5. Utsetting av fristen for innbetaling av tilleggsforskott og justering av fristdagen for innbetaling av forskottsskatt - skattebetalingslova § 21 og § 27 nr. 4

5.1 Samandrag

Endring i skattebetalingslova § 21

       Departementet gjer framlegg om at fristen for innbetaling av frivillig, ekstra forskottsskatt i lov om skattebetaling § 21 siste punktumet blir endra frå 1. april til 30. april i det år likninga blir utført. Betaling innan fristen minskar grunnlaget for utrekning av rentetillegg på restskatt ved likninga.

       Bakgrunnen for forslaget er omsynet til arbeidet med å få flest mogleg skattytarar til å nytte forenkla sjølvmelding (FSA).

       Ei utsetjing av fristen for å betale tilleggsforskott vil i liten grad auke risikoen for at skatten ikkje let seg krevje inn. Det offentlege vil få eit rentetap som er vurdert til årleg ca 20 mill. kroner når pengane blir innbetala ein månad seinare. Departementet ser det likevel som viktig å leggje til rette for auka bruk av forenkla sjølvmelding. Det vil gjere det mogleg med utvida maskinell handsaming av likninga. Dette gjev ei sparing for alle partar. Likningsmakta vil då få betre høve til å arbeide med andre og meir kompliserte saker. Departementet tek derfor opp framlegget frå direktoratet om at fristen blir forlenga til utgangen av april månad.

       Den tilrådde endringa i fristen for betaling av tillegg til forskottsskatt gjer at ein òg bør regulere rentegodtgjersla ved eventuell attendebetaling av for mykje innbetalt forskottsskatt. Dette er regulert i forskrift som vil bli endra med verknad frå og med inntektsåret 1995.

Endring i skattebetalingslova § 27 nr. 4

       Departementet vil samstundes gjere framlegg om endring av skattebetalingslova § 27 nr. 4 som omhandlar fristen for innbetaling av førehandsskatt. Fristen er i dag 1. mai. Departementet viser til at denne datoen alltid er ein heilagdag og foreslår at fristen endrast til 30. april. Endringa gjev betre samanheng med fristregelen i § 21 og reiser ikkje særlege vanskar. Fristdagen i forskrifta om rentegodtgjering må då endrast tilsvarande.

Når endringane skal ta til å gjelde

       Departementet gjer framlegg om at endringane skal gjelde med verknad frå og med inntektsåret 1995.

5.2 Komiteens merknader

       Komiteen viser til brev av 12. januar 1996 fra Finansdepartementet til finanskomiteen om frist for innbetaling av tilleggsforskudd - Ot.prp. nr. 24 (1995-1996) . Komiteen tar brevet til orientering.

       Komiteen slutter seg til forslagene til endring i skattebetalingslova § 21 siste punktum og skattebetalingslova § 27 nr. 4.

       Komiteen er enig i at endringene gis virkning fra og med inntektsåret 1995.

       Komiteens medlemmer fra Senterpartiet, Høyre, Venstre og representanten Stephen Bråthen vil påpeke at det vil være en fordel, både for innkrevningsmyndighetene og den enkelte skattyter, at så mange som mulig av skattyterne betalte inn restskatt innen fristdagen for innbetaling av forskuddsskatt. Disse medlemmer mener at ligningsmyndighetene kan tilrettelegge for at dette skjer oftere ved at det sammen med utsendelsen av selvangivelsesblanketten vedlegges en ferdig utfylt innbetalingsblankett som kan nyttes til å innbetale restskatt. Den enkelte skattyter beregner ved utfylling av selvangivelsesskjemaene om det blir restskatt. På dette tidspunkt er oppmerksomheten om restskatt meget høy, og det vil være både en service for skattyterne og en klar forenkling hvis en innbetalingsblankett følger selvangivelsespapirene. Disse medlemmer vil be departementet arbeide videre med å få innført et slikt system.

       Disse medlemmer fremmer følgende forslag:

       « Stortinget ber Regjeringen tilrettelegge for enklere innbetaling av restskatt - ved å vedlegge selvangivelsen en egen innbetalingsblankett. »

       Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Kristelig Folkeparti og Rød Valgallianse, viser til at Finansdepartementet har ansvar for den praktiske gjennomføringen av Stortingets skattevedtak, og at det i praksis vil være opp til Skattedirektoratet å vurdere hvilken innkrevingsmåte for innbetaling av tilleggsforskudd som er mest hensiktsmessig.