Søk
Søk i saker og publikasjoner fra Stortinget og regjeringen og redaksjonelle artikler tilbake til 1996. For historiske saker, se eget søk.
Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om at fylkesskattekontorene sender _brev til næringsdrivende ved forsinket momsinnbetaling_ som oppfattes som svært ubehagelige
Datert: 23.04.1999
Besvart: 28.04.1999 av finansminister Gudmund Restad

Terje Johansen (V): Det er stadig eksempler på at fylkesskattekontorene sender brev til næringsdrivende ved forsinket innbetaling av moms som oppfattes svært ubehagelig, senest referert i Aftenposten 12. april 1999. Det trues blant annet med begjæring om utleggsforretning. Dette er en unødvendig, negativ holdning overfor næringsdrivende, som gjør skattebetalingsplikten mindre lystbetont.
Hva vil statsråden gjøre for å endre disse standardformuleringene, og sørge for en bedre serviceinnstilling i skatteetaten?