Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Skriftlig spørsmål fra Tove Karoline Knutsen (A) til landbruks- og matministeren

Dokument nr. 15:1321 (2015-2016)

Innlevert: 17.06.2016
Sendt: 17.06.2016
Besvart: 24.06.2016 av landbruks- og matminister Jon Georg Dale

Tove Karoline Knutsen (A)

Spørsmål

Tove Karoline Knutsen (A): Høsten 2015 vedtok et enstemmig storting å sikre Veterinærinstituttets avdelinger innen grønn sektor og havbruk i Nord-Norge. I debatten om saken sa daværende landsbruks- og matminister Sylvi Listhaug følgende: Det er naturlig for meg å følge opp denne saken i tråd med Stortingets vedtak. Det vil bli gjort overfor Veterinærinstituttet.
Kan statsråden forsikre om at Stortingets vedtak er tydeliggjort overfor Veterinærinstituttet og fulgt opp i deres besluttende organer?

Begrunnelse

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Landbruks- og matdepartementet har i tildelingsbrevet til Veterinærinstituttet for 2016 bede om at dei følgjer opp Stortinget sitt vedtak om å sørgje for at Veterinærinstituttet sin kompetanse og verksemd innan grøn sektor og havbruk i høvesvis Tromsø og Harstad vert vidareført.
Eg har no fått informasjon frå Veterinærinstituttet om at dei har følgt opp Stortinget sitt vedtak og vidareført aktiviteten i høvesvis Harstad og Tromsø på same nivå som i 2015.
Når det gjeld Harstad, opplyser Veterinærinstituttet at seksjonen der har same bemanning i 2016 som i 2015. Seksjonen har tett kontakt med havbruksnæringa i Nord-Noreg og kompetansen til eininga er viktig for å sikre god beredskap og diagnostikk innan akvakulturnæringa i heile landsdelen. Mengda prøver som er undersøkt hittil i 2016 er på same nivå som i tilsvarande periode i 2015.
Seksjonen i Harstad deltek i fleire utviklingsprosjekt, mellom anna helse og sjukdom hos rognkjeks, som er viktig i arbeidet med lakselus. Vidare har dei samarbeidsavtale med Nordlaks om å bidra i utviklinga av deira nye havfarm. Eininga i Harstad har òg ansvar for overvakingsprogrammet for Gyrodactylus salaris hos laks.
Nytt av året er etableringa av eit overvakingsprogram for radioaktivitet i matkjeden. Ved laboratoriet i Harstad har dei kjøpt inn utstyr og etablert kompetanse slik at dei kan delta i overvakingsprogrammet på oppdrag frå Mattilsynet.
Når det gjeld Tromsø, opplyser Veterinærinstituttet at eininga der har same bemanning i 2016 som i 2015. Frå og med 1.1.2016 halverte Veterinærinstituttet prisen på obduksjonar av produksjonsdyr utført ved laboratoriet i Tromsø. Talet på obduksjonar i perioden 1.1.2016 – 31.5.2016 ligg på same nivå som i 2015. Dei fleste prøvene kjem òg no frå område relativt nær Tromsø. Dei har ikkje motteke prøver frå Nordland sør for Bodø i denne perioden, og frå Finnmark har dei motteke berre ein rein og eitt kjæledyr.
Denne våren har eininga i Tromsø gjennomført eit utviklingsprosjekt der ein har studert årsaker til abort hos småfe. Dei har òg delteke i prosjektet «leddbetennelse hos lam» som er finansiert av Animalia.
Vidare har Veterinærinstituttet i Tromsø vore ansvarleg for å produsere ein instruksjonsfilm om feltobduksjon for praktiserande veterinærar. Dette er gjort i regi av Veterinærinstituttet sitt prosjekt "Modernisering av beredskapen, landdyr". Eininga i Tromsø har nyleg òg arrangert kurs i miltbrannsdiagnostikk for 34 veterinærar i Mattilsynet, region nord.
Tidlegare denne månaden fekk Veterinærinstituttet i Tromsø 596.000 kroner frå Utviklingsfondet til reindrifta for å gjennomføra prosjektet "Kartlegging av helse og sjukdom hos rein ved auka samling og fôring".