Olje- og energidepartementet legg i proposisjonen fram
forslag til endringar på statsbudsjettet for 2004.
Vidare blir det gjort greie for:
– forslag
om statleg garanti knytt til deponi for lågradioaktivt
avfall,
– budsjettkonsekvensar i samband
med aksjesalet i Statoil ASA,
– oppfølginga av oppmodingsvedtak
nr. 469 (2003-2004),
– bruk av fullmakter under Statens
direkte økonomiske engasjement i petroleumsverksemda (SDØE),
– endringar i eigarskap i anlegg
på St. Fergus i Skottland,
– utviklinga i Snøhvit-prosjektet.
Dei foreslåtte endringane på statsbudsjettet
for 2004 gjeld følgjande kapitler:
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
Post 1 Driftsutgifter
Post 21 Spesielle driftsutgifter
Post 1 Driftsutgifter
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
Post 22 Sikrings- og miljøtiltak i
vassdrag, kan overføres
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
– Kap. 2440/5440
Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsvirksomheten
– Kap. 2490 NVE Anlegg (jf. kap.
5490, 5491 og 5603)
Post 24 Driftsresultat
Post 70 Tilskudd, overslagsbevilgning
Post 2 Oppdrags- og samarbeidsvirksomhet
Post 3 Refusjon av tilsynsutgifter
Post 4 Salg av undersøkelsesmateriale
Post 90 Salg av aksjer
Post 1 Gebyr- og avgiftsinntekter
Post 2 Oppdrags- og samarbeidsvirksomheten
Post 40 Sikrings- og miljøtiltak i
vassdrag
Post 70 Garantiprovisjon, Statnett SF
Post 1 Salg av utstyr mv.
Det vises i proposisjonen til at Stortinget
i 2001 ga Olje- og energidepartementet fullmakt til å ta
inn nye og andre eigarar i Statoil ASA (Statoil) i tillegg til staten
tilsvarande 1/3 av verdien til selskapet, jf. St.prp. nr.
36 og Innst. S. nr. 198 (2000-2001). I samband med delprivatiseringa
og børsnoteringa av selskapet i juni 2001 blei 18,3 pst.
av aksjane i selskapet selde frå staten til nye eigarar.
Olje- og energidepartementet gjennomførte i juli 2004 eit
sal av om lag 116,8 mill. aksjar i Statoil.
Statens eigardel i selskapet er etter dette
76,3 pst. og inntektene frå sal av aksjar utgjer i alt kr9858595950.
Totale utgifter i samband med salet var på om lag 25,2
mill. kroner.
Departementet følgjer systematisk opp
alle olje- og gassfelt på norsk sokkel, medrekna prosjekta
nemnd i oppmodingsvedtaket. Regjeringa gjorde framlegg om nokre
justeringar i petroleumsskattesystemet i Revidert nasjonalbudsjett
2004 for mellom anna å stimulere til ny aktivitet.
I samband med den årlege handsaminga
av statsbudsjettet gjev Stortinget fullmakter til Kongen i statsråd og
Olje- og energidepartementet, jf. St.prp. nr. 1 og Budsjett-innst.
S. nr. 9 (2003-2004). I tillegg har Stortinget gjeve Olje- og energidepartementet
fullmakter i samband med handsaminga av St.prp. nr. 24 og St.prp. nr.
41 (2003-2004), jf. Innst. S. nr. 65 og Innst. S. nr. 159 (2003-2004).
Olje- og energidepartementet gjer i proposisjonen greie
for bruken av desse fullmaktene.
Olje- og energidepartementet ber i proposisjonen Stortinget
slutte seg til at staten ved Olje- og energidepartementet kan godkjenne
at Petoro AS kan delta i dei naudsynte transaksjonane knytt til
Vesterled og FUKA.
Departementet viser til omtalen av Snøhvit-prosjektet i
St.prp. nr. 1 (2004-2005). Det har ikkje komme noko nytt kostnads-
og tidsoverslag i forhold til det som har vore omtala tidlegare.
Operatøren, Statoil, planlegg å komme med eit
oppdatert kostnadsestimat og ein oppdatert tidsplan for prosjektet
innan utgangen av året.