Kontroll- og konstitusjonskomiteen vedtok i
mai 2010 å setje i gang undersøkingar i eiga sak til Stortinget
om Forsvarets bruk av midlar under Norwegian Battle Lab & Experimentation
(NOBLE). Bakgrunnen var fleire oppslag i Dagens Næringsliv hausten 2009,
som avdekte at Forsvaret gjennom NOBLE hadde inngått fleire avtalar
med selskap i den såkalla «OCAS-sfæren» om å utvikle system for
varsling av luftfartshinder, og at det m.a. låg føre brot på regelverket
for innkjøp. Som ein del av behandlinga av saka blei det halde ei
open kontrollhøyring 30. september 2010.
På grunnlag av opplysningar som kom fram under
denne høyringa, valde komiteen i tillegg å invitere Luftfartstilsynet
til høyring 14. oktober 2010. Utgangspunktet var spørsmålet om det
har vore utidig samrøre mellom Luftfartstilsynet og OCAS AS – til meins
for selskap som konkurrerer med OCAS AS.
I Innst. 169 S (2010–2011) om Forsvarets bruk av
midlar under Norwegian Battle Lab & Experimentation (NOBLE)
fann komiteen grunn til å stille spørsmål ved framferda til Luftfartstilsynet
i desse sakene.
I desember 2011 nedsette Samferdselsdepartementet
eit uavhengig granskingsutval for å granske nokre sider av Luftfartstilsynet
sin praksis ved behandlinga av søknader om godkjenning av alternative
former for merking av luftfartshinder. Granskingsutvalet leverte
sin rapport til departementet 27. september 2012. I proposisjonen
er det gjort nærare greie for kva granskingsutvalet kom fram til.
Utvalet tilrår:
«For å sikre at tilsynet er i stand til å håndtere
saker om merking av luftfartshindre som involverer kompleks teknologi,
i samsvar med forvaltningslovens krav, vil utvalget anbefale en
gjennomgang av det relevante regelverket og rutiner for tilsynets
saksbehandling, i lys av de analyser som presenteres i denne rapporten.»
Departementet har m.a. bedt Luftfartstilsynet vurdere
dei tiltaka som er foreslått i granskingsrapporten som gjeld forskrift
om rapportering, registrering og merking av luftfartshinder. Tilsynet
er bedt om å vurdere om forskrifta bør reviderast og om det bør
utarbeidast ytterlegare rettleiingsmateriale.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristelig Folkeparti, tar orienteringen til etterretning, og
legger til grunn at Samferdselsdepartementet på egnet måte følger
opp konklusjonene fra granskingsutvalget for å sikre bedre praksis
og gode rutiner i denne type saker.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Høyre har merket seg redegjørelsen om Luftfartstilsynets
forhold til saken om Forsvarets bruk av midler til å utvikle et
system for varsling av luftfartshinder. Disse medlemmer legger
til grunn at Stortinget på egnet måte informeres om resultatet av
Samferdselsdepartementets omtalte oppfølging overfor Luftfartstilsynet.