Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Harald T. Nesvik (FrP) til helseministeren

Om overbelegg og korridorpasienter på _Sentralsjukehuset i Møre og Romsdal_, samtidig som en sengepost står tom av økonomiske grunner

Datert: 10.02.2000
Besvart: 16.02.2000 av helseminister Dagfinn Høybråten

Harald T. Nesvik (FrP)

Spørsmål

Harald T. Nesvik (FrP): Ifølge oppslag i Sunnmørsposten 9. februar 2000 var det dagen før et overbelegg på 20-25 pasienter ved de medisinske avdelingene, dette samtidig med at en sengepost med 30 senger står tom som følge av at dersom denne avdelingen skal taes i bruk, vil dette medføre en driftskostnad på 5 mill. kroner. Dette er en situasjon som fortoner seg meget underlig for de pasientene som blir liggende i korridorene på Sentralsjukehuset i Møre og Romsdal.
Mener statsråden at dette er et problem som må løses umiddelbart?

Les hele debatten