I likhet med forslaget til budsjett for 1999
foreslås det opprettet en ny post 45 Større utstyrsanskaffelser og
vedlikehold i budsjettet for 1998, og at 5 mill. kroner overføres
til denne posten fra post 01 på samme budsjettkapittel.
Bevilgningen under post 21 Spesielle driftsutgifter, statlige
mottak, foreslås økt med 205 mill. kroner. Inkludert
overført bevilgning fra 1997 vil samlet bevilgning være
på 522,5 mill. kroner i 1998. Økningen i bevilgningsbehovet
skyldes at antall asylsøkere er blitt høyere enn
det som er lagt til grunn for tidligere bevilgninger.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Kristelig Folkeparti, Høyre, Senterpartiet
og Sosialistisk Venstreparti, har ingen merknader og slutter
seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Komiteen sine medlemer frå
Framstegspartiet viser til at auken i talet på flyktningar
og asylsøkjarar som har kome til landet i år ikkje
i noko høve kan vere ei overrasking med bagrunn i Regjeringa
si heilt klåre oppmjuking av kriteria for å få asyl
i Noreg. Desse medlemene viser til at det vedteke
budsjett byggjer på ei subsidiær støtte
frå Framstegspartiet og Høgre, der ein la til
grunn eit tal på flyktningar og asylsøkjarar som
ikkje skulle gje tilleggsløyvingar over dette kapitlet.
Desse medlemene viser til Framstegspartiet sine
merknader i Innst. S nr. 252 (1997-98). Desse medlemene meiner
at Regjeringa si oppgåve er å styre etter budsjettet
og det er ei plikt å kome til Stortinget og be om tilleggsløyvingar
med ein gong ein ser at det vil verte overskridingar, og ikkje etter
at pengane er brukt. Desse medlemene vil vidare peike
på at post 21 ikkje er ei overslagsløyving.
Desse medlemmene vil på denne
bakgrunn stemme imot tilleggsløyvinga.
På bakgrunn av den foreslåtte
oppjusteringen av bevilgningsbehovet på kap. 520, post
21 foreslås det at Norge innrapporterer ytterligere 59
mill. kroner som offisiell utviklingshjelp i samsvar med OECD/DACs statistikkdirektiver.
Samlet innrapportering av mottaksutgifter blir da 209 mill. kroner
i 1998.
Komiteen registrerer
at Regjeringen innrapporterer utgifter til statlige mottak som utgifter
til bistand i henhold til DAC-statistikk.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet har
merket seg at Regjeringen ikke oppfyller egen målsetting
om ikke å rapportere tiltak for flyktninger i Norge som
utviklingshjelp. Tvert imot øker forslaget om overføring
fra Utenriksdepartementet til Kommunal- og regionaldepartementets
budsjett fra 217 mill. kroner i 1998 til 340 mill. kroner i 1999.
I Budsjett-innst. S.I. Tillegg nr. 1 (1998-99) var Arbeiderpartiets medlemmer
imot dette.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Kristelig Folkeparti, Høyre og Senterpartiet,
har for øvrig ingen merknader og slutter seg til Regjeringens
forslag.
Komiteen sine medlemer frå
Framstegspartiet viser til sine merknader under kap. 520
post 21, men vil likevel stemme for forslaget, då desse medlemene er
av den meining at ein godt kan føre meir av løyvingane
som går til flyktningar og asylsøkjarar som u-hjelp.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti er
uenig i slik bruk av u-hjelpspenger som forslaget innebærer.
I Innst. S. nr. 5 (1997-1998) skriver komiteens flertall, alle unntatt
Fremskrittspartiet, at de slutter seg til at flyktningers opphold
i Norge ikke skal finansieres av utviklingshjelp og at de har merket
seg Regjeringens videre utfasing av denne inntektsposten vil skje
i senere budsjett.
Dette medlem viser til at både
Regjeringen og flertallet har endret sin politikk på dette
området og at de ikke følger opp sin intensjon
om utfasing.
Det foreslås en endring av budsjettmessig
art ved at kap. 521, post 71 reduseres med 2,5 mill. kroner og at kap.
500, post 01 økes tilsvarende til dekning av lønn og
andre driftsutgifter ved opprettelse av senter mot etnisk diskriminering.
På grunn av at tallet på tilbakevendte flyktninger,
særlig til Bosnia-Hercegovina, er betydelig lavere enn forutsatt,
foreslås post 72 Tilbakevending av flyktninger nedjustert med 39
mill. kr, til 15,5 mill. kroner. Det gir en samlet bevilgning knyttet
til individuell tilbakevendingsstøtte og prosjektstøtte på post
72 på 28 mill. kroner.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Kristelig Folkeparti, Høyre, Senterpartiet
og Sosialistisk Venstreparti, har ingen merknader og slutter
seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Komiteen sine medlemer frå
Framstegspartiet viser til at føresetnaden for
løyvinga på post 72 var at 2300 personar skulle
vende tilbake til sine heimland med statleg støtte i 1998.
Av desse skulle 2000 reise tilbake til Bosnia-Hercegovina.
Desse medlemene viser til at
berre om lag 300 personar har reist tilbake til heimlandet sitt.
At ein ikkje nådde eit betre resultat skuldast etter desse medlemene si
meining den snillistiske politikken Regjeringa fører på dette
området. Det høyres så fint ut når
ein stend fram og seier at 2300 skal reise tilbake, men det er etter desse
medlemene si meining å lure det norske folk når
ein på førehand veit at med dei tiltak ein har
tenkt å ta i bruk, så vert dette fine ord og ikkje
ein realitet. Desse medlemene vil peike på at
Framstegspartiet gong på gong har sagt ifrå at
det ikkje let seg gjere å få til ein god og effektiv
repatriering utan at ein lagar ein aktiv offensiv, med betre tiltak. Desse
medlemene vil og vise til at Framstegspartiet i budsjettsamanheng
alltid har gjort framlegg om å auke løyvingane, med den grunngjeving
at Noreg no må føre ein meir aktiv repatrieringspolitikk til det
beste for flyktningane, asylsøkjarane og heimlandet deira.
Desse medlemene konstaterer og
seier seg leie for at Regjeringa ikkje tok åtvaringa frå Framstegspartiet
på alvor.
Desse medlemene tek til vitande
at Regjeringa har mislukkast med sin politikk og må gjere
framlegg om å redusere løyvingane på denne
posten. Desse medlemene vil stemme for framlegget.
Som en følge av forslaget om å nedjustere bevilgningen
på kap. 521, post 72 med 39 mill. kroner foreslås det at inntektspost
1 på kap. 3521 nedjusteres tilsvarende.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Kristelig Folkeparti, Høyre, Senterpartiet
og Sosialistisk Venstreparti, har ingen merknader og slutter
seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Komiteen sine medlemer frå
Framstegspartiet viser til sine merknader under kap. 521
og vil stemme imot forslaget.
Bevilgningen på post 5 Tvangsmulkt
i 1998 er kr 530000. Regnskapstall per august viser at det er inntektsført
ca. 2,3 mill. kroner. Det foreslås derfor en økning
på 1,8 mill. kroner.
Komiteen har ingen
merknader og slutter seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Post 51 Regionale programmer for næringsutvikling, fond
foreslås økt med 1,5mill. kroner fra 236,14 mill. kroner
til 237,64 mill. kroner mot tilsvarende innsparing på kap.
1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehold av riksveier.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Kristelig Folkeparti, Høyre, Senterpartiet
og Sosialistisk Venstreparti, har ingen merknader og slutter
seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Komiteen sine medlemer frå
Framstegspartiet finn ikkje ei einaste grunngjeving for
tilleggsløyvinga i proposisjonen, ei heller er dette ei
overslagsløyving.
Desse medlemene vil derfor stemme
imot framlegget til tilleggsløyving.
Post 60 Innbyggertilskudd/utgiftsutjevning foreslås redusert
med 4,6 mill. kroner som følge av økt statlig tilskuddsansvar etter
omklassifiseringen av fylkesferjesambandet i Lurøy kommune til riksvegfergesamband fra
1. juli 1998. Beløpet trekkes fra tilskuddet til Nordland fylkeskommune,
samtidig som bevilgningen til Samferdselsdepartementet kap. 1320,
post 23 økes tilsvarende.
Komiteen har ingen
merknader og slutter seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Samlet utbetaling av bostøtte anslås
til om lag 1507 mill. kroner i 1998. På bakgrunn av dette
foreslås posten nedjustert med 50 mill. kroner.
Komiteen har ingen
merknader og slutter seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Post 70 Rentestøtte foreslås
oppjustert med 3 mill. kroner til 77 mill. kroner, da renteøkningen
i Husbanken medfører økt behov for rentestøtte
Utbetalingen av nye lån har økt
betydelig i 1998. Samlet bevilgningsbehov er beregnet til 8077 mill. kroner
for året totalt. Post 90 Lån til Husbanken foreslås
derfor økt med 503 mill. kroner.
Komiteen har ingen
merknader og slutter seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Post 90 Avdrag foreslås nedjustert
med 518 mill. kroner til 4100 mill. kroner. En av årsakene
til dette er manuell overføring av avdrag til konsernkonto,
som vil medføre forsinket innbetaling. Dessuten forventes
de ekstraordinære innbetalingene å gå ned
på grunn av rentebetingelsene i Husbanken for 2. halvår
1998.
Komiteen har ingen
merknader og slutter seg til Regjeringens bevilgningsforslag.
Post 80 Renter foreslås økt
med 80 mill. kroner til 3576 mill. kroner som følge av økt
rentenivå.
Komiteen har ingen
merknader og slutter seg til Regjeringens bevilgningsforslag.