Jeg viser til forslagene i Ot.prp. nr. 77 (2005-2006) kapittel
13 om endringar i merverdiavgiftslovgivninga og kapittel 14 om utviding
av verkeområdet til eigedomsskattelova.
Av punkt 13.1 i proposisjonen, under omtalen av formidling av
utleie av fritidseiendommer gjennom reisebyrå, bookingselskap
etc. i punkt 13.1.7, går det fram at formidling av utleie
av fritidseiendommer som ledd i hotellvirksomhet mv. etter nærmere
vilkår foreslås fritatt frå merverdiavgift.
Forslaget til lov om endringar i lov 19. juni 1969 nr.
66 om merverdiavgift § 5b første ledd
nr. 10 lyder som følger:
Jeg ser at det her kan være behov for en presisering
av ordlyden i bestemmelsen, slik at det kommer tydeligere fram at
forslaget bare gjelder formidling av romutleie i hotellvirksomhet
mv. Jeg ber om at finanskomiteen i sin innstilling til proposisjonen
overveier følgende utforming av bestemmelsen:
I proposisjonens punkt 14.4.4.2 første avsnitt står det:
"Reglane i eigedomsskattelova § 8 om
verdsetjing etter likningsverdi er berre satt i kraft
med verknad for kraftproduksjonsanlegg og overførings- og
distribusjonsanlegg for elektrisk kraft, jf. kgl. res. 17. juli
1998 nr. 613 med seinare endringar."
Ved en feil er overførings- og distribusjonsanlegg for
elektrisk kraft kommet med i omtalen av virkeområdet til
eigedomsskattelova § 8. En formulering som dekker
hva som er gjeldende rett er:
"Reglane i eigedomsskattelova § 8 om verdsetjing
etter likningsverdi er berre satt i kraft med verknad for kraftproduksjonsanlegg,
jf. kgl. res. 17. juli 1998 nr. 613 med seinare endringar."
Videre står det i punkt 14.4.1 i proposisjonen at:
"Departementet foreslår at kommunane, som i dag,
kan velje å berre skrive ut eigedomsskatt på verk og
bruk, jf. prinsippet i eigedomsskattelova § 3
andre punktum. […] Etter framlegget vil
kommunane kunne velje mellom å skrive ut eigedomsskatt
anten i heile kommunen, berre innanfor område som er utbygd på byvis,
og/eller (berre) på verk og bruk."
Denne kommunale valgfriheten som forslaget legger opp til, kommer
ikke tydelig fram i lovforslaget til ny § 3 i
eigedomsskattelova, som lyder:
"Kommunestyret kan skrive ut eigedomsskatt på faste
eigedomar i heile kommunen, eller i klårt avgrensa område
som heilt eller delvis er utbygde på byvis eller der slik
utbygging er i gang. Kommunestyret kan velja å skrive ut
eigedomsskatt berre på verk og bruk som nemnde i § 4
andre leden andre og tredje punktum."
Følgende lovtekst til eigedomsskattelova § 3
vil i større grad synliggjøre at kommunen kan
velge å skrive ut eiendomsskatt i hele kommunen, bare på verk
og bruk, eller eiendomsskatt på verk og bruk i tillegg
til utskriving av eiendomsskatt i områder utbygde på byvis:
"Kommunestyret kan skrive ut eigedomsskatt på faste
eigedomar i heile kommunen, eller i klårt avgrensa område
som heilt eller delvis er utbygde på byvis eller der slik
utbygging er i gang. Kommunestyret kan velja å skrive ut
eigedomsskatt berre på verk og bruk som nemnde i § 4
andre leden andre og tredje punktum. Utskriving av eigedomsskatt
på verk og bruk kan òg skje i tillegg til utskriving
av eigedomsskatt i klårt avgrensa område som heilt
eller delvis er utbygde på byvis eller der slik utbygging
er i gang."
Jeg ber om at finanskomiteen tar hensyn til dette i sin innstilling.