Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren legge fram detaljert berekningsgrunnlag for kostnadane i kring Møreaksen trinn 1, gjeldande spesielt for entrepriser for alt av byggjematerialer, spesielt stål, betong, sprengstoff, bygg og annlegssektoren samt transportsektoren generelt som økonomisk vurderingsgrunnlag for dette gedigne prosjektet til mange titals milliard kroner?
Begrunnelse
Statens vegvesen legg no fram til behandling bompengeproposisjon for ferjefri E-39 prosjektet Møreaksen del 1. I saka som er sendt til behandling i kommunane og i fylket er det lagt til grunn eit kostnadsestimat på 18,7 milliard kr, noko som er 1 milliard kr høgare enn tidligare annslag. Dette er begrunna i auka "marknadsrisisko" etter blant anna pandemi og krig.
Prosjektet har med andre ord ikkje overhode teke inn over seg eller berekna inn den ekstreme faktiske kostnadsveksten ein ser med bakgrunn i skyhøge stål, betong, sprengstogg, alt av byggjemateriale, transport og gjeldande for bygg og annlegsbransjen generelt. Det blir no hevda at prissveksten berre innan transport er på 11 %, og for stål så mykje som 50-70 %, dersom ein i det heile tatt får fatt i dette.
Statens vegvesen legg altså fram bompengeproposisjon og sak til behandling i kommunar og fylke, utan at KS2 er gjennomført, og kvalitetsikra ang kostnadar, gjennomføring og prosjektering. Mykje tyder på at dette er kun for å "maskere" dei faktiske forholda i saka, der dette prosjektet raskt kjem til å måtte bli bortimot dobla kostnadsmessig før ein eventuell byggjestart. Såleis må også ein eventuell bompengeproposisjon ta inn over seg dei faktiske forholda ang. reell prisvekst, og ikkje berre "marknadsrisiko". Her snakkar ein ikkje om marknadsrisiko men det faktum at absolutt alt av byggjematerialer til samferdsel vil bli betydeleg høgare framover.