12. Mulighet til å frita fritidsboliger for eiendomsskatt

12.1 Sammendrag

Lov 6. juni 1975 nr. 29 om eigedomsskatt til kommunane inneheld fleire ulike utskrivingsalternativ som skil mellom kva typar eigedom som kan ha eigedomsskatt. Fleire av utskrivingsalternativa omfattar bustad- og fritidseigedom. I eigedomsskatten blir bustad- og fritidseigedom handsama saman.

Departementet gjer framlegg om at kommunane skal kunna frita fritidsbustader for eigedomsskatt. Det vil då vere opp til den einskilde kommunen å avgjere om eigedomsskatten òg skal omfatte fritidsbustader.

Departementet viser til forslag til ny § 7 bokstav e i eigedomsskattelova.

Gjer kommunestyret vedtak om fritak for fritidsbustader, vil kommunen måtte skilje ut slik eigedom frå dei andre eigedomane som går inn under utskrivingsalternativet. Departementet legg til grunn at mengda meirarbeid som følgje av dette er avgrensa ettersom opplysningane som skal liggje til grunn for fritaket kan hentast i matrikkelen.

Vedtak om fritak vil redusere kommunens eigedomsskatteinntekter. Departementet har ikkje grunnlag for å seie noko om kor mange kommunar som vil nytte seg av den nye moglegheita til ikkje å skrive ut eigedomsskatt på fritidseigedom, og kan derfor heller ikkje seie noko om provenyverknadene for den einskilde kommunen eller samla sett. Departementet har heller ikkje grunnlag for å seie noko om i kva grad ei slik endring kan bidra til auka økonomisk aktivitet i den einskilde kommunen som følgje av at kommunen blir meir attraktiv for hytteeigarar.

Departementet foreslår at endringa tek til å gjelde frå 1. januar 2017.

12.2 Komiteens merknader

Komiteen slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til at regjeringens forslag gir kommunene økt fleksibilitet i utskrivingen av eiendomsskatt. Forslaget er således et steg i riktig retning. Det er imidlertid fremdeles behov for å øke kommunenes handlingsrom i eiendomsskattespørsmål, blant annet bør muligheten til å differensiere mellom ulike skatteobjekter utvides ytterligere. Disse medlemmer mener kommunene for eksempel bør kunne skille mellom verker og bruk og næringseiendom, og at det også bør være mulig å skille mellom eiendomsskatt på ulike typer verker og bruk.