Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Skriftlig spørsmål fra Freddy de Ruiter (A) til helse- og omsorgsministeren

Dokument nr. 15:250 (2016-2017)

Innlevert: 17.11.2016
Sendt: 17.11.2016
Besvart: 22.11.2016 av helse- og omsorgsminister Bent Høie

Freddy de Ruiter (A)

Spørsmål

Freddy de Ruiter (A): Det diskuteres lokalt/regionalt i Aust-Agder om mulighetene for å få flyttet Statens helsetilsyn fra Oslo til Arendal.
Kan statsråden avklare om det er aktuelt å flytte Statens helsetilsyn til Arendal?

Begrunnelse

Bent Høie (H)

Svar

Bent Høie: Helse- og omsorgsdepartementet er kjent med at det er et ønske lokalt å flytte Statens helse-tilsyn til Arendal. Regjeringen er opptatt av at statlige arbeidsplasser også skal etableres utenfor Oslo. I forbindelse med omorganiseringen av den sentrale helseforvaltningen ble det derfor besluttet i fjor å flytte Helseklage til Bergen. Omorganiseringen av helseforvaltningen er nå sluttført. Det er for tiden ikke aktuelt å flytte Statens helsetilsyn ut av Oslo.