Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om at radioaktivt avfall skal transporteres på skip langs norskekysten, og _sikring av en bedre kystberedskap_
Datert: 25.01.2001
Besvart på vegne av: Statsministeren
Besvart: 31.01.2001 av miljøvernminister Siri Bjerke

Inger Stolt-Nielsen (H): Jeg antar at statsministeren, i likhet med resten av landets befolkning, er bekymret over den senere tids opplysninger om at radioaktivt avfall skal transporteres på skip langs vår langstrakte og utsatte kyst. Dette kan føre til at miljøtrusler, som vi før bare har fryktet fra Kola, ved skipshavari nær norskekysten skaper nasjonale krisetilstander.
Bekymrer det statsministeren at initiativ for å sikre en bedre kystberedskap har kommet noe sent?