Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Vigdis Giltun (FrP) til helse- og omsorgsministeren

Om å opprettholde _tilbudet til diabetespasienter ved Sykehuset Østfold_, som legger ned tilbudene i Halden og Moss og reduserer bemanningen i Sarpsborg

Datert: 31.01.2008
Besvart: 13.02.2008 av helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad

Vigdis Giltun (FrP)

Spørsmål

Vigdis Giltun (FrP): Sykehuset Østfold kutter nå i stillinger i diabetesteamet, noe som medfører at tilbudene i Halden og Moss nedlegges. Pasientene overføres til Sarpsborg hvor bemanningen også reduseres. I bestillerdokumentet står det skrevet at diabetesteamene skal styrkes, men ved Sykehuset i Østfold kuttes det med 25 pst. Dette vil uten tvil ramme pasientene. Forebygging, veileding og behandling av senkomplikasjoner er noen av oppgavene som reduseres.
Vil statsråden be sykehuset om å opprettholde denne velfungerende avdelingen?

Les hele debatten