Oversikt over budsjettkapitler og poster i rammeområde 7
Kap. |
Post |
Formål: |
|
|
St.prp. nr. 1 m/Tillegg nr. 9 og 14 |
Utgifter i hele kroner |
Folketrygden |
2540 |
|
Stønad under arbeidsløyse til fiskere og fangstmenn |
|
|
36 000 000 |
|
70 |
Tilskudd, overslagsbevilgning |
|
|
36 000 000 |
2541 |
|
Dagpenger |
|
|
7 783 500 000 |
|
70 |
Dagpenger, overslagsbevilgning |
|
|
7 783 500 000 |
2542 |
|
Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv. (jf. kap. 5704) |
|
470 000 000 |
|
70 |
Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv., overslagsbevilgning |
|
|
470 000 000 |
2543 |
|
Ytelser til yrkesrettet attføring |
|
|
8 843 000 000 |
|
70 |
Attføringspenger, overslagsbevilgning |
|
|
6 908 000 000 |
|
71 |
Attføringsstønad, overslagsbevilgning |
|
|
1 935 000 000 |
|
|
Sum utgifter rammeområde 7 |
|
|
17 132 500 000 |
|
Inntekter i hele kroner |
Folketrygden |
5704 |
|
Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv. (jf. kap. 2542) |
|
100 000 000 |
|
2 |
Dividende |
|
|
100 000 000 |
5705 |
|
Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs, dagpenger |
|
|
18 000 000 |
|
1 |
Refusjon dagpenger |
|
|
18 000 000 |
|
|
Sum inntekter rammeområde 7 |
|
|
118 000 000 |
|
|
Netto rammeområde 7 |
|
|
17 014 500 000 |
Komiteen har ved vedtak
i Stortinget av 15. oktober 2002 fått tildelt kapittel
under rammeområde 7 Folketrygda, jf. Innst. S. nr. 2 (2002-2003).
Ved vedtak i Stortinget av 2. desember 2002 er netto utgiftsramme for
rammeområde 7 fastsett til kr 17 254 500 000, jf. Budsjett-innst.
S. I Tillegg nr. 1 (2002-2003).
Komiteenviser
til at det går fram av tabell 3 at forslaget frå Høgre,
Kristeleg Folkeparti summerer seg til nettosummen som er vedteken
for rammeområde 7 ved handsaminga av Budsjett-innst. S.
I Tillegg nr. 1 (2002-2003).
Komiteen viser til at forslaget
frå Høgre og Kristeleg Folkeparti er ført
opp under Tilråding frå komiteen under kapittel
7 i innstillinga.
Tabell 3 Forslag til disponering
av ramme 7
I tabellen er det gjeve
ei oversikt over forslaget frå Høgre og Kristeleg
Folkeparti. Avvik frå forslag til beløp frå St.prp.
nr. 1 med Tillegg 1-14 i parentes. Berre kapittel med avvik frå Regjeringa
sitt forslag er med.
Tal i tusen kroner.
Kap. | Post | Formål: | St.prp. nr.
1 med
Tillegg nr. 9 og 14 | H og KrF |
| | | | |
Utgifter |
2541 | | Dagpenger | | |
| 70 | Dagpenger
| 7 783 500 | 8 023 500 (+240 000) |
| | Sum
utgifter rammeområde 7 | 17
132 500 | 17
372 500 (+240
000) |
| | | | |
Inntekter |
| | Sum
inntekter rammeområde 7 | 118
000 | 118
000 (0) |
| | Sum netto
rammeområde 7 | 17 014
500 | 17 254
500 (+240
000) |
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
konstaterer at de vedtatte rammer for rammeområde 6 og
7 i så vesentlig grad avviker fra det disse partier mener
er en nødvendig innsats for å sikre hovedtrekkene
i bosettingsmønsteret, motvirke arbeidsledighet og bedre
botilbudet at det ikke gir et rimelig bilde av disse partiers politikk å fremme
forslag til fordeling av rammene. Dette er rammer som regjeringspartiene
bare kunne få støtte til fra Fremskrittspartiet.
Det er da også naturlig at de partiene som står
bak de vedtatte innstrammingene også foreslår
innretningen av dem.
Flertallet vil ut fra dette ikke
fremme egne forslag til rammedisponering under rammeområde
7, men viser til de forslag som er fremmet av sine respektive partifraksjoner
i finansinnstillingen.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til budsjettavtalen, jf. merknader under kap. 1.1, og støtter
det justerte budsjettforslaget fra Høyre og Kristelig Folkeparti
slik dette fremkommer i tabell 3 kap. 5.1 i denne innstillingen.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet viser
til Arbeiderpartiets merknader i finansinnstillingen Budsjett-innst.
S. I (2002-2003) og til sine merknader under kap. 4.8 foran.
Disse medlemmer viser til at
Arbeiderpartiet går mot Regjeringens forslag til vesentlige
svekkelser av dagpengeordningen og permitteringsordningen.
Disse medlemmer viser til at
Arbeiderpartiet i finansinnstillingen foreslo en netto utgiftsramme
under rammeområde 7 som var 152 mill. kroner høyere
enn forslaget fra regjeringspartiene og som var sammenfallende med
budsjettavtalen mellom regjeringspartiene og Fremskrittspartiet.
Under behandlingen i Stortinget fikk regjeringspartienes forslag
flertall.
Disse medlemmer viser til oversikten
nedenfor som viser avvikene mellom Arbeiderpartiets forslag, Regjeringens
forslag og forliket mellom Høyre, Fremskrittspartiet og
Kristelig Folkeparti på områder innenfor rammeområde
7.
Tabell 4 Forslag til disponering
av ramme 7.
Oversikt over Arbeiderpartiets økonomiske opplegg for 2003
i forhold til Regjeringens budsjettforslag og forliket mellom Høyre,
Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre (i mill. kroner).
Kap. | Post | Formål: | AP i forhold
til
forliket mellom
H, FrP, KrF og V | AP i forhold
til Regjeringen |
Utgifter |
2541 | | Dagpenger | + 152 | + 392 |
| 70 | Dagpenger | + 152 | + 392 |
| | Sum
utgifter rammeområde 7 | + 152 | + 392 |
Inntekter |
| | Sum
inntekter rammeområde 7 | 0 | 0 |
| | Sum netto
rammeområde 7 | + 152 | + 392 |
Fleirtalet i komiteen, medlemene
frå Arbeidarpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
har merka seg at Regjeringa føreslår å fjerne
ferietillegget, auke talet på ventedagar frå 3
til 5, senke maksimal stønadsperiode frå 3 til
2 år, auke kravet til ledigheit frå 40 til 50
pst., heve kravet til minsteinntekt frå 1,25 G til 1,5
G og auke arbeidsgjevarperioden frå 3 til 20 dagar ved
permittering. Fleirtalet er sterkt kritisk til dei
endringane Regjeringa legg opp til og vil gå imot desse.
Dette representerer ei forverring av livssituasjonen for mange menneske
som alt har det vanskeleg. Fleirtalet viser til intensjonsavtalen
om eit meir inkluderande arbeidsliv og meiner Regjeringa sitt forslag
går i motsett retning. Mange med delstillingar blir fråtekne
den tryggleiken som ligg i dagpengordninga ved permittering. Det
er og vanskeleg å sjå korleis desse endringane vil
fungere som eit incentiv for ei meir aktiv arbeidssøking
hjå den einskilde.
Medlemene i komiteen frå Sosialistisk Venstreparti
og Senterpartiet er djupt ueinig i Regjeringa sitt forslag
om å innføre eit tak på kostnadene ved
attføringsopplegg. Dette kan medføre at til dømes
rusmiddelmisbrukarar under rehabilitering, psykisk utviklingshemma
og funksjonshemma som treng opplegg som varer over noko tid ikkje
får tilstrekkeleg oppfølging.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet
og Sosialistisk Venstreparti viser til sine merknader foran
under programkategori 19.00 Arbeidsmarked foran under 4.8.
Medlemen i komiteen frå Senterpartiet vil
vise til at Senterpartiet sitt alternative budsjett inneheld fleire
forslag for redusert arbeidsløyse. Betre tilrettelegging
for deltaking i arbeidslivet, ei offensiv satsing på nyskaping
og næringsutvikling og auka løyvingar til kommunesektoren
er eksempel på slike grep. Dette gjer behovet for dagpengar
tydeleg mindre med Senterpartiet sitt opplegg, rekna til ein reduksjon på 600
mill. kroner. I tillegg går Senterpartiet imot endringane
i permitteringslova, og har gjort framlegg om dei nødvendige
ekstra løyvingane i tråd med dette.
Denne medlemen viser til dei
store utfordringane norsk næringsliv, og spesielt industrien,
har nett no. Det vil difor være heilt gale å flytte
eit større ansvar for kostnadene ved permitteringar over
på arbeidsgjevarsida. Denne medlemen viser
til Senterpartiets alternative budsjett der ein legg opp til ein
langt meir offensiv politikk for sysselsetjing og næringsliv,
heilt andre og betre løysingar på dagens utfordringar
ein enn dei forslag Regjeringa kjem med.
Tabell 5 Oversikt over
dei alternative budsjetta til fraksjonane.
I tabellen er det gjeve
ei oversikt over dei alternative budsjetta til hhv. Arbeidarpartiet,
Framstegspartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet på rammeområde
7 slik det framgår av Budsjett-innst. S. I (2002-2003).
Avvik frå Regjeringa i parentes. Tabellen viser også det
justerte budsjettforslaget frå Høgre og Kristeleg
Folkeparti
Kap. | Post | Formål: | St.prp. nr. 1 med Tillegg nr.
1-14 | H, KrF
og V | AP | FrP | SV | Sp |
Utgifter (i hele tusen kroner) |
2541 | | Dagpenger | 7 783
500 | 8 023
500 (+240
000) | 8 175
500 (+392
000) | 6 583
500 (-1 200 000) | 8 213
500 (+430
000) | 7 613
500 (-170 000) |
| 70 | Dagpenger | 7 783 500 | 8 023 500 (+240 000) | 8 175 500 (+392 000) | 6 583 500 (-1 200 000) | 8 213 500 (+430 000) | 7 613 500 (-170 000) |
2543 | | Ytelser
til yrkesrettet
attføring | 8 843
000 | 8 843
000 (0) | 8 843
000 (0) | 8 843
000 (0) | 8 893
000 (+50
000) | 8 843
000 (0) |
| 70 | Attføringspenger | 6 908 000 | 6 908 000 (0) | 6 908 000 (0) | 6 908 000 (0) | 6 958 000 (+50 000) | 6 908 000 (0) |
| | Sum
utgifter ramme-
område 7 | 17
132 500 | 17
372 500 (+240
000) | 17
524 500 (+392
000) | 15
932 500 (-1 200 000) | 17
612 500 (+480
000) | 16
962 500 (-170 000) |
Inntekter (i hele tusen kroner) |
| | Sum
inntekter rammeområde 7 | 118
000 | 118
000 (0) | 118
000 (0) | 118
000 (0) | 118
000 (0) | 118
000 (0) |
| | Sum netto
rammeområde 7 | 17 014
500 | 17 254
500 (+240
000) | 17 406
500 (+392
000) | 15 814
500 (-1 200 000) | 17 494
500 (+480
000) | 16 844
500 (-170 000) |