Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om å opprettholde _tilbudet til diabetespasienter ved Sykehuset Østfold_, som legger ned tilbudene i Halden og Moss og reduserer bemanningen i Sarpsborg
Datert: 31.01.2008
Besvart: 13.02.2008 av helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad

Vigdis Giltun (FrP): Sykehuset Østfold kutter nå i stillinger i diabetesteamet, noe som medfører at tilbudene i Halden og Moss nedlegges. Pasientene overføres til Sarpsborg hvor bemanningen også reduseres. I bestillerdokumentet står det skrevet at diabetesteamene skal styrkes, men ved Sykehuset i Østfold kuttes det med 25 pst. Dette vil uten tvil ramme pasientene. Forebygging, veileding og behandling av senkomplikasjoner er noen av oppgavene som reduseres.
Vil statsråden be sykehuset om å opprettholde denne velfungerende avdelingen?