Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Jørn L. Stang (FrP) til helseministeren

Om å ta initiativ til å få _EKG i amulanser_, for å sikre raskest mulig diagnose og behandling av hjerteinfarkt

Datert: 30.03.2000
Besvart: 05.04.2000 av helseminister Tore Tønne

Jørn L. Stang (Uav)

Spørsmål

Jørn L. Stang (FrP): Sykehuset Østfold har to ambulanser i Halden som er klargjort for EKG og behandling av hjerteinfarkt. Erfaringene er gode, og rask behandling i ambulansen gir større sjanse for å overleve et hjerteinfarkt.
Vil statsråden ta de initiativ som skal til, sammen med fylkeskommunene, for å få EKG i ambulanser slik at diagnose kan stilles raskest mulig?

Les hele debatten