Innstilling frå sosialkomiteen om trygdeoppgjeret 2004

Dette dokument

Til Stortinget

Samandrag

Det blir i proposisjonen fremja forslag om regulering av grunnbeløpet i folketrygda og om auka løyvingar på statsbudsjettet for 2004 som følgje av dette.

Det blir gjort greie for drøftingane mellom staten, Norsk Pensjonistforbund, Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon og Landsorganisasjonen i Noreg som blei haldne 26. og 27. mai 2004. Regjeringa og Norsk Pensjonistforbund og Landsorganisasjonen i Noreg vart samde om auken i folketrygdas grunnbeløp. Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon valde å ikkje tiltre avtalen.

Det blir uttala at staten i drøftingane har teke utgangspunkt i retningslinjene for regulering av pensjonistane sine inntekter som Stortinget vedtok 28. mai 2003, jf. Innst. S. nr. 223 (2002-2003) og Stortinget si handsaming av trygdeoppgjeret i 2003.

Organisasjonane fremja eit samla krav om oppregulering av grunnbeløpet som innebar ei årslønsvekst for pensjonistane på 3,75 prosent.

Staten, Norsk Pensjonistforbund og LO vart samde om å auke folketrygdas grunnbeløp med 1 917 kroner til 58 778 kroner. Dette gir ei auke i gjennomsnittleg grunnbeløp frå 2003 til 2004 på 3,89 prosent som svarer til ei årslønsvekst på 3,55 prosent frå 2003 til 2004.

Pensjonen for dei einslege minstepensjonistane vil etter framlegget auke med 3 444 kroner per år til 105 408 kroner per år. For eit minstepensjonistektepar vil pensjonen auke med 9 048 per år til 190 248 kroner per år. Utrekninga tek omsyn til at grunnpensjonen for ektepar og sambuande auka frå 0,8 G til 0,825 G frå 1. mai 2004.

Meirutgiftene ved framlegget vert på om lag 3 250 mill. kroner. I tillegg kjem auka utgifter til statspensjonane, jf. St.prp. nr. 72 (2003-2004).

Tabellen nedanfor syner utviklinga i minstepensjonane og pensjonane for unge uføre frå 1. januar 1990 etter forslaget til pensjonsregulering.

Utvikling av minstepensjonane og pensjonane for unge uføre i perioden 01.01.90-30.04.05. (Hele kroner)

Minstepensjon

Unge uføre fødde før

Einslege

Ektepar

1941

Per år

Per mnd

Per år

Per mnd

Per år

Per mnd

1.01.90-30.04.90

51 839

4 320

83 972

6 998

56 748

4 729

1.05.90-30.11.90

54 220

4 518

87 960

7 330

58 980

4 915

1.12.90-30.04.91

54 378

4 532

88 217

7 351

65 2901

5 4411

1.05.91-30.04.92

56 978

4 748

92 158

7 680

75 6882

6 3072

1.05.92-30.04.93

58 583

4 882

94 752

7 896

85 7753

7 1483

1.05.93-31.12.93

59 868

4 989

96 816

8 068

87 6484

7 3044

1.01.94-30.04.94

59 868

4 989

101 0885

8 4245

87 6484

7 3044

1.05.94-31.12.94

61 116

5 093

103 200

8 600

89 4844

7 4574

1.01.95-30.04.956

61 512

5 126

103 992

8 666

89 4844

7 4574

1.05.95-30.04.96

63 372

5 281

107 136

8 928

92 184

7 682

1.05.96-30.04.97

66 240

5 520

111 984

9 332

96 360

8 030

1.05.97-30.04.987

69 360

5 780

117 456

9 788

105 672

8 8018

1.05.98-30.04.999

81 360

6 780

140 040

11 670

112 752

9 396

1.05.99-30.04.00

84 204

7 017

144 912

12 076

116 676

9 723

1.05.00-30.04.01

88 032

7 336

151 512

12 626

121 992

10 166

1.05.01-30.04.02

92 100

7 675

158 520

13 210

127 632

10 636

1.05.02-30.04.03

97 140

8 095

167 208

13 934

134 616

11 218

1.05.03-30.04.04

101 964

8 497

181 20010

15 100

141 300

11 775

1.05.04-30.04.05

105 408

8 784

190 24811

15 854

146 064

12 172

1 Frå 1.1.1991

2 Frå 1.1.1992

3 Frå 1.1.1993 (Pga. hevinga av aldersgrensa)

4 Fødde før 1943 (1.1.26-31.12.42)

5 Heving av sats for særtillegget for ektepar frå 01.01.94. Ny sats 2x60,5 prosent av grunnbeløpet, dvs. dobbelt av ordinær sats og ny minstesats.

6 Heving av særtilleggssatsen frå 01.01.95. Ordinær sats utgjorde 61,55 prosent av grunnbeløpet.

7 Heving av særtilleggssatsen frå 01.05.97. Ordinær sats utgjer 63,2 prosent av grunnbeløpet (minstesats 57,5 prosent).

8 Auking av garantert poengtall frå 3 til 3,3.

9 Heving av særtilleggssatsen frå 01.05.98. Ordinær sats utgjer 79,33 prosent av grunnbeløpet, medan minstesats utgjer 74 prosent av grunnbeløpet.

10 Utrekninga tek utgangspunkt i at grunnpensjonen for ektepar er auka frå 0,75 G til 0,8 G frå 1. mai 2003

11 Utrekninga tek utgangspunkt i at grunnpensjonen for ektepar er auka frå 0,8 G til 0,825 G frå 1. mai 2004

Kjelde: Rikstrygdeverket

Frå 2002 til 2003 auka grunnbeløpet, tilleggspensjonane og minstepensjonen for einslege med 5,1 prosent og med 7,4 prosent for ektepar. Ifølgje Det tekniske berekningsutvalet for inntektsoppgjera var lønsveksten frå 2002 til 2003 4,5 prosent for alle grupper under eitt.

I Revidert nasjonalbudsjett 2004 er det lagt til grunn ein gjennomsnittleg vekst i løningane frå 2003 til 2004 på om lag 3,75 prosent for alle grupper under eitt. Det blir peikt på at mange av dei sluttførte lønsoppgjera har hatt ei ramme for årslønsveksten på om lag 3,5 prosent, og Regjeringa har difor valt å leggje 3,5 prosent vekst til grunn for reguleringa av grunnbeløpet i folketrygda når veksten er korrigert for etterslepskomponentane frå 2003.

Det blir i proposisjonen gjort greie for dei særlege skattereglane for pensjonistar som i 2004 i hovudsak er ei vidareføring av skattereglane frå 1992.

Reguleringa har òg konsekvensar for krigspensjoneringa, og for 2004 blir det rekna med meirutgifter på 6 mill. kroner for krigspensjoneringa for militærpersonar og på 15 mill. kroner for krigspensjoneringa for heimestyrkepersonell og sivilpersonar. Krigspensjon blir samordna med pensjonar frå folketrygda. Det blir gjort framlegg om at løyvinga under kap. 660 Krigspensjonering aukar med 21 mill. kroner for 2004.

På bakgrunn av at avtalefesta pensjon og pensjonstrygda for sjømenn skal regulerast i høve til ytingane frå folketrygda, blir det gjort framlegg om at statstilskottet til avtalefesta pensjon (kap. 666 post 70) aukar med 16 mill. kroner. og at løyvinga til pensjonstrygda for sjømenn (kap. 664 post 70) aukar med 13 mill. kroner.

Det blir rekna med at det er eit meirbehov under attføringspengar på 196 mill. kroner grunna auken i grunnbeløpet. Det vert difor gjort framlegg om å auke løyvinga for 2004 under kap. 2543 Ytingar til yrkesretta attføring post 70 Attføringspengar med 196 mill. kroner.

Det blir i proposisjonen gjort greie for endringar i den sjablongutrekna levekostnadsfaktoren som blir nytta ved utrekning av attføringsstønad. Budsjettverknaden på kap. 2543 Ytingar til yrkesretta attføring post 71 Attføringsstønad er anslått til å vere så låg at det ikkje gir grunnlag for å endra løyvinga for 2004.

Merknader frå komiteen

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Bjarne Håkon Hanssen, Britt Hild­eng, Asmund Kristoffersen og Gunn Olsen, fra Høyre, Beate Heieren Hundhammer, Bent Høie og Elisabeth Røbekk Nørve, fra Fremskrittspartiet, lederen John I. Alvheim og Harald T. Nesvik, fra Sosialistisk Venstreparti, Olav Gunnar Ballo og Sigbjørn Molvik, fra Kristelig Folkeparti, Åse Gunhild Woie Duesund og Per Steinar Osmundnes, og fra Senterpartiet, Ola D. Gløtvold, har merket seg at det er ført drøftinger mellom partene i trygdeoppgjøret i dagene 26. og 27. mai 2004. Forhandlingspartene var også i år Regjeringen, Norsk Pensjonistforbund, LO og FFO. I forbindelse med innledningen til drøftingene la organisasjonene frem et krav om at grunnbeløpet oppreguleres slik at pensjonistene får en årslønnsvekst på 3,75 prosent. Organisasjonene viser i den forbindelse til at dette også er Regjeringens eget anslag for forventet årslønnsvekst for alle grupper fra 2003 til 2004, slik det fremkommer i Revidert nasjonalbudsjett for 2004. Komiteen har videre merket seg at organisasjonene under årets drøftinger ikke fremmer krav om kompensasjon for tidligere års underreguleringer av grunnbeløpet.

Komiteen viser til at Regjeringen under møtet 27. mai 2004 la frem et tilbud om en vekst i grunnbeløpet fra 2003 til 2004 på om lag 3,8 prosent. Dette tilsvarer en årslønnsvekst på ca. 3,5 prosent dersom en bruker samme betegnelser og beregninger som organisasjonene der en har korrigert for etterslepskompensasjonen som ble gitt 1. mai 2003. Etter drøftinger ble det oppnådd enighet mellom staten, Norsk Pensjonistforbund og LO om en økning av grunnbeløpet i folketrygden med 1 917 kroner, fra 56 861 kroner til 58 778 kroner. Dette gir en vekst i grunnbeløpet fra 2003 til 2004 på 3,89 prosent. Korrigert for virkningene av etterslepskompensasjonen som ble gitt 1. mai 2003 blir veksten i overkant av 3,55 prosent.

Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon kunne ikke akseptere denne løsningen og tok derfor et brudd i drøftingene. Under høringer med sosialkomiteen 9. juni 2004 gjorde FFO komiteen oppmerksom på at hovedårsaken til bruddet er kravet om en økning i grunnbeløpet slik at en får en forventet årslønnsvekst på 3,75 prosent. FFO viste i den forbindelse til de anslag som fremkommer i Revidert nasjonalbudsjett.

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti, Kristelig Folkeparti og Senterpartiet, viser til at representanter fra Norsk Pensjonistforbund under høringene med sosialkomiteen 9. juni 2004 på direkte spørsmål ga uttrykk for at de mente dette oppgjøret var i samsvar med deres tolking av retningslinjene for trygdeoppgjøret slik disse ble vedtatt i 2003.

Flertallet vil vise til at fra 2002 til 2003 økte grunnbeløpet, tilleggspensjonene og minstepensjonen for enslige med 5,1 prosent og med 7,4 prosent for ektepar. Med en prisøkning på 2,5 prosent i samme periode ga det en sterk realvekst i pensjonene. I trygdeoppgjøret i 2003 ble gitt en etterslepskompensasjon på til sammen 1,1 prosent (0,6 prosent for 2001 og 0,5 prosent for 2002), og overhenget fra 2003 til 2004 er korrigert for denne etterslepskompensasjonen.

På denne bakgrunn vil flertallet støtte det fremforhandlede resultatet og slutte seg til proposisjonens forslag.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstrepartiviser til at Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO) ikke aksepterte forslag til løsning på årets trygdeoppgjør og derfor valgte å bryte forhandlingene.

Disse medlemmerviser til at uenigheten partene imellom var knyttet til hva som skulle legges til grunn for beregning av forventet lønnsvekst. Disse medlemmerviser til at FFO uttrykte engstelse for at en beregning av forventet lønnsvekst basert på inntektsoppgjørets rammer ville være for snever, og at funksjonshemmede selv med en etterslepsregulering vil kunne få et inntektstap i løpet av oppgjørsperioden; noe som ville være vanskelig for deres medlemmer å bære. Disse medlemmer har merket seg at FFO på denne bakgrunn mente at Regjeringens anslag for lønnsveksten slik den kommer til uttrykk i Revidert nasjonalbudsjett, vil gi et riktigere og bedre grunnlag for at deres medlemmer reelt sett skal kunne følge med i lønnsutviklingen. Disse medlemmer har forståelse for FFOs bekymring for sine medlemmer.

Disse medlemmerlegger imidlertid de omfor­ente retningslinjene til grunn. I årets trygdeoppgjør var resultatet av inntektsoppgjøret kjent, og disse medlemmer mener at en da må ta utgangspunkt i dette.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet tar utgangspunkt i Regjeringens anslag for årslønnsvekst for alle grupper fra 2003 til 2004 på 3,75 prosent slik det fremkommer i Revidert nasjonalbudsjett for 2004 og de retningslinjer for trygdeoppgjøret som ble vedtatt av stortingsflertallet ved behandlingen av Innst. S. nr. 223 (2002-2003) der det heter:

"Siktemålet for reguleringa skal vere å gi pensjonistar med folketrygdpensjon ei inntektsutvikling minst på linje med utviklinga for yrkesaktive, korrigert for særlege tilhøve, og i tråd med dei prinsipp og mål som er lagt til grunn for gjennomføringa av det inntektspolitiske opplegget elles. Til grunn for reguleringa skal liggje venta inntektsutvikling for lønnstakarar i alt i reguleringsåret etter justering av grunnbeløpet for avvik mellom venta og reell lønnsauke siste år."

Disse medlemmer viser til at pensjonistenes organisasjoner også fremmet krav om 3,75 prosent under forhandlingene med departementet om årets trygdeoppgjør, basert på de samme kriterier.

Disse medlemmer legger til grunn at dersom Stortingets vedtak, der det heter: "Til grunn for reguleringa skal liggje venta inntektsutvikling for lønnstakarar ..." skal gjennomføres, må Regjeringens anslag i Revidert nasjonalbudsjett være utgangspunktet for reguleringen. Disse medlemmer vil også peke på at den historiske utvikling har vist at årslønnsveksten som regel blir høyere enn det som er anslaget i de reviderte budsjetter.

På denne bakgrunn vil disse medlemmer fremme forslag om at økningen i grunnbeløpet skal gi en årslønnsvekst på 3,75 prosent og at grunnbeløpet økes med 2 084 kroner fra 1. mai 2004.

Disse medlemmer fremmer følgende forslag:

"Grunnbeløpet i folketrygden settes til kr 58 945 med virkning fra 1. mai 2004."

"I statsbudsjettet for 2004 blir det gjort følgende endringer:

Kap.

Post

Formål

Kroner

660

Krigspensjon

71

Tilskott, sivile, overslagsløyving, vert auka med

16 000 000

frå kr 651 000 000 til kr 667 000 000

664

Pensjonstrygden for sjømenn

70

Tilskott, vert auka med

14 000 000

frå kr 557 000 000 til kr 571 000 000

666

Avtalefesta pensjon

70

Tilskott, vert auka med

17 000 000

frå kr 707 000 000 til kr 724 000 000

2543

Ytingar til yrkesretta attføring

70

Attføringspengar, overslagsløyving, vert auka med

214 000 000

frå kr 8 134 000 000 til kr 8 348 000 000

2652

Medisinsk rehabilitering mv.

70

Rehabiliteringspengar, overslagsløyving, vert auka med

201 000 000

frå kr 8 512 000 000 til kr 8 713 000 000

2655

Uførepensjon

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, vert auka med

394 000 000

frå kr 15 330 000 000 til kr 15 724 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert auka med

569 000 000

frå kr 22 696 000 000 til kr 23 265 000 000

72

Særtillegg, overslagsløyving, vert auka med

33 000 000

frå kr 1 356 000 000 til kr 1 389 000 000

74

Tidsavgrensa uførestønad, overslagsløyving, vert auka med

15 000 000

frå kr 853 000 000 til kr 868 000 000

2670

Alderdom

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, vert auka med

770 000 000

frå kr 31 496 000 000 til kr 32 266 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert auka med

1 044 000 000

frå kr 42 729 000 000 til kr 43 773 000 000

73

Særtillegg, overslagsløyving, vert auka med

122 000 000

frå kr 4 985 000 000 til kr 5 107 000 000

2680

Ytingar til gjenlevande ektefellar

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, vert auka med

29 000 000

frå kr 1 200 000 000 til kr 1 229 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert auka med

25 000 000

frå kr 1 030 000 000 til kr 1 055 000 000

72

Særtillegg, overslagsløyving, vert auka med

2 000 000

frå kr 62 000 000 til kr 64 000 000

2683

Stønad til einsleg mor og far

70

Overgangsstønad, overslagsløyving, vert auka med

54 000 000

frå kr 2 199 000 000 til kr 2 253 000 000"

Komiteens medlemmer fra Sosialistisk Venstreparti viser til behandlingen av St.meld. nr. 32 (2002-2003) om vurdering av retningslinjene for trygdeoppgjøret. I innstillingen uttrykte flertallet:

"Ved drøftingene legges forventet lønnsvekst for alle grupper ("lønnstakere i alt") kommende år til grunn, slik det framkommer i Regjeringens forslag til Revidert nasjonalbudsjett…"

Disse medlemmer registrerer at selv om flertallet har vist til at det er forventet lønnsvekst slik det framkommer i Revidert nasjonalbudsjett som skal legges til grunn, så er dette ikke eksplisitt uttrykt i selve retningslinjene for trygdeoppgjøret. Disse medlemmer mener at dette bør framgå av retningslinjene for å fjerne mulige fortolkninger av dette.

Disse medlemmer fremmer følgende forslag:

"I retningslinjene for trygdeoppgjøret endres tredje ledd andre punktum til:

Til grunn for reguleringa skal liggja venta inntektsutvikling for lønnstakarar i alt i reguleringsåret slik det kjem fram av Regjeringa sitt framlegg til Revidert nasjonalbudsjett, etter justering av grunnbeløpet for avvik mellom venta og reell lønnsauke siste år."

Komiteens medlem fra Senterpartiet viser til at Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon brøt forhandlingene ved årets trygdeoppgjør. FFO har redegjort for at hovedårsaken til deres brudd er at økningen i grunnbeløpet burde vært den samme som anslått forventet lønnsvekst angitt av Regjeringen i Revidert nasjonalbudsjett.

Dette medlem har forståelse for et slikt syn på rent prinsipielt grunnlag, men dette medlem vil samtidig påpeke at to av tre parter, nemlig Norsk Pensjonistforbund og Landsorganisasjonen i Norge har tiltrådt avtalen vedrørende årets trygdeoppgjør med staten. Dette medlem finner et slikt forhold tungtveiende og vil i denne situasjonen understreke viktigheten av at forhandlingsinstituttet fungerer og vises respekt. Dette medlem vil også understreke at om årets trygdeoppgjør skulle føre til en eventuell underregulering, skal dette justeres opp og korrigeres for i neste trygdeoppgjør.

Forslag frå mindretal

Forslag frå Framstegspartiet:

Forslag 1

Grunnbeløpet i folketrygden settes til kr 58 945 med virkning fra 1. mai 2004.

I statsbudsjettet for 2004 blir det gjort følgende endringer:

Kap.

Post

Formål

Kroner

660

Krigspensjon

71

Tilskott, sivile, overslagsløyving, vert auka med

16 000 000

frå kr 651 000 000 til kr 667 000 000

664

Pensjonstrygden for sjømenn

70

Tilskott, vert auka med

14 000 000

frå kr 557 000 000 til kr 571 000 000

666

Avtalefesta pensjon

70

Tilskott, vert auka med

17 000 000

frå kr 707 000 000 til kr 724 000 000

2543

Ytingar til yrkesretta attføring

70

Attføringspengar, overslagsløyving, vert auka med

214 000 000

frå kr 8 134 000 000 til kr 8 348 000 000

2652

Medisinsk rehabilitering mv.

70

Rehabiliteringspengar, overslagsløyving, vert auka med

201 000 000

frå kr 8 512 000 000 til kr 8 713 000 000

2655

Uførpensjon

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, vert auka med

394 000 000

frå kr 15 330 000 000 til kr 15 724 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert auka med

569 000 000

frå kr 22 696 000 000 til kr 23 265 000 000

72

Særtillegg, overslagsløyving, vert auka med

33 000 000

frå kr 1 356 000 000 til kr 1 389 000 000

74

Tidsavgrensa uførestønad, overslagsløyving, vert auka med

15 000 000

frå kr 853 000 000 til kr 868 000 000

2670

Alderdom

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, vert auka med

770 000 000

frå kr 31 496 000 000 til kr 32 266 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert auka med

1 044 000 000

frå kr 42 729 000 000 til kr 43 773 000 000

73

Særtillegg, overslagsløyving, vert auka med

122 000 000

frå kr 4 985 000 000 til kr 5 107 000 000

2680

Ytingar til gjenlevande ektefellar

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, vert auka med

29 000 000

frå kr 1 200 000 000 til kr 1 229 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving, vert auka med

25 000 000

frå kr 1 030 000 000 til kr 1 055 000 000

72

Særtillegg, overslagsløyving, vert auka med

2 000 000

frå kr 62 000 000 til kr 64 000 000

2683

Stønad til einsleg mor og far

70

Overgangsstønad, overslagsløyving, vert auka med

54 000 000

frå kr 2 199 000 000 til kr 2 253 000 000"

Forslag frå Sosialistisk Venstreparti:

Forslag 2

I retningslinjene for trygdeoppgjøret endres tredje ledd andre punktum til:

Til grunn for reguleringa skal liggja venta inntektsutvikling for lønnstakarar i alt i reguleringsåret slik det kjem fram av Regjeringa sitt framlegg til Revidert nasjonalbudsjett, etter justering av grunnbeløpet for avvik mellom venta og reell lønnsauke siste år.

Tilråding frå komiteen

Tilrådinga frå komiteen vert fremja av Arbeidarpartiet, Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Kristeleg Folkeparti og Senterpartiet.

Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjere slike

vedtak:

I

Grunnbeløpet i folketrygda blir sett til kr 58 778 med verknad frå 1. mai 2004.

II

I statsbudsjettet for 2004 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

660

Krigspensjon

70

Tilskott, militære, overslagsløyving, vert auka med

6 000 000

frå kr 263 000 000 til kr 269 000 000

71

Tilskott, sivile, overslagsløyving,vert auka med

15 000 000

frå kr 651 000 000 til kr 666 000 000

664

Pensjonstrygden for sjømenn

70

Tilskott, vert auka med

13 000 000

frå kr 557 000 000 til kr 570 000 000

666

Avtalefesta pensjon

70

Tilskott, vert auka med

16 000 000

frå kr 707 000 000 til kr 723 000 000

2543

Ytingar til yrkesretta attføring

70

Attføringspengar, overslagsløyving, vert auka med

196 000 000

frå kr 8 134 000 000 til kr 8 330 000 000

2652

Medisinsk rehabilitering mv.

70

Rehabiliteringspengar, overslagsløyving,vert auka med

185 000 000

frå kr 8 512 000 000 til kr 8 697 000 000

2655

Uførepensjon

70

Grunnpensjon, overslagsløyving,vert auka med

363 000 000

frå kr 15 330 000 000 til kr 15 693 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving,vert auka med

524 000 000

frå kr 22 696 000 000 til kr 23 220 000 000

72

Særtillegg, overslagsløyving,vert auka med

30 000 000

frå kr 1 356 000 000 til kr 1 386 000 000

73

Førebels uførestønad, overslagsløyving,vert auka med

6 000 000

frå kr 262 000 000 til kr 268 000 000

74

Tidsavgrensa uførestønad, overslagsløyving,vert auka med

14 000 000

frå kr 853 000 000 til kr 867 000 000

76

Yrkesskadetrygd, overslagsløyving,vert auka med

2 000 000

frå kr 72 000 000 til kr 74 000 000

2670

Alderdom

70

Grunnpensjon, overslagsløyving, vert auka med

708 000 000

frå kr 31 496 000 000 til kr 32 204 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving,vert auka med

960 000 000

frå kr 42 729 000 000 til kr 43 689 000 000

72

Ventetillegg, overslagsløyving,vert auka med

3 000 000

frå kr 120 000 000 til kr 123 000 000

73

Særtillegg, overslagsløyving,vert auka med

112 000 000

frå kr 4 985 000 000 til kr 5 097 000 000

2680

Ytingar til gjenlevande ektefellar

70

Grunnpensjon, overslagsløyving,vert auka med

27 000 000

frå kr 1 200 000 000 til kr 1 227 000 000

71

Tilleggspensjon, overslagsløyving,vert auka med

23 000 000

frå kr 1 030 000 000 til kr 1 053 000 000

72

Særtillegg, overslagsløyving,vert auka med

1 000 000

frå kr 62 000 000 til kr 63 000 000

2683

Stønad til einsleg mor og far

70

Overgangsstønad, overslagsløyving,vert auka med

49 000 000

frå kr 2 199 000 000 til kr 2 248 000 000

Oslo, i sosialkomiteen, den 15. juni 2004

John I. Alvheim

leiar

Harald T. Nesvik

ordførar