Det blir foreslått å auke
løyvinga på kap. 1320 post 23 Trafikktilsyn, drift
og vedlikehald av riksvegar, med 75,6 mill. kroner.
I ein dom 6. august 2004 i Salten tingrett blei
Ofotens og Vesteraalens Dampskibsselskab ASA (OVDS) dømt
for grovt bedrageri mot staten etter straffelova. OVDS skal betale
til saman 103,6 mill. kroner til staten i 2004. Departementet foreslår
at 75,6 mill. kroner av erstatninga frå OVDS blir ført
tilbake til kap. 1320 post 23.
Departementet foreslår å auke
løyvinga på kap. 1320 post 35 Vegutbygging i Bjørvika,
med 3,2 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon av kap. 1320 post
30 Riksveginvesteringar, for å sikre nødvendig
framdrift i planlegginga for bygging av ny senketunnel i Bjørvika.
Samferdselsdepartementet foreslår å redusere
løyvinga på kap. 1322 post 92 Opptrekksrenter,
med 17 mill. kroner. Rentenivået er no lågare
enn då budsjettet for 2004 blei vedteke.
Då det maksimalt kan takast ut 132
mill. kroner i utbyte frå Mesta for rekneskapsåret
2003, blir det foreslått å redusere løyvinga
på kap. 4321 post 80 Utbyte, med 28 mill. kroner, frå 160
mill. kroner til 132 mill. kroner, jf. §§ 8-1
og 8-2 i aksjelova.
Komiteen viser til
at Ofotens og Vesteraalens Dampskibsselskab ASA (OVDS) i en dom
6. august 2004 i Salten tingrett ble dømt for grovt bedrageri
mot staten etter straffelova. OVDS skal betale til sammen 103,6
mill. kroner til staten i løpet av 2004.
Komiteen er fornøyd
med at det ble avsagt dom i denne saken om grovt bedrageri fra staten. Komiteen vil
likevel peke på at denne saken viser at det er nødvendig
med en grundig gjennomgang av kontrollsystemet slik at bedrageri
ikke vil være mulig i fremtiden.
Komiteen viser til St.prp. nr.
1 Tillegg nr. 5 (2004-2005) der kap. 1330 post 70 Kjøp
av sjøtransporttjenester på strekningen Bergen-Kirkenes
blir foreslått økt med 16,7 mill. kroner og kap.
1320 post 30 Riksveginvesteringer redusert med samme beløp.
Beløpet foreslås inndekket ved reduksjon i bevilgning
til Rv 658 i Møre og Romsdal.
Komiteen viser til Budsjett-innst.
S. nr. 13 (2004-2005) der det er enighet om for å tilbakeføre
beløpet 16,7 mill. kroner til Møre og Romsdal
og at midlene skal benyttes til rassikring slik (oppjusterte kostnader etter
fylkets prioriteringsliste):
Rv 60 Stranda-Hellesylt:
Til fullfinansiering av rassikring av Nakkefonna | 2 mill. kroner |
Rv 660 Eresfjord-Bugge:
Til rassikring av Djupfonna og Langfonna | 6,7 mill. kroner |
Fv 40 Lauvstad-Folkestad:
Til rassikring av Vindgjølet | 8,0 mill. kroner |
Komiteen forutsetter at av den
foreslåtte økningen under kap. 1320 post 23 Trafikktilsyn,
drift og vedlikehald av riksvegar m.m. nyttes 16,7 mill. kroner
til nevnte tiltak i Møre og Romsdal, og overføres
kap. 1320 post 30 Riksveginvesteringer.
Komiteen foreslår følgelig
at kap. 1320 post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar
m.m. økes med (netto) 58,9 mill. kroner, fra 5 754 700
000 kroner til 5 813 600 000 kroner.
Komiteens flertall,
alle unntatt medlemmet fra Senterpartiet, foreslår videre
at kap. 1320 post 30 Riksveginvesteringer økes med (netto)
13,5 mill. kroner, fra 4 453 900 000 kroner til 4 557 400 000 kroner.
Medlemen i komiteen frå Senterpartiet viser
til merknader og forslag under post 35 Vegutbygging i Bjørvika.
Komiteens flertall, alle unntatt
medlemmet fra Senterpartiet, har ingen merknader til forslaget om å øke
bevilgningen på kap. 1320 post 35 Vegutbygging i Bjørvika,
med 3,2 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon av kap. 1320 post
30 Riksveginvesteringar, utover at det forutsettes at dette ikke
skjer på bekostning av vegprosjekter i andre fylker.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til merknader gitt i Budsjett-innst. S. nr. 13 (2003-2004) og Budsjett-innst.
S. nr. 13 (2004-2005) angående veiutbygging i Bjørvika.
Medlemen i komiteen frå Senterpartiet viser
til at Senterpartiet prinsipielt har gått mot å bruke midlar
av samferdselsbudsjettet til vegutbygging i Bjørvika då dette
i stor grad er eit byutviklingsprosjekt.
Denne medlemen vil difor røyste
mot at kap. 1320 post 35 vert auka 3,2 mill. kroner og tilsvarande at
kap. 1320 post 30 vert redusert med 3,2 mill. kroner, og fremmer
difor følgjande forslag:
1320 | | Statens vegvesen (jf. kap.
4320) | |
| 30 | Riksveginvesteringar, kan
overførast, kan nyttast under post 23, post 31,
post 33 og post 72, vert auka med | 16 700 000 |
| | frå kr 4 543 900
000 til kr 4 560 600 000 | |
Komiteen har ingen
merknader.
Komiteen understreker
viktigheten av at statlig utbyttepolitikk er forutsigbar.
Komiteen vil presisere at utbytte
fra Mesta AS må være av en slik karakter at det
ikke svekker selskapets muligheter til både å ivareta
omstillinger på en best mulig måte og at selskapet
blir gitt gode rammebetingelser.