Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om egne _arbeidsmiljøbestemmelser for elever_ og andre tiltak for å sikre et godt inneklima i skolene
Datert: 28.04.2000
Fremsatt av: Øystein Djupedal (SV)
Besvart: 03.05.2000 av kirke-, utdannings- og forskningsminister Trond Giske

Rolf Reikvam (SV): 3. mai 2000 er det Verdens Astma Dag. Ifølge en undersøkelse av Asplan Viak har bare 5 pst. av landets skoler tilfredsstillende innemiljø. Dette går ut over elevenes helse, gir konsentrasjonsproblemer og nedsatt læringsevne, og påfører elever med astma- og allergiproblemer ekstra plager og belastninger.
Vil Regjeringen foreslå egne arbeidsmiljøbestemmelser for elevene for å få fortgang i arbeidet med inneklima, og hvilke andre tiltak vil Regjeringen sette i verk for å sikre et godt inneklima for elevene?