Departementet gjer i proposisjonen greie for
opplegg for etteroppgjer til fylkeskommunar som har fått
ein relativt stor nedgang i kompensasjon for autodieselavgift til
bussdrift med tilskott frå fylkeskommunane.
Ut frå ei vurdering av kva som er rimeleg,
vil regjeringa i ein omgrupperingsproposisjon i samband med revidert
nasjonalbudsjett for 2002 gjere framlegg om eit etteroppgjer til
dei aktuelle fylkeskommunane som svarer til nominell nedgang i kompensasjon
frå 1999 til 2000, på i alt 10,8 mill. kroner.
Av praktiske årsaker vil framlegget
om eit etteroppgjer bli postert på kap. 572 Rammetilskott
til fylkeskommunar post 60 Innbyggjartilskott.
Når det gjeld inndekking, vil Regjeringa
i samband med framlegget om auke i rammetilskottet til fylkeskommunane
i omgrupperingsproposisjonen for 2002 gjere framlegg om ein reduksjon
i løyvinga på 10,8 mill. kroner over kap. 1330
post 71 Tilskott til ekspressbussar.
Komiteen sine medlemer frå Arbeidarpartiet,
Sosialistisk Venstreparti og Senterpartietføreset
at departementet har kome fram til framlegg til kompensasjon for
autodieselavgifta i eit tett samarbeid med dei fylkeskommunane som
meiner dei har kome urettferdig ut. Under føresetnad av
at framlegg til kompensasjon er akseptabelt for fylkeskommunane,
gjev desse medlemenesin
tilslutnad til framlegget og har elles ingen merknad.
Komiteen sine medlemer frå Høgre
og Kristeleg Folkeparti støttar Regjeringa sitt
forslag og har elles ingen merknader.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til budsjettavtalen mellom regjeringspartiene og Fremskrittspartiet
som sikret økte tilskudd til drift av ekspressbussrutene. Disse
medlemmer registrerer at regjeringen foreslår et
etteroppgjør til fylkeskommuner som har fått en
relativ stor nedgang i kompensasjonen for autodieselavgift til bussdrift.
Disse medlemmer vil vise til
at ekspressbussruter som ikke kommer inn under den fylkeskommunale ordningen,
har hatt en betydelig reduksjon i autodieselavgifts refusjonen de
senere år.
På denne bakgrunn fremmer disse
medlemmer følgende forslag:
"Stortinget ber Regjeringen i forbindelse
med framlegging av statsbudsjettet for 2003 sørge for at
refusjon av autodieselavgiften for ekspressbusser etableres slik at
det dekker det reelle behovet."
Disse medlemmer har for øvrig
ingen merknader.
I proposisjonen blir det orientert om status
for ny hurtigruteavtale.
EFTAs overvakingsorgan (ESA) vedtok i brev av
19. desember 2001 ikkje å reise innvendingar mot at staten kjøper
transporttenester frå hurtigruteselskapa. Vedtaket er i
tråd med ein ny hurtigruteavtale mellom hurtigruteselskapa
og Samferdselsdepartementet for perioden 2002 til og med 2004.
Regjeringa har godteke at avtaleperioden blir
redusert til 3 år, med rett til forlenging med inntil eitt år
dersom ei eventuell konkurranseutsetjing fører til at ein
ny operatør blir vald og at ein samstundes treng lengre
tid til bygging av nye skip. Eventuelle kjøp av transporttenester
etter 2004 skal konkurranseutsetjast med utlysing av anbod.
I brev av 22. mars 2002 frå Samferdselsdepartementet
v/statsråden til samferdselskomiteen blir det
gitt følgjande orientering:
"HURTIGRUTEAVTALEN - ESA BER OM YTTERLIGERE INFORMASJON
I ANLEDNING FUSJON MELLOM REDERIENE
Jeg viser til
omtalen av status for den nye hurtigruteavtalen i St.prp. nr. 50
(2001-2002).
Etter at St.prp. nr. 50 (2001-2002) er
blitt trykket og mangfoldiggjort, er det oversendt et brev datert
20. mars 2002 fra ESA om ytterligere informasjon. Grunnen til dette
skyldes bl.a. tidligere omtale i media i slutten av 2001 om fusjonsplanene
som forelå mellom begge hurtigruteselskapene. Denne fusjonen
ble godkjent i rederienes generalforsamlinger 8. mars d.å.
ESA
reiser derfor spørsmål om den innsparing denne fusjonen
medfører, burde vært tatt hensyn til dersom disse
planene var blitt kjent før ESA sin endelige vurdering
og godkjenning i brev av 19. desember av gjeldende avtale for 2002-2004.
ESA
ber derfor Samferdselsdepartementet om ytterligere spørsmål
knyttet til denne fusjonen og har bedt om svar innen 15. april d.å.
Samferdselsdepartementet
vil arbeide videre med denne saken og vil besvare brevet innen fristen
etter først å ha innhentet uttalelser fra hurtigruterederiene."
Komiteen tek saka
til orientering.