Kommunal- og regionaldepartementet legg i proposisjonen
fram forslag til omprioriteringar og tilleggsløyvingar i statsbudsjettet
for 2008.
Senteret blei opna i september 2008. Budsjettbehovet
for 2008 viser seg å bli mindre enn tidlegare rekna med, noko som
skuldast at etablering av senteret har teke noko lengre tid enn
venta.
På denne bakgrunn blir det foreslått at løyvinga på
kap. 554 post 1 blir redusert med 8 mill. kroner, frå 16 mill. kroner
til 8 mill. kroner.
Porsanger kommune er i ein vanskeleg situasjon. Regjeringa
foreslår derfor å løyve 4 mill. kroner til omstillingsarbeidet i
kommunen.
Froland kommune blei i byrjinga av juni i år ramma
av ein stor skogbrann. Brannen har ført til store utfordringar for
kommunen. Regjeringa foreslår på denne bakgrunn å løyve 4 mill.
kroner som skal medverke til å redusere skadeverknadene av brannen
og leggje til rette for ei god utvikling i kommunen.
Det blir samla foreslått å auke løyvinga på
kap. 571 post 64 med 8 mill. kroner, frå 1 511,5 mill. kroner til
1 519,5 mill. kroner.
Etter lova skal bedriftseigarar sende melding
til fylkeskommunen ved planar om nedlegging av bedrifter med fleire
enn 30 tilsette.
I forslaget til statsbudsjett for 2009 er rammetilskotet
til fylkeskommunane styrkt med 4 mill. kroner til dette formålet.
For 2008 blir det foreslått å auke løyvinga til rammetilskotet med 2
mill. kroner (halvårsverknad), frå 14 118,862 mill. kroner til 14 120,862
mill. kroner.
ESA vedtok 3. mai 2007 at ein del av kompensasjonsordninga
for meirverdiavgift er i strid med statsstøtteregelverket i EØS-avtala.
Ordninga blei som følgje av dette noko innsnevra, og kommunar og
fylkeskommunar måtte betale tilbake kompensasjon for perioden 2004–2007 som
var å rekne som ulovleg støtte.
Omfanget av den ulovlege støtta viser seg no
å utgjere i overkant av 40 mill. kroner, dvs. vel 20 mill. kroner
meir enn tidlegare anslått. For å kunne kompensere den enkelte fylkeskommune fullt
ut, blir det foreslått ein auke i løyvinga på 20 mill. kroner. Sidan
ulovleg motteken momskompensasjon blir betalt tilbake til statskassa, er
forslaget om tilleggsløyving provenynøytralt. For 2008 blir det
foreslått å auke løyvinga med 20 mill. kroner, frå 887 mill. kroner
til 907 mill. kroner.
I 2008 er 4 506 ressurskrevjande tenestemottakarar
omfatta av ordninga. Dette er ein auke på 493 tenestemottakarar
eller 12,3 pst. samanlikna med 2007. I forslag til statsbudsjett
for 2008 blei det lagt til grunn ein auke i talet på tenestemottakarar
på 4 pst. Utgifter per tenestemottakar utover innslagspunktet (800 000
kroner) har i tillegg auka med 7,8 pst. i 2008.
Det blir foreslått ein auke i løyvinga på 226,833 mill.
kroner, frå 2 741 mill. kroner til 2 967,833 mill. kroner.
Kommunalbanken har om lag 39 pst. av utlånsmarknaden
til kommunane. I ein situasjon med uro i kredittmarknaden vil det
vere uheldig om Kommunalbanken, som den største aktøren i utlånsmarknaden
for kommunane, må avgrense utlåna til kommunane.
Departementet foreslår derfor at staten bidreg
til ei styrking av eigenkapitalen i Kommunalbanken med ei løyving
på 240 mill. kroner. Ein legg til grunn at KLP bidreg med 60 mill.
kroner i tråd med deira eigardel i Kommunalbanken. Samla sett vil
eigenkapitalen til Kommunalbanken auke med 300 mill. kroner.
Det blir foreslått ein auke i løyvinga på 240
mill. kroner, frå 132,5 mill. kroner til 372,5 mill. kroner.
På grunn av låg etterspurnad blir det foreslått
at tilskot til prosjektering av heis i eksisterande bustadbygg blir
utvida til òg å omfatte tilskot til investering i heis i eksisterande
bustadbygg. Unytta tilsegnsramme til dette formålet blir overført til
2009.
Om lag 5 pst. av investeringsramma på 15 mrd. kroner
omfattar prosjekt som enno ikkje er ferdigstilte. Det blir av den
grunn foreslått at løyvinga på kap. 582 post 60 Rentekompensasjon skuleanlegg
blir redusert med 40 mill. kroner, frå 828,4 mill. kroner til 788,4
mill. kroner.
Om lag 48 pst. av investeringsramma på1,3 mrd. kroner
omfattar prosjekt som enno ikkje er ferdigstilte. Det blir av den
grunn foreslått at løyvinga på kap. 582 post 61 Rentekompensasjon kyrkjebygg
blir redusert med 30 mill. kroner, frå 74,1 mill. kroner til 44,1
mill. kroner.
Nye prognosar tilseier at rentestønaden vil
bli større enn venta på grunn av auke i utlånsmassen på lån med
renteavtaler. Det blir foreslått at kap. 2412 post 72 Rentestøtte
blir auka med 2 mill. kroner, frå 19 mill. kroner til 21 mill. kroner.
Den endra finanssituasjonen og fallande bustadprisar
har gjort det vanskelegare for låntakarar å oppnå gunstige vilkår
i den private kredittmarknaden. Prognosar tilseier at fråfallsprosenten
har gått ned, og dette gir høgare utbetalingar. Det vil seie at
fleire av dei som mottek tilsegn òg får utbetalt lån. Det er forventa
at utbetalingane i 2008 blir om lag lik utbetalingane i 2007, det
vil seie rundt 12 000 mill. kroner. Derfor blir det foreslått at
løyvinga på kap. 2412 post 90 Lån til Husbanken blir auka med 1 377
mill. kroner, frå 10 623 mill. kroner til 12 000 mill. kroner.
Det er venta lågare innbetaling av ekstraordinære
avdrag og innløysingar som følgje av situasjonen i finansmarknaden
hausten 2008. Det blir derfor foreslått at kap. 5312 post 90 Avdrag
blir redusert med 530 mill. kroner, frå 9 144 mill. kroner til 8 614
mill. kroner.
Frå og med 2003 har løyvinga over kap. 551 post 60
Tilskot til fylkeskommunar for regional utvikling, og kap. 551 post
61 Næringsretta midlar til regional utvikling, kompensasjon for
auka arbeidsgjevaravgift blitt overførde til fylkeskommunane som
har forvalta ordningane på vegne av departementet. Fylkeskommunane
har tildelt midlane vidare til Innovasjon Noreg som forvaltar dei
ulike ordningane. Utbetaling frå Innovasjon Noreg skjer først når
dei ulike tiltaka er gjennomførde, noko som kan skje opptil fleire
år etter at tilsegn er gitt. Innovasjon Noreg har opplyst at saldo
pr. 31. desember 2007 var på om lag 800 mill. kroner. Kommunal-
og regionaldepartementet vil vurdere nærare storleiken på saldoen
og sjå om det skulle være bruk for endringar for å redusere nivået
på denne.