I denne proposisjonen legg Regjeringa fram forslag om
visse endringar i løyvingar i forsvarsbudsjettet for 2003
for å skape samsvar mellom løyvingane under dei einskilde
kapitla og postane og dei endringane i budsjettføresetnadene
som har skjedd sidan forsvarsbudsjettet for 2003 vart utarbeidd.
På bakgrun av at eit norsk sikringskompani
skal stasjonerast i Afghanistan frå november 2003 i samband med
at landets grunnlovgivande forsamling Loya Jirga trer saman i desember,
vert det foreslått ei tilleggsløyving på 10
mill. kroner.
Oppdraget kostar totalt 50 mill. kroner der
30 mill. kroner kjem til betaling i 2003. 20 mill. kroner vert dekt
innanfor fastlagde rammer og 10 mill. kroner i tillegsløyving.
Avslutninga av rekneskapen for 2002 synte eit
meirforbruk under:
1. Kap. 1731 Hæren,
post 1 på 55,470 mill. kroner.
Totalt meirforbruk var på 55,470
mill. kroner og vert dekt ved at ramma for 2003 vert foreslått
redusert tilsvarande.
2. Kap. 1732 Sjøforsvaret, post
1 på 38,878 mill. kroner.
Totalt meirforbruk var på 38,878
mill. kroner og vert dekt ved at ramma for 2003 vert foreslått
redusert tilsvarande.
3. Kap. 1734 Heimevernet, post 1 på 6,094
mill. kroner.
Totalt meirforbruk var på 6,094
mill. kroner og vert dekt ved at ramma for 2003 vert foreslått
redusert tilsvarande.
4. Kap. 1760 Nyskaffingar av materiell
og nye bygg og anlegg, post 48 på 2,181 mill. kroner.
Totalt meirforbruk var på 2,181
mill. kroner og vert dekt ved at ramma for 2003 vert foreslått
redusert tilsvarande.
5. Kap. 1791 Redningshelikoptertenesta,
post 1 på 6,167 mill. kroner.
Totalt meirforbruk var på 6,167
mill. kroner og vert dekt ved at ramma for 2003 vert foreslått
redusert tilsvarande.
I forhold til vedtatt budsjett 2003 er det ei
netto meirinntekt (brutto meirinntekter minus mindreinntekter) på 72,765
mill. kroner som er foreslått lagt til utgiftssida.
Grunnlaget for omgrupperingane er vedtatt budsjett for
2003 lagt til seinare endringar gjort av Stortinget, fullmakter
gitt av Stortinget til Finansdepartementet som ikkje kjem fram som
løyvingsendring under dei einskilde departementa og midlar
ført over frå 2002.
I 2003 er det for forsvarsbudsjettet sett i
verk faktiske endringar i løyvingar i følgjande:
– Stp.prp.
nr. 1 (2002-2003) Statsbudsjettet medrekna folketrygda, Budsjett-innst.
S. nr. 1 (2002-2003), medførde ein reduksjon på 43,462
mill. kroner.
– St.prp. nr. 65 (2002-2003) Tilleggsbevilgninger
og omprioriteringar i statsbudsjettet medrekna folketrygda 2002,
jf. Innst. S. nr. 212 (2002-2003), medførde ei redusert
utgiftsramme på 240 mill. kroner.
– Innsparing i departementa sine
utgiftsrammer på 100 mill. kroner, fullmakt gitt av Stortinget
til Finansdepartementet. Forsvarsdepartementet sin del utgjorde
28,601 mill. kroner.
Tabell 1.1. Faktisk løyving
på utgiftssida før omgruppering 2003 kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett 2003 | 29 613 813 |
Innst. S. nr. 1 Tillegg
nr. 1 (2002-2003) | -43 462 |
Innst. S. nr. 260 (2002-2003)
| -240 000 |
Forsvarsdepartementet sin
del av innsparingsfullmakt gitt av Stortinget til Finansdepartementet
| -28 601 |
Soldatproposisjonen, jf.
Innst. S. nr. 291 (2002-2003), jf. St.prp. nr. 76 (2002-2003)
(reknefeil i samband med utarbeiding av proposisjonen) | 3 |
= Faktisk løyving
før omgruppering | 29 301 753 |
Middel ført over
frå 2002 | 1 127 923 |
Disponible midlar i 2003
før omgruppering | 30 429 676 |
Tabell 1.2. Disponibel
løyving på inntektssida før omgruppering
2003 kjem fram slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett 2003 | 798 286 |
= Løyving
før omgruppering | 798 286 |
Tabell 1.3. Løyvingsbehov
på utgiftssida i samband med omgrupperings-proposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Nedtrekk grunna meirforbruk
i 2002 | -108 790 |
Nedtrekk grunna ein reknefeil
i samband med soldatproposisjonen, jf. Innst. S. nr. 291
(2002-2003), jf. St.prp. nr. 76 (2002-2003 | -3 |
Auke på utgiftssida
grunna meirinntekter førde til utgiftssida | 72 765 |
Tilleggsløyvingar
i omgrupperinga 2003 | 10 000 |
= Sum behov ved
omgrupperinga | -26 028 |
+ Løyving
før omgruppering | 29 301 753 |
= Total løyving
etter omgrupperinga | 29 275 725 |
= Totalt disponibelt
etter omgrupperinga | 30 403 648 |
Tabell 1.4. Løyvingsbehov
på inntektssida i samband med omgrupperings-proposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Løyving før
omgruppering | 798 286 |
Netto meirinntekter | 72 765 |
= Sum behov ved
omgrupperinga | 871 051 |
Departementet foreslår på denne
bakgrunnen, under forslag til vedtak, at utgiftsramma vert redusert
med 26,028 mill. kroner og at inntektsramma vert auka med 72,765
mill. kroner.
Tala i tabellane nedanfor syner netto endringar
på dei ulike postane. Utgiftstabellen er inklusiv fordeling
av netto meirinntekter.
Tabell 1.5. Postfordeling
utgifter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreutg.
- Meirutg. + |
1 | Driftsutgifter | -12 695 |
24 | Driftsresultat Forsvarsbygg
| 458 436 |
43 | Til disposisjon for Forsvarsdepartementet
| -11 307 |
45 | Store nyskaffingar | 109 420 |
47 | Nye bygg og anlegg | -600 436 |
48 | Fellesfinansierte bygg
og anleggsarbeid | -2 181 |
50 | Overføringar til
statsinstitusjonar | 42 000 |
70 | Renter låneordning
| -8 000 |
75 | Fellesfinansierte bygg-
og anleggsarbeid | - 23 000 |
78 | Noregs tilskot til NATO
sitt driftsbudsjett | 23 000 |
90 | Lån til private
| -1 265 |
| Sum | -26 028 |
Tabell 1.6. Postfordeling
inntekter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreinnt
-
Meirinnt + |
1 | Driftsinntekter | 72 365 |
70 | Renter låneordninga
| -600 |
90 | Lån til bustadformål
| 1 000 |
| Sum | 72 765 |