norske ambulanseressursar vart flytta
frå Østfold inn mot Oslo, vart Østfold dekka opp frå Sverige med ambulansar
frå Bohuslän.
Det nordiske lovsamarbeidet har til mål å skape mest
mogleg einsarta lovgjeving i dei nordiske landa. Ei av prioriteringane
er å fremje nordisk rettslikskap i samband med gjennomføringa av
fellesskapsrettsakter i nasjonal rett.
Lov om pågriping og overlevering for straffbare forhold
på grunnlag av ein arrestordre vart vedteken som lov januar 2012.
Ho vil bli sett delvis i kraft 16. oktober 2012 og vil då avløyse
den felles nordiske utleveringslovgjevinga.
Rikspolitisjefane la fram forslag til det nordiske justisministermøtet
i juni 2012 som, når dei er sette ut i livet, vil bidra til å styrkje
samarbeidet mellom politiet i dei nordiske landa i kampen mot organisert kriminalitet.
Det er aukande politisk merksemd om nordisk samarbeid
på samfunnstryggleiks- og beredskapsområdet. Samarbeidet er styrkt,
mellom anna på områda redningsteneste, øving og utdanning, kriseportalar
og bruk av frivillige.
Det går fram av meldinga at det første forhandlingsmøtet
om ein nordisk samekonvensjon blei halde i Sverige i mars 2011,
og målsetjinga er at forhandlingane skal være sluttførte innan fem
år.
Statsministrane har det overordna ansvaret for det
nordiske regjeringssamarbeidet og har regelmessige møte i tillegg
til den kontinuerlege kontakten om nordiske og internasjonale spørsmål.
Samarbeidsministrane koordinerer det nordiske regjeringssamarbeidet,
og fornyings-, administrasjons- og kyrkjeminister Rigmor Aasrud
har vore nordisk samarbeidsminister sidan oktober 2009. Samarbeidsministeren
legg stor vekt på å ha eit godt samarbeid med Nordisk råd.
Eit viktig ansvarsområde er ministerrådsbudsjettet
og økonomistyringa. Budsjettet til Nordisk ministerråd for 2012
var på 961 mill. DKK og blei vedteke etter semje med Nordisk råd.
Den norske delen er 29,2 pst. basert på ein fordelingsnøkkel som
vert rekna ut med utgangspunkt i kor stor del av den samla nordiske
bruttonasjonalinntekta kvart land står for.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Laila Gustavsen, Eva Kristin Hansen, Svein Roald Hansen, Sverre Myrli,
Tore Nordtun og Helga Pedersen, fra Fremskrittspartiet, Morten Høglund, Siv
Jensen, Peter N. Myhre, Kari Storstrand og Karin S. Woldseth, fra
Høyre, Peter Skovholt Gitmark, Ivar Kristiansen og lederen Ine M.
Eriksen Søreide, fra Sosialistisk Venstreparti, Snorre Serigstad
Valen, fra Senterpartiet, Lars Peder Brekk,og fra Kristelig Folkeparti,
Dagfinn Høybråten, viser til at det nordiske samarbeidet
er sterkere og omfatter flere områder enn noen gang tidligere. Et
stort antall organisasjoner og organer som behandler nordiske spørsmål
understreker bredden i samarbeidet.
Det norske formannskapet i Nordisk ministerråd i
2012 har satt fokus på en bærekraftig velferdsstat i et nordisk
perspektiv.
Helse og velferd har stått i fokus. Likeledes
nordisk kunnskapssatsing og satsing på opplæring i andre nordiske
språk. Nedbygging av grensehindre er et annet prioritert område
for det nordiske samarbeidet.
Komiteen har merket seg at utenriks-
og sikkerhetspolitikken har fått en fremtredende plass i det nordiske
samarbeidet. Stoltenberg-rapporten har medvirket til det og lagt
viktige premisser for de nordiske landenes arbeid med disse spørsmålene.
Komiteen registrerer at nordisk
samarbeid i økende grad også omfatter Europa-politikken og da spesielt
på områder hvor de nordiske land har felles interesser.
Komiteen viser videre til det
nordiske samarbeidet med landene rundt Østersjøen, landene i Arktis-samarbeidet
og det særlige engasjementet rettet mot Nordvest-Russland.
Komiteen har merket seg at det
norske formannskapet blant annet har stilt spørsmål ved hvorledes
de nordiske landene i fellesskap på beste måte kan videreutvikle
samarbeidet og i den sammenheng fremmet en rekke forslag.
Komiteen registrerer med tilfredshet
forslaget om å styrke samarbeidet på helseområdet. Det gjelder prosjekt
om utprøving av nye behandlingsmetoder og legemiddel samt økt samarbeid
innen høyspesialisert medisin og forskning. Komiteen legger
til grunn at initiativet følges opp fra norsk side. Grønn vekst
er et annet viktig område de nordiske ministrene har engasjert seg
i.
Komiteen har merket seg at samarbeidsministrene
har vedtatt å avsette midler til et eget prioriteringsbudsjett.
Frie midler til aktuelle oppgaver man ønsker å prioritere er i og
for seg en god idé. Komiteen forutsetter imidlertid
at parlamentarikerne også gis innflytelse på bruken av disse midlene.
Midler som «trekkes ut av det ordinære budsjett» må på samme måte
som det øvrige budsjettet, undergis vurdering fra parlamentarikersiden.
Komiteen vil understreke viktigheten
av fortgang i arbeidet med nedbygging av grensehindre og sikring
av at ikke nye oppstår. Grensehinderdebatten i de fem nordiske lands
parlamenter i april i år underbygget inntrykket av sterkt engasjement
på tvers av landegrensene.
Komiteenregistrerer
at regjeringen har kommentert hvert enkelt av de åtte forslagene
som ble oversendt etter stortingsdebatten.
Komiteen ser det ikke hensiktsmessig
å kommentere hver enkelt tilbakemelding, men går ut fra at medlemmer
av Stortingets delegasjon til Nordisk råd vil forfølge saken videre. Komiteen forutsetter imidlertid
at regjeringen sikrer at forholdene legges til rette for at representantene
for Grensehinderforum får lett tilgang og gis all mulig støtte når
de henvender seg til aktuelle departement.
Komiteen har for øvrig
ingen merknader, viser til meldingen og rår Stortinget til å gjøre
slikt
vedtak:
Meld. St. 34 (2011–2012) – om Nordisk samarbeid
– vedlegges protokollen.
Oslo, i utenriks- og forsvarskomiteen, den 21. november 2012
Ine M. Eriksen Søreide |
Laila Gustavsen |
leder |
ordfører |