Selskapa som driv utvinning og røyrleidningstransport
av petroleum på norsk kontinentalsokkel, blir skattlagt etter særreglane
i petroleumsskattelova.
Kostnader til erverv av røyrleidning og produksjonsinnretning
med dei installasjonar som er ein del av eller tilknytt slik innretning,
kan avskrivast lineært med inntil 16 2/3 pst. per år, dvs. over
6 år, jf. petroleumsskattelova § 3 b andre punktum.
For å sikre utbygging av Snøhvit-feltet i Barentshavet
blei det i 2001 vedteke ein særleg regel for avskriving med inntil
33 1/3 pst. per år, dvs. over 3 år, av investeringar i nytt storskala
LNG-anlegg, jf. Ot.prp. nr. 16 (2001–2002). Ordninga blei klaga
inn for EFTA sitt overvakingsorgan (ESA) med ein påstand om at ho
var i strid med statsstøttereglane. For å sikre ei rask avklaring, og
for å klargjere rammevilkåra for Snøhvit-utbygginga, blei særregelen
i petroleumsskattelova endra til å gjelde nytt storskala LNG-anlegg som
ligg i Finnmark fylke eller i kommunane Kåfjord, Skjervøy, Nordreisa
eller Kvænangen i Troms fylke, jf. petroleumsskattelova § 3 b tredje
punktum.
Departementet viser til Ot.prp. nr. 84 (2001–2002)
for ein nærare omtale av den geografisk avgrensa særregelen i petroleumsskattelova. Ordninga
blei godkjent av ESA i 2002 og 2006 som ei regional støtteordning
etter EØS-avtalen artikkel 61 tredje ledd.
Gjeldande retningslinjer frå ESA om regionalstøtte
gjeld fram til 30. juni 2014. På det same tidspunktet fell godkjenninga
frå ESA om støtte etter petroleumsskattelova § 3 b tredje punktum bort.
Regjeringa ønskjer å vidareføre den geografiske avgrensa
særregelen i petroleumsskattelova. Da må ordninga notifiserast og
bli godkjend av ESA for ein ny periode.
ESA har fastsatt nye retningslinjer for regionalstøtte
med verknad frå 1. juli 2014. Energisektoren er ikkje lenger omfatta
av dei nye retningslinjene for regionalstøtte. Støtte til denne
sektoren skal i staden bli handsama etter retningslinjene for miljø-
og energistøtte. Retningslinjene frå EU-kommisjonen av 9. april 2014
om miljø- og energistøtte fastset likevel at oppstraums petroleumsverksemd
ikkje er omfatta av reglane.
Utviklinga i reglane om tillaten statsstøtte
gjer det usikkert om ordninga i petroleumsskattelova vil bli godkjend
av ESA for ein ny periode med verknad frå 1. juli 2014. Regjeringa
fortset arbeidet med å kartleggje handlingsrommet for støtte til
energisektoren med sikte på å få støtteordninga i petroleumsskattelova
godkjend etter reglane i EØS-avtalen om statsstøtte.
Komiteen tar omtalen
til orientering.