Jenny Klinge (Sp): Fylkesmannen i Møre og Romsdal har tilrådd fleire frådelingar frå kommunar, til og med der innbyggjartalet overstig 25 %. I Gjemnes gjeld det like over 25 % av innbyggjarane, og i Norddal heilt oppe i 30 %.
Meiner statsråden at kommunar kan frådelast areal med så stor del av innbyggjarane utan at konsekvensane for resten av kommunen skal vektleggjast i avgjerda og utan stortingsbehandling?
Begrunnelse
Stortinget behandla sak om endringar i inndelingslova våren 2016 kor det vart gjort justeringar i reglane for kva som er deling og kva som er grensejustering. No heiter det at «normalt vil 25 % av innbyggjarane danne den øvste grensa for når ein del av kommunen som skal delast kan behandlast etter reglene om grensejustering.».
Både grensejustering og deling blir avgjort av departementet, men i delingssaker skal sakene fram for Stortinget dersom dei råka kommunane er usamde i tilrådinga om deling. Det er det i desse sakene som gjeld kommunar i Møre og Romsdal. Spørsmålet må lesast med dette som bakgrunn – dette gjeld delingssaker der kommunane sjølve er usamde i fylkesmannen si tilråding. Det er også all grunn til å protestere på at sakene blir handsama som grensejusteringssaker, i og med at grensa for kva som er grensejustering og kva som er deling normalt går ved 25 %. Det er vidare grunn til å reagere over måte fylkesmannen har kommentert si eiga tildeling om frådeling av delar av Gjemnes på. Der har han sagt at delingssaken mellom Gjemnes og Molde kan blir utsett dersom Gjemnes signaliserer at dei vil ha ein prosess om kommunesamanslåing. Dette er strengt tatt å bruke tvangsverkemidlar.