Vedlegg: Brev fra Finansdepartementet v/statsråden til Stortingets finanskomité, datert 31. mai 2006

Retting i Ot.prp. nr. 77 (2005-2006) Om lov om endringar i skatte- og avgiftslovgivinga mv.

Jeg viser til forslagene i Ot.prp. nr. 77 (2005-2006) kapittel 13 om endringar i merverdiavgiftslovgivninga og kapittel 14 om utviding av verkeområdet til eigedomsskattelova.

Av punkt 13.1 i proposisjonen, under omtalen av formidling av utleie av fritidseiendommer gjennom reisebyrå, bookingselskap etc. i punkt 13.1.7, går det fram at formidling av utleie av fritidseiendommer som ledd i hotellvirksomhet mv. etter nærmere vilkår foreslås fritatt frå merverdiavgift.

Forslaget til lov om endringar i lov 19. juni 1969 nr. 66 om merverdiavgift § 5b første ledd nr. 10 lyder som følger:

  • 10. Formidling av romutleie mv. som ikke er omfattet av § 5a annet ledd nr. 2.

Jeg ser at det her kan være behov for en presisering av ordlyden i bestemmelsen, slik at det kommer tydeligere fram at forslaget bare gjelder formidling av romutleie i hotellvirksomhet mv. Jeg ber om at finanskomiteen i sin innstilling til proposisjonen overveier følgende utforming av bestemmelsen:

  • 10. Formidling av romutleie i hotellvirksomhet mv. som ikke er omfattet av § 5a annet ledd nr. 2.

I proposisjonens punkt 14.4.4.2 første avsnitt står det:

"Reglane i eigedomsskattelova § 8 om verd­setjing etter likningsverdi er berre satt i kraft med verknad for kraftproduksjonsanlegg og overførings- og distribusjonsanlegg for elektrisk kraft, jf. kgl. res. 17. juli 1998 nr. 613 med seinare endringar."

Ved en feil er overførings- og distribusjonsanlegg for elektrisk kraft kommet med i omtalen av virkeområdet til eigedomsskattelova § 8. En formulering som dekker hva som er gjeldende rett er:

"Reglane i eigedomsskattelova § 8 om verdsetjing etter likningsverdi er berre satt i kraft med verknad for kraftproduksjonsanlegg, jf. kgl. res. 17. juli 1998 nr. 613 med seinare endringar."

Videre står det i punkt 14.4.1 i proposisjonen at:

"Departementet foreslår at kommunane, som i dag, kan velje å berre skrive ut eigedomsskatt på verk og bruk, jf. prinsippet i eigedomsskattelova § 3 andre punktum. […] Etter framlegget vil kommunane kunne velje mellom å skrive ut eigedomsskatt anten i heile kommunen, berre innanfor område som er utbygd på byvis, og/eller (berre) på verk og bruk."

Denne kommunale valgfriheten som forslaget legger opp til, kommer ikke tydelig fram i lovforslaget til ny § 3 i eigedomsskattelova, som lyder:

"Kommunestyret kan skrive ut eigedomsskatt på faste eigedomar i heile kommunen, eller i klårt avgrensa område som heilt eller delvis er utbygde på byvis eller der slik utbygging er i gang. Kommunestyret kan velja å skrive ut eigedomsskatt berre på verk og bruk som nemnde i § 4 andre leden andre og tredje punktum."

Følgende lovtekst til eigedomsskattelova § 3 vil i større grad synliggjøre at kommunen kan velge å skrive ut eiendomsskatt i hele kommunen, bare på verk og bruk, eller eiendomsskatt på verk og bruk i tillegg til utskriving av eiendomsskatt i områder utbygde på byvis:

"Kommunestyret kan skrive ut eigedomsskatt på faste eigedomar i heile kommunen, eller i klårt avgrensa område som heilt eller delvis er utbygde på byvis eller der slik utbygging er i gang. Kommunestyret kan velja å skrive ut eigedomsskatt berre på verk og bruk som nemnde i § 4 andre leden andre og tredje punktum. Utskriving av eigedomsskatt på verk og bruk kan òg skje i tillegg til utskriving av eigedomsskatt i klårt avgrensa område som heilt eller delvis er utbygde på byvis eller der slik utbygging er i gang."

Jeg ber om at finanskomiteen tar hensyn til dette i sin innstilling.