Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Harald T. Nesvik (FrP) til helseministeren

Om lang ventetid ved Haukeland sykehus for _Parkinson-pasienter_

Datert: 03.02.2000
Besvart: 09.02.2000 av helseminister Dagfinn Høybråten

Harald T. Nesvik (FrP)

Spørsmål

Harald T. Nesvik (FrP): Ifølge Bergens Tidende er ventetiden ved Haukeland sykehus så lang og smertefull at Parkinsonspasienter vender sykehuset ryggen og ber om behandling i Oslo. Kapasiteten ved nevrokirurgisk avdeling skal være liten og sprengt, og bare de mest akutte sykdomstilfellene blir behandlet. Å gi hjelp til en bedre livssituasjon skal ikke være prioritert.
Hva vil statsråden gjøre for at Parkinsonspasienter på Vestlandet får behandlingstilbud som er det norske helsevesenet verdig?

Les hele debatten