I Prop. 1 S (2009–2010) er det sett av 280 mill. kroner
til prosjektet med sikte på oppstart i 2010. Det føreligg følgjande
to alternative løysingar for utbygginga av Holm–Holmestrand–Nykirke: Alternativ
1 er å byggja prosjektet i to etappar. Holm–Holmestrand som første
delparsell og Holmestrand–Nykirke med Holmestrand stasjon i dagen
som andre delparsell. Alternativ 2 er ei samanhengande utbygging
av Holm–Holmestrand–Nykirke, med Holmestrand stasjon i fjell. Alternativ
2 har ei traséføring og ein tunnelprofil som er tilpassa ein framtidig
dimensjonerande fart på opp til 250 km/t med forbikøyringsspor gjennom
Holmestrand stasjon.
Den pågåande kvalitetssikringa tyder på at det
er relativt små kvantifiserte forskjellar mellom alternativa både
når det gjeld nytte og kostnader.
Ut frå ei samla vurdering av alternativa tilrår Samferdselsdepartementet
at Holm–Holmestrand–Nykirke vert utbygd etter alternativ 2 med Holmestrand
stasjon i fjell med ei kostnadsramme på 5 720 mill. kroner og ei
styringsramme på 4 900 mill. kroner og at prosjektet kan starta
i 2010 i samsvar med Prop. 1 S (2009–2010).
Prosjektet vil ikkje starta før KS2 er ferdig.
Byggestart omfattar bygging av tunnelløp ved Holm som er uavhengig
av val av stasjonsløysing i Holmestrand.
Samferdselsdepartementet vil komma tilbake til saka
i samband med budsjettframlegget for 2011.
Komiteen sluttar seg
til forslaget i proposisjonen.
I statsbudsjettet for 2010 er det vedteke ei
løyving på 8,4 mill. kroner som kompensasjon for bortfall av statleg
kjøp av persontog. Av løyvinga er 6,0 mill. kroner tildelt Telemark
fylkeskommune som kompensasjon for at fylkeskommunen etter avtale
mellom Samferdselsdepartementet og Telemark fylkeskommune overtok
driftsansvaret for lokaltoget på Bratsbergbanen frå og med 2004,
jf. Prop. 1 S (2009–2010), side 127. Det går fram av proposisjonen at
løyvinga gjeld for første halvår og at den statlege kompensasjonen
i samsvar med føresetnadene fell vekk etter første halvår 2010.
Samferdselsdepartementet og Telemark fylkeskommune
har no blitt samde om at fylkeskommunen tek ansvaret for å oppretthalda drifta
av lokaltoget ut dette året. Frå og med 2011 legg Samferdselsdepartementet
opp til å etablera ei prøveordning avgrensa til 4 år der staten
v/Samferdselsdepartementet overtek driftsansvaret for lokaltoget
på Bratsbergbanen. Det er semje om at det skal utarbeidast ei ny
avtale mellom Samferdselsdepartementet og Telemark fylkeskommune
som skal innehalda vilkår for prøveordninga. Samferdselsdepartementet
vil komma tilbake til saka i samband med budsjettframlegget for
2011.
Komiteen vil peke
på at Bratsbergbanen per i dag er det eneste reelle kollektivtilbudet
mellom Grenland og Notodden. Dette skyldes bl.a. at på den raskeste
veien mellom Grenland og Notodden er det ikke mulig å benytte busstilbud,
samtidig som denne veien også i perioder med stor nedbør må stenges
på grunn av flom og oversvømmelser. Komiteen er derfor
tilfreds med at det er funnet en midlertidig løsning ved at staten nå
går inn med statlig kjøp de neste fire årene.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Kristelig Folkeparti vil peke på at denne togstrekningen
er den eneste strekningen hvor det drives regulær persontrafikk
som ikke er en del av statens ordning med statlig persontogkjøp.
Dette fordi strekningen er overlatt til Telemark fylkeskommune. Disse
medlemmer mener dette er feil, og vil derfor foreslå at togtrafikken
på Bratsbergbanen innlemmes i ordningen med statlig kjøp av persontransport
på lik linje med resten av togtilbudet. Disse medlemmer mener
det ikke finnes noen forhold som skulle innebære en annen ordning
for Bratsbergbanen enn andre sammenlignbare jernbanestrekninger.
Disse medlemmer fremmer derfor
følgende forslag:
«Stortinget ber regjeringen sørge for at Bratsbergbanen
legges inn i ordningen om statlig kjøp av persontog på lik linje
med resten av togtilbudet i Norge.»
Vålåsjø kryssingsspor på Dovrebana er omtala
i Prop. 1 S (2009–2010) under kapasitetsaukande tiltak utan kostnadsoverslag.
Prosjektet inngår i godsstrategien om å leggja til rette for ei
dobling av godskapasiteten på jernbanenettet innan 2020. Jernbaneverket
har no fullført hovudplan for prosjektet. Hovudplanen har eit kostnadsoverslag
(P50) på 100 mill. kroner. I 2010 er det sett av 50 mill. kroner
til eventuell oppstart av prosjektet. Prosjektet er planlagt sluttført
i 2012. I forslaget til vedtak om fullmakt til å pådra staten forpliktingar
knytt til investeringsprosjektet, er det lagt til 20 pst. avsetting
for uvisse på kostnadsoverslaget.
Komiteen sluttar seg
til forslaget i proposisjonen.
Prosjektet er ikkje omtala i Prop. 1 S (2009–2010).
I 2010 forventar Jernbaneverket noko redusert framdrift på nokre
kapasitetsaukande tiltak på grunn av mangel på signalteknisk kompetanse.
Jernbaneverket vurderer difor oppstart på Bodø godsterminal i 2010,
då prosjektet ikkje krev signaltekniske ressursar. Ombygging av
Bodø godsterminal inngår i godsstrategien med sikte på å dobla godskapasiteten
på jernbanenettet innan 2020.
Ombygging av Bodø godsterminal har eit kostnadsoverslag
(P50) på 110 mill. kroner. I 2010 vil det kunna bli aktuelt å forsera
oppstart av prosjektet med inntil 26 mill. kroner, mot tidlegare
forventa oppstart i 2011. Prosjektet er planlagt sluttført i 2012/13.
I forslaget til vedtak om fullmakt til å pådra staten forpliktingar
knytt til investeringsprosjektet, er det lagt til 20 pst. avsetting
for uvisse på kostnadsoverslaget.
Komiteen sluttar seg
til forslaget i proposisjonen.