Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren forklare korleis fylkeskommunane kan bidra til å få antallet hardt skadde og drepte på fylkesvegnettet redusert, med bakgrunn i regjeringa sitt statsbudsjettframlegg?
Begrunnelse
Risikoen for å bli hardt skadd eller drept på fylkesvegane er nesten 90 pst. høgare enn på riksvegane. Det viser ulykkesstatistikken for 2018-2021 ifølge vegvesenet.
Vegvedlikeholdsetterslepet på fylkesvegane har auka frå 45-75 milliard kr til heile 85-95 milliard kr syner siste rapport frå Statens vegvesen pr 2022.
I denne situasjonen aukar regjeringa midlane til å styrke vedlikeholdet og utbetringar på fylkesvegnettet med skarve 26 million kr frå 2023 til 2024.
Midt opp i dette opplever fylka at løyvingane til fylkeskommunane generelt er i realiteten kutt, og som igjen vil føre til mindre vegvedlikehold på fylkesvegnettet.
Møre og Romsdal fylkeskommune skriver i sitt notat ang statsbudsjettet til fylkestinget datert 9/10-23:
"Den nominelle veksten frå 2023-2024 i dei frie inntektene for fylkeskommunane på landsbasis er anslått til 5,2 %. Møre og Romsdal sin nominelle vekst er på 3,3 %. Korrigert for den kommunale deflatoren på 4,3 %, så gir dette ein reel negativ vekst på 1,0 %. defaltoren er samansett av vekta lønsvekst på 4,9 % og prisveksten på varer og tjenester på 3,4 %"
Dette betyr at i eit fylke med heile 86 % av vegnettet som er fylkesveg, blir situasjonen budsjettmessig svært krevjandes for å kunne satse på vegvedlikehold og heilt nødvendige utbetringar av fylkesvegnettet samt dekkelegging.
Midt opp i dette har fylka fått resultatet av ekstremvær slik som "HANS" men også betydelige utfordringar med ras og andre tilstandar som påverkar fylkesvegane negativt.