Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Spørretimespørsmål fra Marit Nybakk (A) til utenriksministeren

Om hvorfor Regjeringen tar opp skyldspørsmål i enkeltsaker, når utenriksministeren har sagt seg enig i at Norge på prinsipielt grunnlag skal _ta opp dødsstraff med land som praktiserer det_

Datert: 19.02.1999
Besvart: 24.02.1999 av utenriksminister Knut Vollebæk

Marit Nybakk (A)

Spørsmål

Marit Nybakk (A): I spontanspørretimen 18. februar 1998 sa utenriksministeren seg enig med Arbeiderpartiet i at en fra norsk side på prinsipielt grunnlag skal ta opp dødsstraff med de land som praktiserer det.
Hva er grunnen til at Regjeringen nå har valgt å ta opp skyldspørsmål i enkeltsaker?

Les hele debatten