5. Justisdepartementet

5.1 Kap. 400 Justisdepartementet

5.1.1 Post 01 Lønn og godtgjersle

Samandrag

       I samband med den såkalla « Furre-saka » har Justisdepartementet fått ekstraordinære utgifter som til dømes lønnsutgifter til to ekspedisjonssjefar. Dei ekstra lønnsutgiftene for 1997 vil venteleg vere om lag 1,05 mill. kroner.

       Det er sett ned eit utval for å vurdere ulike spørsmål rundt overvakingstenesta i politiet. Utvalet vil i 1997 koste om lag 1,3 mill. kroner.

       På grunn av desse ekstraordinære utgiftene blir det gjort framlegg om å auke løyvinga under kap. 400 post 01 med 2,35 mill. kroner mot ein tilsvarande reduksjon under kap. 440 post 01.

       I samband med omorganiseringa av Utlendingsavdelinga i Justisdepartementet treng ein å gjere om ein heimel som saksbehandlar i gruppe II til avdelingsdirektør i gruppe I.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag vedrørende omgjøring av stilling, jf. forslag til vedtak II.

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag under kap. 400 post 01.

       Komiteen viser når det gjelder kap. 440 post 01 til merknader under avsnitt 5.7.2.

5.2 Kap. 405 Lagmannsrettane

Samandrag

       Gulating lagmannsrett har i lengre tid hatt problem med saksavviklinga. Sjølv med stor arbeidsinnsats har det ikkje vore mogleg med dagens dommarbemanning å redusere saksavviklingstida i vesentleg grad. Justisdepartementet foreslår derfor å opprette tre nye dommarheimlar under kap. 405 for tilsetjing i Gulating lagmannsrett.

       Det blir også fremma forslag om å opprette to funksjonærheimlar under kap. 405 for tilsetjing i Gulating lagmannsrett mot tilsvarande inndraging under kap. 410 Herads- og byrettane, jf. omtale under kap. 410.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag vedrørende stillinger, jf. forslag til vedtak II.

5.3 Kap. 410 Herads- og byrettane

5.3.1 Post 01 og 11

Samandrag

       Det blir foreslått å overføre ei funksjonærstilling frå kap. 410 Herads- og byrettane til kap. 440 Politi- og lensmannsetaten, jf. omtale under kap. 440. Samstundes blir det foreslått omdisponert 0,25 mill. kroner frå kap. 410 post 01 til kap. 440 post 01.

       I samband med at Generaladvokaten flyttar ut av Oslo tinghus blir det foreslått å omdisponerte 0,767 mill. kroner frå kap. 410 Herads- og byrettane post 11 til kap. 446 Kontrollen med den militære disiplinærmakta post 11, jf. omtale under kap. 446.

       I samband med utgifter til tomgangsleige og frikjøp av leigekontrakten for dei tidlegare lokala til Oslo statsadvokatembete blir det foreslått å omdisponere 2,58 mill. kroner frå kap. 410 Herads- og byrettane post 11 til kap. 445 Påtalemakta post 11.

       Justisdepartementet foreslår å inndra to funksjonærheimlar under kap. 410 Herads- og byrettane mot tilsvarande oppretting under kap. 405 Lagmannsrettane, jf. omtale under kap. 405.

       Totalt foreslår ein å redusere løyvinga under post 01 med 0,25 mill. kroner og under post 11 med 3,347 mill. kroner.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag under kap. 410 post 01 og 11.

       Komiteen viser når det gjelder forhøyelse med kr  250.000 under kap. 440 post 01 til merknader under avsnitt 5.7.2.

       Komiteen viser når det gjelder forhøyelsen med kr  767.000 under kap. 446 post 11 til merknader under avsnitt 5.11.1.

       Komiteen viser når det gjelder forhøyelsen av kap. 445 post 11 med 2,58 mill. kroner til merknader under avsnitt 5.10.

       Komiteen viser når det gjelder inndragning av to funksjonærhjemler under kap. 410 til merknader under avsnitt 5.2.

5.3.2 Post 21 Særskilde driftsutgifter

Samandrag

       Posten dekkjer utgifter som etter rettsgebyrlova er inkludert i rettsgebyret. Det blir foreslått å auke løyvinga under kap. 410 post 21 med 0,1 mill. kroner, jf. omtale under kap. 3410.

Komiteen sine merknader

       Komiteen viser til avsnitt 5.4 og går mot Regjeringens forslag.

5.4 Kap. 3410 Rettsgebyr

5.4.1 Post 01 Rettsgebyr

Samandrag

       Grunnsatsen for rettsgebyret vart sist auka frå kr 495,- til kr 505,-, gjeldande frå 1. januar 1997. Justisdepartementet foreslår å auke grunnsatsen for rettsgebyret frå kr 505,- til kr 535,- f.o.m. 1. juli 1997, som delvis inndekking av ekstraløyvinga tidlegare i år til politi- og lensmannsetaten. Ein reknar med at auken på heilårsbasis vil gje ei netto meirinntekt på om lag 64 mill. kroner.

       Posten dekkjer inntekter i samband med sivile saker, tinglysing, tvangsforretningar, skifte, konkurs, m.m. I samband med den foreslåtte auken i rettsgebyret blir det foreslått å auke løyvinga med 24,8 mill. kroner.

Komiteen sine merknader

       Komiteen går imot Regjeringens forslag om økning av grunnsatsen for rettsgebyr.

       Komiteen sitt fleirtal, alle unnateke medlemene frå Arbeidarpartiet, viser til B.innst.S.nr.4(1996-1997) samt til Ot.prp.nr.63(1996-1997) der rettsgebyret vart heva frå 495 kroner til 505 kroner med verknad frå 1. januar 1997, tilsvarande aukinga i konsumprisindeksen. Ved handsaminga av forslag om ekstraordinære midlar til politi- og lensmannsetaten, foreslo Regjeringen å auke rettsgebyra til 535 kroner for å dekke inn bevilgninga. Fleirtalet i justiskomiteen avsto frå å auke rettsgebyra, og ba Regjeringen komme tilbake med forslag til inndekking i revidert nasjonalbudsjett.

       Fleirtalet stiller seg undrande til at Regjeringen fremjar samme forslag til inndekking når dette forslaget allereie er avvist ein gong av komiteen.

       Fleirtalet viser til at ein må betale rettsgebyr i mange tilfelle, f.eks. ved tinglysing, skjønn, skifte, osv. i tillegg til saker for domstolane, og meiner at ei auking av rettsgebyra vil gjere situasjonen enda vanskelegare for folk med lav/vanleg inntekt. Fleirtalet viser og til at Den Norske Advokatforening går sterkt imot ei auke av rettsgebyr. Fleirtalet viser til at antall sivile saker for domstolane går ned, og ein reknar med at ein viktig årsak er dei store utgiftene ved saksanlegg.

       Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet viser til at rettsgebyret sist ble forhøyet med virkning fra 1. januar 1997. Disse medlemmer viser til andre forslag i denne innstilling til dekning av merbehov som følge av tidligere økte bevilgninger til politi- og lensmannsetaten. Disse medlemmer går på denne bakgrunn imot Regjeringens forslag til økning i rettsgebyret. Dette vil ha en budsjettvirkning i 1997 på 40 mill. kroner.

5.4.2 Post 04 Gebyrinntektene til lensmennene

Samandrag

       Posten dekkjer hovudsakleg dei gebyra som lensmennene krev inn i samband med tvangsforretningar. I samband med den foreslåtte auken i rettsgebyret blir det foreslått å auke løyvinga med 2,9 mill. kroner.

Komiteen sine merknader

       Komiteen viser til avsnitt 5.4.1 og går imot Regjeringens forslag.

       Komiteens medlemmer fra Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Kristelig Folkeparti og Venstre kan ikke akseptere at ekstrabevilgningen til politi- og lensmannsetaten dekkes inn gjennom en økning av rettsgebyret. Disse medlemmer viser til at rettsgebyret ble hevet ved budsjettbehandlingen for 1997 og mener at den ytterligere økningen Regjeringen nå legger opp til, vil bidra til å gjøre terskelen for å benytte rettsapparatet for høy. Disse medlemmer går derfor imot Regjeringens forslag, jf. merknad under pkt. 5.4.1.

5.5 Kap. 430 Kriminalomsorg i anstalt

Byggeteknisk tilstandsanalyse av Oslo krinsfengsel

Samandrag

       Sidan 1991 har i alt 73 mill. kroner, inkludert Stortingets spesielle løyving på post 38 Oslo krinsfengsel, gått til ulike rehabiliteringsprosjekt i Oslo krinsfengsel. Framleis er det likevel eit vesentleg behov for rehabilitering ved anstalten. Før ytterlegare investeringar blir vurderte, vil Justisdepartementet gjennomføre ein byggjeteknisk tilstandsanalyse av anstalten.

Komiteen sine merknader

       Komiteens flertall, medlemmene fra Senterpartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti, Kristelig Folkeparti og Venstre, viser til at det er behov for større ressurser innen kriminalomsorgen, både når det gjelder bemanning, drift og vedlikehold. Flertallet viser til at Kriminalomsorgsmeldingen skulle kommet nå i vår, men at den er blitt utsatt. Flertallet mener det er naturlig å behandle disse spørsmålene til høsten, i sammenheng med behandlingen av Kriminalomsorgsmeldingen og Statsbudsjettet for 1998.

       Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og representanten Stephen Bråthen tar Regjeringens redegjørelse til etterretning.

       Komiteens medlemmer fra Senterpartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti, Venstre og Rød Valgallianse viser til at flere fengsler, men særlig Oslo kretsfengsel, trenger vesentlig utbedring. Disse medlemmer anser at behovet for vesentlige utbedringer er tilstrekkelig dokumentert. Disse medlemmer vil forelå en tilleggsbevilgning på 20 mill. kroner til nødvendige utbedringer.

       Disse medlemmer fremmer følgende forslag:

Kap. 430 Kriminalomsorg i anstalt
   38 Oslo Kretsfengsel, rehabilitering,
        kan overføres, forhøyes med kr 20.000.000
        fra kr 1.929.000 til kr 21.929.000


5.6 Kap. 435 Kriminalomsorg i fridom

5.6.1 Post 11 Varer og tenester

Samandrag

       Husleiga har auka med 0,237 mill. kroner i samband med innflytting i nye lokale i Statens hus, byggjetrinn II, i Steinkjer. Justisdepartementet foreslår derfor å auke løyvinga under kap. 435 post 11 med 0,237 mill. kroner. Sjå omtale under kap. 2445 Statsbygg post 24.

Komiteen sine merknader

       Komiteen viser til merknader under kap. 2445 Statsbygg, jf. avsnitt 14.9.1.

5.7 Kap. 440 Politi- og lensmannsetaten

5.7.1 Inndekking av ekstraløyving

Samandrag

       Ved behandlinga av Innst.S.nr.147(1996-1997) frå justiskomiteen vart Regjeringa beden om å foreslå inndekking av ekstraløyvinga til drift i Politi- og lensmannsetaten på 200 mill. kroner i samband med Revidert nasjonalbudsjett 1997.

       Regjeringa meiner det er nødvendig å gjenta dei inndekkingsforslaga som vart fremma i St.prp. nr. 43 (1996-1997). I denne proposisjonen foreslår ein i tillegg å redusere investeringsløyvinga under kap. 481 post 45 med 1,4 mill. kroner.

Komiteen sine merknader

       Komiteen viser til at kap. 481 er behandlet under avsnitt 5.17.2.

5.7.2 Post 01 Lønn og godtgjersler

Samandrag

       Det blir foreslått å redusere løyvinga under kap. 440 post 01 med 2,35 mill. kroner, jf. omtale under kap. 400 post 01.

       Vidare blir det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 01 med 0,25 mill. kroner og å opprette ei funksjonærstilling, jf. omtale under kap. 410.

       Det blir også foreslått å gjere om to stillingar som politiinspektør i gruppe II til to stillingar som visepolitimeister i gruppe I ved Oslo politikammer. Oslo politikammer har allereie ei stilling som visepolitimeister. Endringa inneber at det vil vere 3 visepolitimeistrar ved Oslo politikammer.

       Totalt foreslår ein å redusere løyvinga under kap. 440 post 01 med 2,1 mill. kroner.

Komiteen sine merknader

Standpunkttabell kap. 440 post 01

     Regj.                
Kap/   forslag
post   mill kr A Sp H SV KrF V RV SB
  1  Overføring til
      kap. 400 -2,35 -2,35 0 0 0 0 0 -2,35 -2,35
  2  Overføring fra
      kap. 410 +0,25 +0,25 +0,25 +0,25 +0,25 +0,25 +0,25 0 +0,25
  3  Tillegg 0 +20,0 +19,75 +19,75 +19,75 +19,75 +19,75 0 0
      Sum -2,10 +17,9 +20,0 +20,0 +20,0 +20,0 +20,0 -2,35 -2,1

- nedsettes med

+ forhøyes med

       Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra Rød Valgallianse, slutter seg til Regjeringens forslag om opprettelse av funksjonærstilling, samt omgjøre to stillinger ved Oslo politikammer, jf. forslag til vedtak II.

       Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Arbeiderpartiet, Rød Valgallianse og representanten Stephen Bråthen, fremmer følgende forslag:

Kap. 440 Politi- og lensmannsetaten
   01 Lønn og godtgjørelse,
        forhøyes med kr 20.000.000
        fra kr 3.216.789.000 til kr 3.236.789.000


       Komiteens medlemmer fra Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Kristelig Folkeparti og Venstre mener det er viktig at politiet ikke av budsjettmessige hensyn må kreve refusjon for politivakthold som ikke er i samsvar med den praksis som Regjeringen ønsker å få til med bakgrunn i Stortingets drøftinger. Disse medlemmer viser til at refusjonsordningen for politivakthold i 1996 ga inntekter på om  lag 50 mill. kroner.

       Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet går inn for å øke bevilgningen til politi- og lensmannsetaten med 20 mill. kroner i forhold til Regjeringens forslag i proposisjonen.

       Disse medlemmer fremmer følgende forslag:

Kap. 440 Politi- og lensmannsetaten (jf. kap. 3440)
   01 Lønn og godtgjørelser,
        forhøyes med kr 17.900.000
        fra kr 3.216.789.000 til kr 3.234.689.000


       Komiteens medlemmer fra Senterpartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til merknader og forslag i Innst.S.nr.147(1996-1997) der flertallet slår fast at det er behov for ytterligere bevilgninger for å sikre at tjenestemenn i politi- og lensmannsetaten skal kunne settes inn i nødvendig politiarbeid hele døgnet. Stortingsflertallet avviste ved denne behandlingen Regjeringens forslag til inndekning, og ba Regjeringen komme tilbake med et nytt forslag i Revidert nasjonalbudsjett for 1997. Disse medlemmer ser det som en provokasjon at Regjeringen i store trekk nå velger å fremme det samme inndekningsforslaget som stortingsflertallet tidligere har avvist. Disse medlemmer går imot forslaget om å kutte i politi- og lensmannsetatens investeringsbudsjett, samt forslaget om å øke rettsgebyret med 30 kroner.

       Disse medlemmer mener at bevilgningene til politiet fortsatt er for knappe. Det vises i denne forbindelse bl.a. til den økende kriminaliteten i MC-miljøene med drap av tilfeldig forbipasserende i Drammen nylig som det foreløpig mest dramatiske resultatet. Disse medlemmer mener at politiet må få økte ressurser til å følge tett opp slike miljøer og bekjempe denne form for brutal kriminalitet. Disse medlemmer viser videre til disse partiers forslag i Innst.S.nr.207(1996-1997) om gratis politivakthold ved arrangement som skal gi inntekt til frivillig arbeid blant barn og unge eller til frivillig kulturarbeid. Disse medlemmer viser til at justisministeren i debatten om nevnte innstilling bebudet en melding til politidistriktene « med siktemål å legge opp til en praksis som fører til større likhet mellom politidistriktene og en begrensning av refusjonskravene så langt det lar seg gjøre innenfor lovens grenser ».

       Komiteens medlemmer fra Høyre vil foreslå en ekstrabevilgning på 20 mill. kroner for 1997 til politi- og lensmannsetaten for å styrke kriminalitetsbekjempelsen, bl.a. i forhold til MC-kriminaliteten. Disse medlemmer forutsetter at disse pengene i sin helhet går til økt politiinnsats gjennom styrking av lønnsbudsjettet.

       Komiteens medlemmer fra Sosialistisk Venstreparti viser til at det er oppretta et betydelig antall nye stillinger i politiet i de siste årene. Det har bl.a. ført til at politiet har styrka det forebyggende arbeid, noe disse medlemmer mener er svært positivt. Disse medlemmer støtter en tilleggsbevilgning til politiet på 20 mill. kroner til bruk i situasjoner som krever ekstraordinær innsats. For øvrig viser disse medlemmer til betydninga av å bedre oppvekstvilkårene for barn og ungdom og til Sosialistisk Venstrepartis forslag om styrking av barne og ungdomsvernet.

       Komiteens medlem fra Rød Valgallianse fremmer forslag om å redusere kap. 440 post 01 med 2,35 mill. kroner.

       Dette medlem fremmer følgende forslag:

Kap. 440 Politi- og lensmannsetaten
   01 Lønn og godtgjørelser,
        nedsettes med kr 2.350.000
        fra kr 3.216.789.000 til kr 3.219.139.000


       Komiteens medlem representanten Stephen Bråthen slutter seg til Regjeringens forslag om å nedsette bevilgningen under kap. 440 post 01 med 2,1 mill. kroner.

       Dette medlem fremmer følgende forslag:

Kap. 440 Politi- og lensmannsetaten
   01 Lønn og godtgjørelser,
        nedsettes med kr 2.100.000
        fra kr 3.216.789.000 til kr 3.214.689.000


5.7.3 Post 11 Varer og tenester

Samandrag

       Inntrøndelag politidistrikt har flytta inn i nye lokale i Statens hus, byggjetrinn II, i Steinkjer. I samband med innflyttinga har husleiga auka med 1,306 mill. kroner. Justisdepartementet foreslår derfor å auke løyvinga under kap. 440 post 11 med 1,306 mill. kroner. Sjå også omtale under kap. 2445 post 24.

Komiteen sine merknader

       Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Senterpartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre, slutter seg til Regjeringens forslag om å forhøye kap. 440 post 11 med 1,306 mill. kroner.

       Komiteens medlemmer fra Senterpartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til merknad under pkt. 5.7.2 og fremmer følgende forslag:

Kap. 440 Politi- og lensmannsetaten
   11 Varer og tjenester,
        forhøyes med kr 6.306.000
        fra kr 1.372.637.000 til kr 1.378.943.000


5.7.4 Post 45 Store nyinnkjøp, kan overførast

Samandrag

       Som delvis inndekking av ekstraløyvinga til drifta i politi- og lensmannsetaten blir det foreslått å utsetje nokre innkjøp. Ein foreslår å redusere løyvinga under kap. 440 post 45 med 23 mill. kroner.

       Av omsyn til framdrifta når det gjeld investeringar, hovudsakleg til materiell og IT, blir det foreslått å auke bestillingsfullmakta under kap. 440 post 45 med 15 mill. kroner frå 70 mill. kroner til 85 mill. kroner, sjå utkast til vedtak.

Komiteen sine merknader

       Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Senterpartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre, slutter seg til Regjeringens forslag til bevilgning og til bestillingsfullmakt, jf. forslag til vedtak IX.

       Komiteens medlemmer fra Senterpartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre går imot forslaget om å redusere bevilgningen til store nyinnkjøp med 23 mill. kroner, og mener dette kun vil bidra til å overføre problemet til neste budsjettperiode. Disse partier har ønsket å styrke ressurssituasjonen i politi- og lensmannsetaten, og kan derfor ikke akseptere at påplussingen dekkes inn gjennom å redusere andre poster på samme kapittel.

5.8 Kap. 3440 Politi- og lensmannsetaten

5.8.1 Post 01 Gebyr

Samandrag

       Posten dekkjer inntekter frå behandlingsgebyr for pass, våpenløyve og lotterisaker. I samband med den foreslåtte auken i rettsgebyret blir det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 01 med 4,5 mill. kroner, jf. omtale under kap. 3410.

Komiteen sine merknader

       Komiteen viser til merknader under avsnitt 5.4.1 og går imot økning av bevilgningen under post 01.

5.9 Kap. 444 Politiets materiellteneste

5.9.1 Post 01 og 11

Samandrag

       I samband med overtaking av oppgåver knytt til uniformer for tollvesenet blir det foreslått å auke løyvinga under kap. 444 med 0,338 mill. kroner, fordelt med 0,225 mill. kroner under post 01 og 0,113 mill. kroner under post 11. Det blir og foreslått å opprette ei stilling under kap. 444. Sjå omtale under kap. 1610.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag til bevilgninger under post 01 og 11 samt opprettelse av stilling, jf. forslag til vedtak II.

5.10 Kap. 445 Påtalemakta

5.10.1 Post 11 Varer og tenester

Samandrag

       Det blir foreslått å auke løyvinga under kap. 445 post 11 med 2,58 mill. kroner, jf. omtale under kap. 410.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag.

5.11 Kap. 446 Kontrollen med den militære disiplinærmakta

5.11.1 Post 11 Varer og tenester

Samandrag

       I samband med at Generaladvokaten flytter ut av Oslo tinghus blir det foreslått å auke løyvinga under kap. 446 post 11 med 0,767 mill. kroner. Av dette utgjer 0,35 mill. kroner eit eingangsbeløp til innreiing av nye lokale, og 0,417 mill. kroner 10 månaders leige i 1997. Sjå også omtale under kap. 410.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag om å forhøye kap. 446 post 11 med kr  767.000.

5.12 Kap. 3449 Statens innkrevjingssentral

5.12.1 Post 81 Bøter, inndragingar

Samandrag

       Regjeringa tek sikte på, ved kongeleg resolusjon, å auke satsane for forenkla forelegg med om lag 25 % i løpet av 1997 som delvis inndekking av ekstraløyvinga til Politi- og lensmannsetaten. Satsane har stått uendra sidan 1990.

       Ei førebels utrekning syner at inntektene under kap. 3449 post 81 med heilårsvirking kan auke med om lag 63 mill. kroner. Berekningane er usikre. Det er førebels usikkert når ein eventuelt kan innarbeide ein budsjettverknad i 1997. Ein vil difor komme tilbake med forslag til eventuelle løyvingsendringar.

Komiteen sine merknader

       Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra Rød Valgallianse, tar dette til etterretning.

5.13 Kap. 450 Sivile tenestepliktige

5.13.1 Post 11 Varer og tenester

Samandrag

       Posten skal dekkje driftsutgiftene ved siviltenesteadministrasjonane, førskolen for dei sivile tenestepliktige og mannskapsavhengige kostnader.

       Departementet foreslår å redusere løyvinga under kap. 450 post 11 med 1 mill. kroner, jf. omtale under kap. 455 post 01.

Komiteen sine merknader

       Komiteen viser til merknader under avsnitt 5.14.1.

5.13.2 Utsetjing av planlagde tiltak

Samandrag

       I St.prp. nr. 1(1996-1997) la Justisdepartementet i samsvar med Innst.S.nr.177(1995-1996) inn ein føresetnad om endringar i siviltenesta i 1997, som til dømes redusert tenestetid og forenkla behandlingsrutinar ved søknad om fritak frå militærtenesta. Departementet baserte seg også på at dei sivile tenestepliktige utfører om lag 1.900 årsverk. På grunnlag av desse føresetnadene gjekk departementet inn for å auke kostpengesatsen til mannskapa og satsinga på voksenopplæring i 1997.

       Framlegg til ny føresegn om redusert tenestetid vart sendt på høyring i 1996. Det har teke tid å avklare dei motstridande omsyna i saka. Det er no bestemt at tenestetida blir redusert med verknad frå 1. august 1997.

       Utsetjinga av tiltaket og erfaringane frå 1996 gjer grunn til å frykte at det melder seg ein kø av mannskap som vil avtene siviltenesta. Talet på søknader gjekk opp med 17 % frå 1995, samstundes med at avslagsprosenten gjekk ned med 5. Samla blei det ført over 1998 menn til siviltenesta i 1996, mot 1561 i 1995. For å dempe køverknaden foreslår Justisdepartementet å utsetje den planlagde endringa av kostpengesatsen og den auka satsinga på voksenopplæring.

Komiteen sine merknader

       Komiteen tar dette til etterretning.

5.13.3 Mogleg utbygging på Dillingøy

Samandrag

       Innanfor ramma av driftsløyvinga er det aktuelt å byggje ut dei eksisterande lokala ved Siviltenesteadministrasjonen Dillingøy, under føresetnad av at dei plantall verksemda er gitt i tildelingsbrevet for 1997 blir følgt opp.

Komiteen sine merknader

       Komiteen tar dette til orientering.

5.14 Kap. 455 Hovudredningssentralane

5.14.1 Post 01 Lønn og godtgjersle

Samandrag

       Det er sett i verk ein reduksjon av aktiviteten på Hovudredningssentralane som er betre tilpassa dei økonomiske rammene. Reduksjonen har ført til at verksemda ved sentralane er kraftig redusert.

       Justisdepartementet er uroleg for dei konsekvensane situasjonen fører med seg også for den operative tenesta, bl a er opplæring av nytilsette redningsleiarar stoppa opp, og så godt som all assistanse ved redningsøvingar er stansa. Justisdepartementet foreslår å auke løyvinga under kap. 455 post 01 med 2 mill. kroner, jf. også omtale under kap. 455 post 45 og kap. 450 post 11.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag til bevilgning av 2 mill. kroner under kap. 455 post 01 med inndekning med 1 mill. kroner under post 45 og 1 mill. kroner under kap. 450 post 11.

5.14.2 Post 45 Store nyinnkjøp, kan overførast

Samandrag

       Posten skal dekkje investeringar til IT, samband og anna spesialutstyr. Departementet foreslår å redusere løyvinga under kap. 455 post 45 med 1 mill. kroner, jf. omtale under kap. 455 post 01.

Komiteen sine merknader

       Komiteen viser til merknader under avsnitt 5.14.1.

5.15 Kap. 472 Trussamfunn m.m.

Samandrag

       Utgiftene til tru- og livssynssamfunn for 1997 vart utrekna på grunnlag av erfaringstalla for 1996. Justisdepartementet har ved utrekning av årets tilskotssats teke utgangspunkt i Statskonsults forslag til utrekningsmåte, jf. Statskonsults rapport 1997:4. Den nye utrekningsmåten gir ein tilskotssats på kr  195,- pr. medlem, medan den gamle måten ville gitt ein tilskotssats på kr  201,- pr. medlem. Forslaget inneber ei forenkling av tidlegare års praksis og gir eit meir korrekt utrekningsgrunnlag.

       Statstilskot til tru- og livssynssamfunn utanfor Den norske kyrkje skal fastsetjast på grunnlag av årleg budsjetterte utgifter til Den norske kyrkje. Stortinget auka løyvinga til Den norske kyrkje med 100 mill. kroner på kap. 294 post 72 i samband med 1997-budsjettet.

       Det blir derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 472 med 8 mill. kroner, fordelt med 4,631 mill. kroner under post 70, 1,254 mill. kroner under post 71 og 2,115 mill. kroner under post 72.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag.

5.16 Kap. 475 Bubehandling

5.16.1 Post 21 Særskilde driftsutgifter, kan overførast

Samandrag

       Utgiftene under kap. 475 post 21 vart tidlegare førde på kap. 414 post 21. Posten har mellom anna vore nytta til å dekkje utgiftene i samband med Anders Jahres dødsbu.

       I St.prp. nr. 58 (1995-1996) kjem det fram at det på buets konto pr 31. desember 1995 stod eit unytta beløp på kr  13.643  195 og at midlar vart tilbakeførde staten i 1996. Det beløpet som vart tilbakeført var på kr  13.089.479.

       Det blir foreslått å løyse saka teknisk ved å redusere løyvinga til Anders Jahres dødsbu under kap. 475 post 21 med 0,554 mill. kroner.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag.

5.17 Kap. 481 Direktoratet for sivilt beredskap

5.17.1 Post 01 og 11

Samandrag

       Husleiga har auka med kr  47.000 i samband med innflytting i nye lokal i Statens Hus, byggetrinn II, i Steinkjer. Det blir derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 481 post 11 med kr  47.000. Sjå omtale under kap. 2445 post 24.

       Det blir foreslått å redusere løyvinga under kap. 481 med til saman 2,4 mill. kroner, fordelt med 0,3 mill. kroner under post 01 og 2,1 mill. kroner under post 11. Det blir foreslått ein tilsvarande auke i løyvinga under kap. 1510 Fylkesmannsembeta, jf. omtale under kap. 1510.

       Totalt foreslår ein å redusere løyvinga under post 01 med 0,3 mill. kroner og under post 11 med 2,053 mill. kroner.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag om å redusere bevilgningen under kap. 481 post 01 med kr  300.000 og post 11 med kr  2.053.000.

       Komiteen viser når det gjelder forslaget om økning av kap. 1510 postene 01 og 11 med henholdsvis 0,3 mill. kroner og 2,1 mill. kroner til merknader under avsnitt 14.9.1.

5.17.2 Post 45 og 46

Samandrag

       Det har oppstått eit akutt miljøproblem på Sivilforsvarets skole på Starum. Ein lekkasje gjer at det siv drivstoff ned i grunnen frå dei nedgravde tankane ved fyringsanlegget. Fyringsanlegget krev også mykje vedlikehald og er kostbart i drift. Det blir foreslått å redusere løyvinga under kap. 481 post 45 med 4,3 mill. kroner, der 2,9 mill. kroner går til ein auke under kap. 481 post 46 medan 1,4 mill. kroner går til inndekking i samband med ekstraløyvinga til politi- og lensmannsetaten, jf. omtale under kap. 440.

Komiteen sine merknader

       Komiteen slutter seg til Regjeringens forslag under kap. 481 post 45 og 46.