Eg syner til brev frå Samferdselskomiteen
datert 15. februar 2005. I samband med Dokument nr. 8:32 (2004-2005)
Forslag fra stortingsrepresentantene Kenneth Svendsen, Øyvind
Vaksdal, Arne Sortevik, Lodve Solholm, Sigvald Oppebøen
Hansen, Oddbjørg Ausdal Starrfelt og Magnhild Meltveit
Kleppa om straks å innføre avbøtende
tiltak for at vogntog med høyde over 4 meter kan passere
Haukelitunnelane, spør samferdselskomiteen om dei vurderingane
som er gjort for Haukelitunnelane har bakgrunn i særlege
forhold knytt til desse tunnelane, eller om dei også gjeld
for tunnelar i liknande situasjon.
Årsaka til at Statens vegvesen tok
opp problema knytt til tunnelane på Haukeli var at dei
som har det daglege ansvaret for tunnelane, observerte skader i
tunnelane som er påført av høge køyretøy.
I tillegg vart dei kontakta av trafikantar som hadde vore ute for
nestenulykker ved møte med tunge køyretøy.
Dette har og tilsette i Statens vegvesen opplevd.
For å hindre alvorlege ulykker vart
problemet teke opp av Statens vegvesen Region sør og Region
vest. For å få ein betre oversikt over storleiken
på problemet, vart det først gjennomført
høgdemålingar i mars og september 2004. Dei som
då køyrde med for høge køyretøy
vart ikkje melde til politiet. Statens vegvesen har ikkje sjølv
sanksjonsmynde i slike saker. Etter at det var halde møte
med Norges Lastebileier-Forbund, og Tyssedalstunnelen på riksveg
13 var utvida til 4,2 meter fri høgde slik at denne kunne
brukast som del av omkøyringsvegen, vart det gjort kjent
at det ville bli nye kontrollar og at dei som då køyrde
ulovleg, ville bli melde til politiet. Statens vegvesen hadde håpa
at den aktuelle delen av lastebilnæringa då ville
forstå at ein ikkje kunne køyre i strid med forbodsskilt.
I ein kontroll som vart halden 1. og 2. desember 2004 vart like fullt
ti tilfelle av ulovleg køyring melde til politiet.
På bakgrunn av det som vart hevda under
høyringa i Stortinget 2. februar 2005, vart det 17. februar
arrangert eit møte på Haukelifjell mellom representantar
frå Haukelivegen AS, Norges Lastebileier-Forbund og Statens
vegvesen. Samstundes vart det gjennomført målingar
av nokre av dei kritiske punkta i Haukelitunnelen. Etter dette møtet
oppfattar eg det slik at striden kring kva som er dei faktiske høgdene
er lagt til side, og at det er forståing for at skiltinga
for største tillatte høgde er korrekt. Statens
vegvesen konsentrerer seg no om å utvide tunnelane til
tillatt fri høgde 4,1 meter. Tilbodsdokument vil bli sendt
ut 15. april og arbeidet vil bli utført i god tid før
jul.
Det er fare for at det er ulovleg køyring
med for høge køyretøy og på andre
vegar enn E134 over Haukeli. Regelverket for køyring med
høge køyretøy er sjølvsagt det
same for heile landet, og det må praktiserast likt. På bakgrunn
av røynslene frå Haukelivegen, vil Statens vegvesen
skaffe seg oversikt over forholda andre stader. Det er førebels
ikkje tatt standpunkt til korleis ein på enklast måte
skal skaffe seg denne oversikta. Saka vil bli teken opp med Norges
Lastebileier-Forbund og større transportfirma. Saka er
førebels drøfta med regionvegsjefane som er bedne
om å undersøkje forholda og vurdere utvidingar
der dette kan gjerast utan for store investeringar. I denne samanhengen kan
det bli aktuelt med målingar av høge køyretøy. Klare
brot på regelverket vil etter ei konkret vurdering og etter
samråd med Vegdirektoratet bli melde til politiet.