I denne proposisjonen legg Forsvarsdepartementet fram
forslag til regulering av tenestetillegget for utskrivne vernepliktige
mannskap frå 1. juli 2003.
Forslaget til regulering vil få verknad
frå 1. juli 2003 og vert fastsett på grunnlag
av auken i konsumprisindeksen frå april 2002 til april
2003 avrunda til næraste heile krone og ikkje som i andre
høve, der ein har nytta lønsoppgjeret i staten
som grunnlag for endringane. Til dømes vart det også gjeve
tillegg ut over det lønsoppgjeret gav grunnlag for i 2000.
Tenestetillegget til dei vernepliktige mannskapa
vert med grunnlag i dette tilrådd auka med om lag 2,9 pst. frå 1.
juli 2003. Meirutgiftene for 2003 er utrekna til 8,693 mill. kroner.
Forslag til endeleg inndekning vil bli fremja i samband med omgrupperingsproposisjonen
i haust.
Forsvarsdepartementet har ved fleire høve,
i tråd med Forsvarskomitéen sitt syn, lagt til
grunn den regulering som vert gitt i lågaste lønstrinn
for vaksen, ufaglært arbeidskraft i staten. Andre gonger
har ein ikkje nytta lønsoppgjeret ved fastsettinga av dei økonomiska vilkåra
for dei vernepliktige mannskapa, men i staden sett det som nausynt å auke
tillegget ut over resultatet av lønsoppgjeret i staten.
Mellomoppgjeret i staten gav eit tillegg på kr
0 i lågaste lønstrinn for vaksen, ufaglært
arbeidskraft på A-tabellen med verknad frå 1.
mai 2003.
Vidare vert det korkje ført sentrale
forhandlingar per 1. august 2003, eller lokale forhandlingar per
1. september 2003.
Dei økonomiske ytingane det dreier
seg om har som eit viktig mål å sikre den vernepliktige
og familien hans ein rimeleg god levestandard. Det bør
takast omsyn til at kjøpekraftutviklinga for lønstakarar
og vernepliktige ikkje direkte kan samanliknast, då vernepliktige
har relativt små tillegg og behovsprøvde ytingar.
Etter ei samla vurdering er Forsvarsdepartementet kome fram til
at dei vernepliktige bør få ei regulering av tenestetillegget
med om lag 2,9 pst., medan andre tillegg vert uendra. Auken i tenestetillegget
er eit viktig bidrag i arbeidet med å heve statusen til
dei utskrivne vernepliktige mannskapa. Av praktiske omsyn lyt reguleringa
skje frå 1. juli 2003.
Forslaget inneber følgjande regulering
av tenestetillegget frå 1. juli:
Tenestetillegg frå kr 108,00 til kr
111,00 per dag.
Dei vernepliktige mannskapa si økonomiske utvikling
er særlig utsett ved null-oppgjer i staten. Forsvarsdepartementet
har difor vedteke å fremja forslag om å løyva
dei vernepliktige mannskapa ein kompensasjon svarande til auken
i konsumprisindeksen frå april 2002 til april 2003, avrunda
til næraste heile krone.
Kap 1719 post 43 Til disposisjon for Forsvarsdepartementet,
vert tilrådd minka med 8,693 mill. kroner til fordeling
på dei andre kapitla på Forsvarsbudsjettet.
Regulativendringar for militære vernepliktige mannskap
utløysar tilsvarande verknad for dei sivile vernepliktige.
Dette følgjer av militærnektarlova § 18. Meirkostnadane
for siviltenesteforvaltninga for andre halvår 2003 er utrekna
til 0,95 mill. kroner, som vert tilrådd dekt innafor eiga
ramme på kapittel 450. Meirkostnadane førar til
endringar i talet på sivile tenestepliktige som vert kalla
inn og i mengda mannskap i siviltenesta.
Meirutgiftene som følgje av forslaget
er rekna ut til å bli 8,693 mill. kroner for 2003 etter
følgjande fordeling:
Auke av tenestetillegg 8,693 mill. kroner.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Gunnar Halvorsen, Leif Lund og lederen Marit Nybakk, fra Høyre,
Bjørn Hernæs og Åge Konradsen, fra Fremskrittspartiet,
Per Roar Bredvold og Per Ove Width, fra Sosialistisk Venstreparti, Kjetil
Bjørklund, fra Kristelig Folkeparti, Åse Wisløff
Nilssen, og fra Senterpartiet, Marit Arnstad, viser til
at de økonomiske ytelsene har som mål å sikre
den vernepliktige og familien en rimelig god levestandard, og at
forslaget til regulering er fastsatt på grunnlag av økning
i konsumprisindeksen fra april 2002 til april 2003, avrundet til
nærmeste hele krone.
Komiteen viser videre til Innst.
S. nr. 58 (1990-1991), jf. St.prp. nr. 33 (1990-1991), der Stortinget
la til grunn at tjenestetillegget for utskrevne vernepliktige mannskaper
skulle følge lønnsutviklingen til voksen ufaglært
arbeidskraft i Staten. Komiteen har merket seg at årsaken
til at St.prp. nr. 76 (2002-2003) ikke er basert på anbefalt
forhandlingsresultat mellom staten og organisasjonene, er at i årets
mellomoppgjør mellom 2 hovedoppgjør, så endte
denne gruppen med et 0-tillegg.
Komiteen vil derfor støtte
proposisjonen i at tjenestetillegget i stedet konsumprisindeksreguleres
i inneværende år.
Komiteen tar også til
etterretning at sivile vernepliktige følger de militære
vernepliktige og samtykker i at merutgiftene beregnet til 0,95 mill.
kroner dekkes innenfor rammen på kap. 450.
Komiteen vil for øvrig
vise til at en arbeidsgruppe som fikk i oppdrag å utrede
og fremme forslag til statushevende tiltak for vernepliktige, avleverte
sin innstilling 16. april 2002. Dette på bakgrunn av Innst. S.
nr. 342 (2000-2001), jf. St.prp.nr. 45 (2000-2001), der komiteen
"legger til grunn av de som gjennomfører verneplikten,
får en statusheving og ber Regjeringen utrede ulike tiltak
og fremme forslag".
Komiteen mener det er viktig
at denne saken legges fram for Stortinget til politisk drøfting.
Komiteenhar for øvrig ingen merknader,
viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre
slikt
vedtak:
I statsbudsjettet for 2003 blir det gjort følgende
endringer:
Kap. | Post | Formål: | Kroner |
| | Utgifter: | |
1719 | | Fellesutgifter og tilskudd
til foretak under Forsvarsdepartementet: | |
| 43 | Til disposisjon
for Forsvarsdepartementet blir minka med | 8 693 000 |
| | frå kr 20 000
000 til kr 11 307 000 | |
1720 | | Felles leiing og kommandoapparat: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir
auka med | 246 000 |
| | frå kr 1 335 214
000 til kr 1 335 460 000 | |
1725 | | Fellesinstitusjonar og
-utgifter under FO: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir
auka med | 363 000 |
| | frå kr 2 541 514
000 til kr 2 541 877 000 | |
1731 | | Hæren: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir
auka med | 3 699 000 |
| | frå kr 4 920 836
000 til kr 4 924 535 000 | |
1732 | | Sjøforsvaret: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir
auka med | 1 422 000 |
| | frå kr 2 990 278
000 til kr 2 991 700 000 | |
1733 | | Luftforsvaret: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir
auka med | 1 780 000 |
| | frå kr
3 803 828 000 til kr 3 805 608 000 | |
1734 | | Heimevernet: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir
auka med … | 1 042 000 |
| | frå kr 1 172 499
000 til kr 1 173 541 000 | |
1790 | | Kystvakta: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir
aukamed | 137 000 |
| | frå kr 649 080
000 til kr 649 217 000 | |
1795 | | Kulturelle og allmennyttige
formål: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir
auka med | 7 000 |
| | frå kr 142 081
000 til kr 142 088 000 | |
Oslo, i forsvarskomiteen, den 17. juni 2003
Marit Nybakk
leder og ordfører |