Paragrafen fastset føremålet med lova. Utkastet
til §§ 2 og 3 inneheld føresegner
med varig verknad. Elles har lova til føremål å regulere
ymse overgangsspørsmål, mellom anna endringar
i andre lover i samband med at forvaltningsbedrifta Noregs Kommunalbank
blir omdanna til aksjeselskap.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Paragrafen fastset at Noregs Kommunalbank skal omdannast til
aksjeselskap.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Forretningsbanklova § 2 fastset at utan særskild heimel
i lov må berre forretningsbankar bruke ordet «bank» med
eller utan tillegg i namnet (firma) eller ved omtale av verksemda.
Ein foreslår å oppheve spesiallova om Noregs Kommunalbank.
Ein foreslår òg at verksemda til Noregs Kommunalbank
blir driven vidare av Kommunalbanken AS. Sidan denne institusjonen
ikkje er ein bank, trengst det ein eksplisitt lovheimel for at institusjonen
utan hinder av forretningsbanklova § 2 kan bruke
nemninga «bank» i namnet sitt.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Føresegna i første ledd legg til grunn eit
kontinuitetsprinsipp for korleis verksemda i Noregs Kommunalbank
skal overførast til Kommunalbanken AS. Omdanninga kan etter
denne føresegna gjennomførast ved at verksemda
med eigedelar, rettar, under det offentlege løyve, og forpliktingar
blir overført til aksjeselskapet. Det er ein føresetnad
at verksemda blir overført som ein heilskap, og at ikkje
enkelte eigedelar eller rettar blir skilde ut.
Føresegna i andre ledd regulerer omregistrering av heimelsforhold
knytte til eigedelar, rettar o.a. i offentlege register i samband
med omorganiseringa. Føresegna gir grunnlag for å registrere
omdanning til aksjeselskap ved at vedkommande registreringsinstans gjer
ei namneendring i vedkommande register. For grunnboka vil dette
innebere at det ikkje blir kravd formell overskøyting av
faste eigedommar. Ein konsekvens av dette vil vere at det ikkje
skal betalast tinglysingsgebyr eller dokumentavgift. Ei tilsvarande
føresegn blei teken inn i lov om omdanning av forvaltningsbedrifta
Televerket (§ 4).
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Paragrafen regulerer forholdet til fordringshavarane og andre
rettshavarar til dei forpliktingane som blir overførde.
Det sentrale er at dei må godta overføringa utan
at det krevst deira samtykke eller at dei kan vise til overføringa
som ein opphøyrsgrunn. Føresegna har sitt mønster
i lov 24. juni 1994 nr. 45 om omdanning av forvaltningsbedrifta
Televerket til aksjeselskap (§ 5). Ei liknande
føresegn gjeld også ved omdanning av forvaltningsbedrift
til statsføretak etter statsføretakslova § 55
første ledd. Ei føresegn med det same innhaldet
blei også lagd til grunn ved omdanning av Postbanken.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Paragrafen slår fast at føreretten til anna
statsstilling og rett til ventelønn etter tenestemannslova
framleis skal gjelde for dei som var tilsette i Kommunalbanken ved
omdanninga, i ein periode på 3 år frå omdanningslova
tek til å gjelde. Ordninga er avgrensa til tilsette som
var omfatta av desse reglane før omdanninga. Føresegna
inneber at dei tilsette i denne perioden beheld dei særskilde
rettane ved oppseiing på grunn av forhold dei sjølve
ikkje har herredømme over. Føresegna har sitt
mønster i lov 24. juni 1994 nr. 45 om omdanning av forvaltningsbedrifta
Televerket til aksjeselskap (§ 4).
Siktemålet med denne føresegna er å sikre
dei tilsette sine rettar i den aktuelle perioden. Dei same omsyna
gjer seg gjeldande der tilsette blir overførde frå Kommunalbanken
AS til anna verksemd i denne perioden, og det etter dei konkrete
omstenda kan reknast som ei fortsetjing av tilsettingsforholdet.
Etter dei konkrete tilhøva vil det same kunne gjelde der
tilsette blir overførde til ei anna verksemd som Kommunalbanken
AS tek over.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
I denne føresegna blir Kongen gitt heimel til å gi nødvendige
overgangsreglar utover det som går fram av denne lova.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Det blir her overlate til Kongen å fastsetje tidspunkt
for iverksetting av lova. Ein tek sikte på at tidspunktet
vil falle saman med gjennomføringstidspunktet for omdanninga.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Paragrafen fastset endringar i anna lovgiving som er ein konsekvens
av at Kommunalbanken som forvaltningsbedrift opphøyrer
og blir vidareført i form av eit aksjeselskap.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Kommunalbanken AS blir stifta og tek over verksemda til Noregs
Kommunalbank. Det nye kredittføretaket Kommunalbanken AS
blir underlagt den vanlege lovgivinga for finansinstitusjonar og
aksjelova. Lov om Noregs Kommunalbank blir såleis overflødig.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Lova er ikkje sett i verk. Føresegna i § 8
nr. 5 føreset at kommunalbanklova gjeld, og bør
derfor opphevast.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra
Sosialistisk Venstreparti, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.
Ein foreslår eit nytt pkt. 8 i opprekninga i § 2-2 andre
ledd av unntak frå eigaravgrensingsreglane i § 2-2
første ledd. Dette inneber at staten og KLP kvar for seg
kan eige meir enn 10 pst. av aksjane i den nye finansinstitusjonen.
Ved at det blir teke inn eit eige unntak her, følgjer det
av § 2-4 andre ledd at det også blir
gjort unntak frå regelen om røysterettsavgrensing i § 2-4
første ledd.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene
fra Fremskrittspartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti
og Tverrpolitisk Folkevalgte, slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Tverrpolitisk Folkevalgte viser til merknader
foran, og går mot forslaget om å endre § 2-2
andre ledd i finansieringsvirksomhetsloven.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser
til merknader foran og vil stemme imot Regjeringens forslag.