Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om å få mest mulig like _lønns- og arbeidsvilkår ved verksteder i Forsvaret_, da det dels praktiseres statlig regulativlønn og dels overenskomstlønn
Datert: 19.05.2000
Besvart: 24.05.2000 av forsvarsminister Bjørn Tore Godal

Per Roar Bredvold (FrP): På Haslemoen, Jørstadmoen og Porsanger tekniske verksted praktiseres ulike lønns- og arbeidsvilkår ved at noen er basert på statlig regulativlønn og andre på overenskomstlønn. Dette medfører ulik lønn og ellers ulike arbeidsvilkår.
Mener statsråden dette er en akseptabel situasjon, og hva kan statsråden eventuelt gjøre for å legge forholdene til rette, slik at arbeidsbetingelsene kan bli mest mulig lik innenfor verksteder i Forsvaret innenfor sammen kategorier?