Olje- og energidepartementet legg i proposisjonen fram
forslag til endringar på statsbudsjettet for 2004.
Vidare blir det gjort greie for:
– forslag
om statleg garanti knytt til deponi for lågradioaktivt
avfall,
– budsjettkonsekvensar i samband
med aksjesalet i Statoil ASA,
– oppfølginga av oppmodingsvedtak
nr. 469 (2003-2004),
– bruk av fullmakter under Statens
direkte økonomiske engasjement i petroleumsverksemda (SDØE),
– endringar i eigarskap i anlegg
på St. Fergus i Skottland,
– utviklinga i Snøhvit-prosjektet.
Dei foreslåtte endringane på statsbudsjettet
for 2004 gjeld følgjande kapitler:
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
Post 1 Driftsutgifter
Post 21 Spesielle driftsutgifter
Post 1 Driftsutgifter
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
Post 22 Sikrings- og miljøtiltak i
vassdrag, kan overføres
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
– Kap. 2440/5440
Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsvirksomheten
– Kap. 2490 NVE Anlegg (jf. kap.
5490, 5491 og 5603)
Post 24 Driftsresultat
Post 70 Tilskudd, overslagsbevilgning
Post 2 Oppdrags- og samarbeidsvirksomhet
Post 3 Refusjon av tilsynsutgifter
Post 4 Salg av undersøkelsesmateriale
Post 90 Salg av aksjer
Post 1 Gebyr- og avgiftsinntekter
Post 2 Oppdrags- og samarbeidsvirksomheten
Post 40 Sikrings- og miljøtiltak i
vassdrag
Post 70 Garantiprovisjon, Statnett SF
Post 1 Salg av utstyr mv.
Det vises i proposisjonen til at Stortinget
i 2001 ga Olje- og energidepartementet fullmakt til å ta
inn nye og andre eigarar i Statoil ASA (Statoil) i tillegg til staten
tilsvarande 1/3 av verdien til selskapet, jf. St.prp. nr.
36 og Innst. S. nr. 198 (2000-2001). I samband med delprivatiseringa
og børsnoteringa av selskapet i juni 2001 blei 18,3 pst.
av aksjane i selskapet selde frå staten til nye eigarar.
Olje- og energidepartementet gjennomførte i juli 2004 eit
sal av om lag 116,8 mill. aksjar i Statoil.
Statens eigardel i selskapet er etter dette
76,3 pst. og inntektene frå sal av aksjar utgjer i alt kr9858595950.
Totale utgifter i samband med salet var på om lag 25,2
mill. kroner.
Departementet følgjer systematisk opp
alle olje- og gassfelt på norsk sokkel, medrekna prosjekta
nemnd i oppmodingsvedtaket. Regjeringa gjorde framlegg om nokre
justeringar i petroleumsskattesystemet i Revidert nasjonalbudsjett
2004 for mellom anna å stimulere til ny aktivitet.
I samband med den årlege handsaminga
av statsbudsjettet gjev Stortinget fullmakter til Kongen i statsråd og
Olje- og energidepartementet, jf. St.prp. nr. 1 og Budsjett-innst.
S. nr. 9 (2003-2004). I tillegg har Stortinget gjeve Olje- og energidepartementet
fullmakter i samband med handsaminga av St.prp. nr. 24 og St.prp. nr.
41 (2003-2004), jf. Innst. S. nr. 65 og Innst. S. nr. 159 (2003-2004).
Olje- og energidepartementet gjer i proposisjonen greie
for bruken av desse fullmaktene.
Olje- og energidepartementet ber i proposisjonen Stortinget
slutte seg til at staten ved Olje- og energidepartementet kan godkjenne
at Petoro AS kan delta i dei naudsynte transaksjonane knytt til
Vesterled og FUKA.
Departementet viser til omtalen av Snøhvit-prosjektet i
St.prp. nr. 1 (2004-2005). Det har ikkje komme noko nytt kostnads-
og tidsoverslag i forhold til det som har vore omtala tidlegare.
Operatøren, Statoil, planlegg å komme med eit
oppdatert kostnadsestimat og ein oppdatert tidsplan for prosjektet
innan utgangen av året.
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Grethe G. Fossum, Rolf Terje Klungland og Synnøve Konglevoll, frå Høgre, Øyvind Halleraker, Siri A. Meling og Leif Frode Onarheim, frå Framstegspartiet, Øyvind Korsberg og Øyvind Vaksdal, frå Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland og Ingvild Vaggen Malvik, frå Kristeleg Folkeparti, Ingmar Ljones og lederen Bror Yngve Rahm, og frå Senterpartiet, Inger S. Enger, har ingen merknader til dei foreslåtte endringane på statsbudsjettet for 2004.
Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og det som står ovafor og rår Stortinget til å gjere slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2004 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
Kroner |
|
|
|
|
|
|
|
Utgifter: |
|
1800 |
|
Olje- og energidepartementet |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, kan overføres,blir auka med |
23 900 000 |
|
|
frå kr 31 552 000 til 55 452 000 |
|
1810 |
|
Oljedirektoratet (jf. kap. 4810) |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
525 000 |
|
|
frå kr 150 924 000 til kr 151 449 000 |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, blir auka med |
18 000 000 |
|
|
frå kr 55 600 000 til kr 73 600 000 |
|
1820 |
|
Norges vassdrags- og energidirektorat (jf. kap. 4820 og 4829) |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
500 000 |
|
|
frå kr 235 404 000 til kr 235 904 000 |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, kan overføres,blir redusert med |
5 000 000 |
|
|
frå kr 54 000 000 til kr 49 000 000 |
|
|
22 |
Sikrings- og miljøtiltak i vassdrag, kan overføres,blir auka med |
4 100 000 |
|
|
frå kr 69 250 000 til kr 73 350 000 |
|
1825 |
|
Omlegging energibruk og energiproduksjon |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, kan overføres,blir auka med |
1 300 000 |
|
|
frå kr 11 800 000 til kr 13 100 000 |
|
2440 |
|
Statens direkte økonomiske engasjement i petroleums- virksomheten (jf. kap. 5440) |
|
|
22 |
Fjerningsutgifter, overslagsbevilgning,blir redusert med |
10 000 000 |
|
|
frå kr 10 000 000 til kr 0 |
|
|
25 (ny) |
Pro et contra-oppgjør, blir løyvd med |
100 000 000 |
|
30 |
Investeringer, blir redusert med |
400 000 000 |
|
|
frå kr 19 500 000 000 til kr 19 100 000 000 |
|
2442 |
|
Disponering av innretninger på kontinentalsokkelen |
|
|
70 |
Tilskudd, overslagsbevilgning,blir redusert med |
30 000 000 |
|
|
frå kr 170 000 000 til kr 140 000 000 |
|
2490 |
|
NVE Anlegg (jf. kap. 5490, 5491 og 5603) |
|
|
24 |
Driftsresultat |
0 |
|
|
Spesifikasjon: |
|
|
|
Driftsinntekter |
-44 000 000 |
|
|
|
Driftsutgifter |
37 800 000 |
|
|
|
Avskrivninger |
5 000 000 |
|
|
|
Renter av statens kapital |
1 200 000 |
|
|
|
|
0 |
|
|
|
Inntekter: |
|
4810 |
|
Oljedirektoratet (jf. kap. 1810) |
|
|
|
2 |
Oppdrags- og samarbeidsvirksomhet, blir auka med |
|
18 000 000 |
|
|
frå kr 31 800 000 til kr 49 800 000 |
|
|
|
3 |
Refusjon av tilsynsutgifter, blir redusert med |
|
2 000 000 |
|
|
frå kr 9 500 000 til kr 7 500 000 |
|
|
|
4 |
Salg av undersøkelsesmateriale, blir redusert med |
|
1 000 000 |
|
|
frå kr 1 000 000 til kr 0 |
|
|
4811 |
|
Statoil ASA |
|
|
|
90 (ny) |
Salg av aksjer, blir løyvd med |
|
9 858 596 000 |
4820 |
|
Norges vassdrags- og energidirektorat (jf. kap. 1820) |
|
|
|
1 |
Gebyr- og avgiftsinntekter, blir auka med |
|
500 000 |
|
|
frå kr 22 900 000 til kr 23 400 000 |
|
|
|
2 |
Oppdrags- og samarbeidsvirksomhet, blir redusert med |
|
5 000 000 |
|
|
frå kr 41 400 000 til kr 36 400 000 |
|
|
|
40 |
Sikrings- og miljøtiltak i vassdrag, blir auka med |
|
4 100 000 |
|
|
frå kr 14 400 000 til kr 18 500 000 |
|
|
4860 |
|
Statsforetak under Olje- og energidepartementet |
|
|
|
70 |
Garantiprovisjon, Statnett SF, blir redusert med |
|
500 000 |
|
|
frå kr 11 900 000 til kr 11 400 000 |
|
|
5440 |
|
Statens direkte økonomiske engasjement i petroleums- virksomheten (jf. kap. 2440) |
|
|
|
1 (ny) |
Pro et contra-oppgjør, blir løyvd med |
|
120 000 000 |
|
24 |
Driftsresultat, blir auka med |
|
25 000 000 000 |
|
|
frå kr 59 400 000 000 til kr 84 400 000 000 |
|
|
|
|
Spesifikasjon: |
|
|
|
|
Driftsinntekter |
127 600 000 000 |
|
|
|
Driftsutgifter |
21 500 000 000 |
|
|
|
Lete- og feltutviklingsutgifter |
-800 000 000 |
|
|
|
Avskrivninger |
-14 200 000 000 |
|
|
|
Renter av statens kapital |
-6 700 000 000 |
|
|
|
|
84 400 000 000 |
|
|
|
|
|
Kroner |
Kroner |
|
30 |
Avskrivninger, blir redusert med |
|
|
100 000 000 |
|
|
frå kr 14 300 000 000 til kr 14 200 000 000 |
|
|
|
|
50 (ny) |
Overføring fra Statens petroleumsforsikringsfond, blir løyvd med |
|
|
800 000 000 |
|
80 |
Renter av statens kapital, blir redusert med |
|
|
500 000 000 |
|
|
frå kr 7 200 000 000 til kr 6 700 000 000 |
|
|
|
5490 |
|
NVE Anlegg (jf. kap. 2490) |
|
|
|
|
1 |
Salg av utstyr mv., blir redusert med |
|
|
700 000 |
|
|
frå kr 1 200 000 til kr 500 000 |
|
|
|
II
Stortinget samtykkjer i at staten ved Olje- og energidepartementet kan godkjenne at Petoro AS kan delta i transaksjonar knytt til Vesterled og Frigg UK Association.
Oslo, i energi- og miljøkomiteen, den 7. desember 2004
Bror Yngve Rahm
leiar og ordførar |